Skäligt pris KTM 950 ADV?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
japp, ofta får man läsa att KTM rasar oftare än andra, och så kommer det ngn nyreggad som påstår motsatsen, precis som vanligt......:)
Jag personligen bryr mig alltid av fakta och inte spekulationer (försöker). Därför jag blev intresserad om det verkligen finns belägg för detta och KTM. Blir annars typ som med Corona vilket tydliggörs av Jacke ?

Snöskoter

Medlem
Gick med
2 Jan 2015
Hoj
Zephyr 750
Jag personligen bryr mig alltid av fakta och inte spekulationer (försöker). Därför jag blev intresserad om det verkligen finns belägg för detta och KTM. Blir annars typ som med Corona vilket tydliggörs av Jacke ?

Ja det undrar jag med, jag kände till problemen med LC4 motorn. Så jag var lite nojig och gav mig på att ta reda på LC8orna och läst på olika forum om dessa. Vattenpumpen är vad som anges men annars gasa och var glad!

888

Medlem
Gick med
22 Feb 2010
Hoj
Flera
Ja det undrar jag med, jag kände till problemen med LC4 motorn. Så jag var lite nojig och gav mig på att ta reda på LC8orna och läst på olika forum om dessa. Vattenpumpen är vad som anges men annars gasa och var

Kloka ord!

888

Medlem
Gick med
22 Feb 2010
Hoj
Flera
Ja det undrar jag med, jag kände till problemen med LC4 motorn. Så jag var lite nojig och gav mig på att ta reda på LC8orna och läst på olika forum om dessa. Vattenpumpen är vad som anges men annars gasa och var glad!
Ja lc8 motorn är i mina ögon mycket tillförlitlitlig. Kan hitta horrorhistorier om när sagt vilket som hälst märke på olika forum.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Men frågan är, är det litet eller stort överpris på hojen ifråga?

Skulle säga att strax under 50 hade varit rimligare, men det är svårt att säga när vi egentligen inte vet något om övrigt skick på hojen.

Personligen hade jag nog ändå hellre köpt en 990, men det är bara mina egna preferenser.

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Haha, härligt!
:kramaVisst är det , kom 92mil på min 690 2010:a innan ras (kamkedjan gick av och sen dåligt hanterat garantiärende gjorde sen att den stod på verkstan mellan månadsskiftet maj/juni och augusti)
Tror generellt 950/990 är driftsäkrare än lc4 men skiljer 40-50” mellan en sprillans ny o en 16år gammal med 5000mil är valet lätt

Snöskoter

Medlem
Gick med
2 Jan 2015
Hoj
Zephyr 750
Skulle säga att strax under 50 hade varit rimligare, men det är svårt att säga när vi egentligen inte vet något om övrigt skick på hojen.

Personligen hade jag nog ändå hellre köpt en 990, men det är bara mina egna preferenser.
Ja, numer finns inte ett enda annons på 990. Men tids nog ska det komma!

niclas88

Medlem
Gick med
22 Jun 2014
Hoj
KTM 990 adv Yamaha XT 600 Yamaha WR250r Yamaha WR400f
På en ktm med 5000mil på mätaren får man nästan räkna med ett ras.

Du får givetvis köpa den om du vill. Men jag skulle ha väntat på en med lägre mil och då helst en 990. 950-motorn känns lite daterad. Förgasare och ska vara riktigt bökig att kolla ventiler på.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
Min KTM 990 adventure har gått 8300mil och går som fan fortfarande. Servar den som den ska. Tror den kommer att rulla flera tusen mil till. Den känns frisk!

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
"Men gu förbannat" sträcker sökningen till hela Sverige och KTM 990, det enda resultatet jag får är bara en KTM 950 super enduro... antar du pratar om Facebook

Screenshot_20210321-182706_Facebook.jpg

Snöskoter

Medlem
Gick med
2 Jan 2015
Hoj
Zephyr 750

View attachment 459432
Haha, nu förstår jag dig. Tråden avhandlas adventure versionen. Inte asfaltkrämare :)

Snöskoter

Medlem
Gick med
2 Jan 2015
Hoj
Zephyr 750
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha