Trött
Var med jobbet på en personalfest....
Börjar dricka ganska mycket, redan tidigt av kvällen, då jag jobbar på restaurang. Saken hör till att detta var på en julavslutnig (och alla ni som jobbar inom restaurang, vet att det blir rätt många övertidstimmar) och jag var trött, redan innan jag börjader dricka!
Men ju mer man får i sig, ju fortare glömmer man bort att man e lite sömnig....
Jag var inne och "städade" på dan denna dag, blir uppskickad på vinden för att hämta lite saker.... Kommer upp på vinden och ska bara sätta mig ner i några minuter för att "vila", trappan var ju såååå jobbig, och vad händer? Jo jag sommar, och vaknar 2 timmar senare....Går ner till mina undrande kollegor, som e nyfikna på vad jag varit! Talar om vad som hänt, och dom tycker "synd" om mig, och ger mig en drink som jag kan "piggna till" av....då är man igång igen då....
Efter några groggar kommer vi på att vi ska basta, sagt och gjort. Bastun låg i en annan byggnad, och vi sitter på övre plan i detta hus....Dom andra går till bastun, men jag som e kvar (av någon anlednig, som jag inte minns) tycker att det e så långt att gå runt hela huset och ner till bastun, kommer på att om man hoppar så går det ju lite fortare....Så vad gör jag? Öppnar fönster och hoppar, med tanken "att det inte är så högt"
(som inlägg: det var 3 meter högt) rakt ner i 1 meter snö....mörbulltad pulsar jag genom snön i ca 1 km (genväger äro senvägar....), och väl framme, blöt och huttrande, blir det mer dricka...Att jag skulle basta var nu glömt och spriten var mer intressant!
Festen fortsätter med taxi in till stan, där det ska bli riktigt party...När man på fyllan åker taxi i ca 1 mil, blir man lätt kissnödig,så det första jag gör när jag kommer in på krogen är att gå på toaletten.... Fan va skönt att få sätta sig ner igen.... Ska bara sitta någon minut och vila tänker jag.... och vad händer, igen? Somnar... Vaknar av ett ryck, och man undrar vart man e....det tar ett tag innan jag hunnit lokalisera mig inne på muggen, och hittar dörren ut.... Fan....vart e allt folk?
Va har dom stängt?
Kan inte vara sant, måste fråga någon personal.... FAN igen.... dom har gått hem....Jaha... och vad gör jag nu? Bäst är ju att ta sig ut på något sätt... men HUR???? Känner på ALLA dörrar och fönster, alla är låsta....försöker att slå sönder ett, men det e "krossäkra" glas.
(har varit med om att man desperat vill IN på krogen, men aldrig ut....)Ringer till en massa kompisar för att försöka förklara vad som hänt, och INGEN svarar...kl är nu 7 på morgonen och jag vill hem.
... Ända nummer jag inte testat är till SOS, så jag ringer och talar om vad som hänt...Killen på andra sidan får sig ett gott skratt,
och undrar om det finns någon sprit kvar...-ja, det gör det, svarar jag. Och han undrade va fan jag skulle hem och göra....