Skäms på er

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Danskarna har det väl i stort sett okej,.

Tja, det får man väl ändå tillstå när de gång på gång hamnar högst upp i världen när de tillfrågas hur de trivs med livet.

Danskar är jävligt bra, säger vad de tycker(fast man inte alltid förstår), njuter av livet och är inte alls lika naiva som svenskar. Sverige borde eftersträva att bli som lillebror.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Ja det stämmer tyvärr..
Får instämma att det verkar för bra för att vara sant och min erfarenhet är att det som verkar för bra för att vara sant brukar vara för bra för att vara sant, så kan du visa till en referens för detta?!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vafan, är det sant? :näsblod

Folk som av religiösa skäl alltid bär en huvudbonad(som inte döljer ansiktet) som turban, kippa eller sjal SKALL bära detta på ID-kort. Däremot har jag aldrig hört talas om att detta skulle gälla de som har burka/niqab eftersom detta döljer ansiktet.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Folk som av religiösa skäl alltid bär en huvudbonad(som inte döljer ansiktet) som turban, kippa eller sjal SKALL bära detta på ID-kort. Däremot har jag aldrig hört talas om att detta skulle gälla de som har burka/niqab eftersom detta döljer ansiktet.

Jaja, det förstår jag, men att dölja ansiktet låter ju väldigt konstigt.

Förövrigt har jag aldrig sett någon bära kippa offentligt, förutom under Chanukkafirandet på Götaplatsen för några år sedan, då Göteborgs amerikanska chassidfamilj var där. Jag råkar dessutom veta exakt varför ingen bär kippa och det är för att de inte vågar, och det är inte svenskar de är rädda för. Kan också tillägga att jag känner ett flertal skånska judar som röstar SD så där faller brunskjorteargumentet Starstriker propsar på.

Edit: HÖGUTBILDADE skånska lundensarjudar, Starstriker.
 
Last edited:

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Får instämma att det verkar för bra för att vara sant och min erfarenhet är att det som verkar för bra för att vara sant brukar vara för bra för att vara sant, så kan du visa till en referens för detta?!

Du får tro vad du vill, jag har sett flera legitimationer med just heltäckande slöja/burka. Hela bilden är alltså ett svart spöke där man inte ens kan urskilja ögonen. Hur dom kan få ha det är för helt otroligt.

Men du kan säkert fråga någon på vilket sjukhus eller annat ställe där dom hantera invandrare och legitimation ofta.

Vad tror ni f.ö det kostar oss att behöva ringa in en tolk, samt invänta kvinnlig läkare pga många invandrares synsätt och oförmåga att vilja lära sig språket eller ha manlig läkare. Tror ni dom endast har kvinnliga läkare i sina hemländer !

Syrran är lärare, i hennes skola har dom HELA 14 tolkar på sina föräldramöten :va Bra jobbat Sverige.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
det vore väl en bra ide här me...:tummenupp

tyvärr så verkar det ju bara som om "svart man" kan jobba när "vit man" tvingar honom...:va

ex. skillnaden mellan de afrikanska länderna Eritrea o Somalia..

Eritrea var en fransk koloni förr i tiden... där alltså "vit man" bestämde o byggde... där finns det ordentliga byggnader o t.o.m vatten o avlopp som fungerar.... detta berättade en Eritreansk kille för mig ....

Somalia består ju av krig o svält o kåkstäder... somalierna sitter o ruggar "kat" hela dagarna... en växt som ger amfetaminliknade effekt... därav att somalierna e så "skinny" detta sa även samma kille....

somalier e de värsta packet på svenska anstalter... 1 somalie funkar bra... 2 somalier eller flera då blir det en stam/klan etc. kalla det vad man vill men då blir de "starka" när de e flera o då ska de "kriga" mot andra....

Zigenare e ju likadana... "tattarpacket" e ju flockdjur de me...

bara kolla på "efterlyst" ... citat: mannen pratade svenska me brytning... mannen hade ett utomnordiskt utseende...

jag kan inte se att majoriteten av alla invandrare bidrar till den svenska välfärden så "2 års regeln" skulle nog införas här me...


mvh.T

Haha, vilket jävla inlägg från en kriminell bidragstagare.
Som dessutom tycker att SD verkar vettiga, mer sånt :tummenupp

Jag tror det vore dåligt för Sverige om SD får ett faktiskt inflytande men det vore bra för Sverige om debatten breddades något.
Nu har jag faktiskt inte läst hela tråden men finns det någon öppning för SD att sitta med i regeringen?
Moderaterna och sossarna har väl lämnat en garanti på att inte samarbeta med SD?
 
Last edited:

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
gsx1kr k2
Folk som av religiösa skäl alltid bär en huvudbonad(som inte döljer ansiktet) som turban, kippa eller sjal SKALL bära detta på ID-kort. Däremot har jag aldrig hört talas om att detta skulle gälla de som har burka/niqab eftersom detta döljer ansiktet.

NiqabPassport2.JPG

:näsblod
 

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
... Rosengård är som en egen liten stad i Malmö. Dom har byggt ett eget köpcenter, dom har egna sporthallar osv osv. Finns ju ingen anledning för dom som bor i stadsdelen att någonsin lämna den. Det är ju inte det som meningen med att komma till Sverige, att bygga sitt eget lilla "land".

Vi har samma problem i Stockholm. I Djursholm har man egen golfbana, ridhus, tennishall och köpcentrum. Finns ingen anledning att lämna stadsdelen.

Här är en intressant debatt.

[YOUTUBE-ID]71IVreqbPok&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]Lu7tB_Sn6oE&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]n7yp-lX32l0&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]0dinV7jsmsE&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]xfC1dsCowb4&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08

Vilket fint pass. Från vilket land?

Såhär står det om svenska pass:

"En digital ansiktsbild skall lagras i passet
Enligt regeringens förslag skall den som ansöker om
pass vara skyldig att låta passmyndigheten ta en digital bild av sökandens ansikte. Ansiktsbilden lagras sedan
dels som en synlig bild i passet, dels i komprimerad
form på en minnesenhet som finns i passet. På
minnesenheten lagras därutöver samma uppgifter som
finns på passets personsida, dvs. personuppgifterna.
Den digitala ansiktsbilden kan användas för att göra en datorstödd jämförelse i samband med en passkontroll. Vid passkontrollen kan en ny ansiktsbild tas av passinnehavaren."

http://www.regeringen.se/content/1/c6/04/02/02/aa286ad5.pdf

Jag hittade inga undantag för niqab & burka...
 

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07
Vilket fint pass. Från vilket land?

Såhär står det om svenska pass:

"En digital ansiktsbild skall lagras i passet
Enligt regeringens förslag skall den som ansöker om
pass vara skyldig att låta passmyndigheten ta en digital bild av sökandens ansikte. Ansiktsbilden lagras sedan
dels som en synlig bild i passet, dels i komprimerad
form på en minnesenhet som finns i passet. På
minnesenheten lagras därutöver samma uppgifter som
finns på passets personsida, dvs. personuppgifterna.
Den digitala ansiktsbilden kan användas för att göra en datorstödd jämförelse i samband med en passkontroll. Vid passkontrollen kan en ny ansiktsbild tas av passinnehavaren."

http://www.regeringen.se/content/1/c6/04/02/02/aa286ad5.pdf

Jag hittade inga undantag för niqab & burka...

Körkort från Kroatien
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Ni är bara förbannade för att jag och mina juggepolare tar alla brudar från er.
Jag kan därför leva med att ni vill slänga ut mig .....mohahahahaha :tuttar:yoparty:glömdet

och så kör jag BMW...både på fyra och två hjul :Bugar
jag har allt ni vill ha men inte kan få.....hahahaha :tuttar

....och så bossar jag över svennar på mitt jobb, och en irakier förstås!
Fifan vad äckligt att ha en blatte som chef :zpy
Ähhhh, man är bara en enkel parasit som spöar på kärringen på fredagar....klart en kärring som vill ha värme och ömhet....henne dammar man in i elementet.
Det sistnämnda har jag iofs lärt mig av en svensk kille :D

Nä fyfan...BSS....BEVARA SVERIGE SVENSKT!!!!
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top