Skäms på er

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Stämmer pollen så känns det som läge för mig att lämna den här siten. Satan, hur många egocentrerade, rädda och osäkra människor hänger egentligen här? Jag har noterat tendenserna tidigare men att det skulle vara så illa trodde jag inte.

...och just därför ska du vara kvar! :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag gissar pa lattledd och dum.

Fel, tröstpriset är en stavningslektion med Bror korv-Duktig

Vill man ha hårdare tag mot invandringen kan man rösta på tex FP:p.
De har dessutom en politik i övrigt.

Äh, de har inte gjort ett skit på fyra år. Bara tomt skrammel.
Behövs en Pia Kjaersgaard som sätter agendan, det är exakt vad vi saknar.
Folkpartiet kan babbla hur mycket de vill, de är oförmögna att gå från ord till handling. Men visst har en del förslag, som de stulit rakt av från SD för övrigt, varit kloka.
 
Last edited:

Kneedrag

Guest
Fel, tröstpriset är en stavningslektion med Bror korv-Duktig



Äh, de har inte gjort ett skit på fyra år. Bara tomt skrammel.
Behövs en Pia Kjaersgaard som sätter agendan, det är exakt vad vi saknar.
Folkpartiet kan babbla hur mycket de vill, de är oförmögna att gå från ord till handling. Men visst har en del förslag, som de stulit rakt av från SD för övrigt, varit kloka.

Markus vet du eller någon annan hur danskarna har det nu efter att danske folkepartiet kom med i makten där?
Är det så illa som svensk media säger?

Jag är bara allmänt nyfiken , för på många låter det som om man röstar på SD går allt åt helvete.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Markus vet du eller någon annan hur danskarna har det nu efter att danske folkepartiet kom med i makten där?
Är det så illa som svensk media säger?

Jag är bara allmänt nyfiken , för på många låter det som om man röstar på SD går allt åt helvete.

Se svar i den andra tråden.
Naturligtvis jobbar de andra partierna på alla fronter för att undvika det oundvikliga, huruvida politiker med vänner alltid talar sanning om sina meningsmotståndare kan ju var och en spekulera i.

Jag tror det vore dåligt för Sverige om SD får ett faktiskt inflytande men det vore bra för Sverige om debatten breddades något.
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Markus vet du eller någon annan hur danskarna har det nu efter att danske folkepartiet kom med i makten där?
Är det så illa som svensk media säger?

Jag är bara allmänt nyfiken , för på många låter det som om man röstar på SD går allt åt helvete.

Danskarna har det väl i stort sett okej, förutom att alla som jag känner tycker att det är beklämmande att dansk folkeparti har en så pass stark position som dom har.
Det är inte att det går åt helvete, utan att dom som tycker att empati och mänsklig värdighet är goa grejer blir bekymrade, eftersom man inte hittar dylika värderingar hos fru(fröken?)Kjaergård och hennes kompisar.
 

Kneedrag

Guest
Danskarna har det väl i stort sett okej, förutom att alla som jag känner tycker att det är beklämmande att dansk folkeparti har en så pass stark position som dom har.
Det är inte att det går åt helvete, utan att dom som tycker att empati och mänsklig värdighet är goa grejer blir bekymrade, eftersom man inte hittar dylika värderingar hos fru(fröken?)Kjaergård och hennes kompisar.

Ok Men har de förändrat något för invandrare i Danmark? Vad undrar jag mer specifikt?

Är det så att man måste lära sig språk och ha jobb inom två år annars är det Bye bye tillbaks till hemlandet?
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag tror det vore dåligt för Sverige om SD får ett faktiskt inflytande men det vore bra för Sverige om debatten breddades något.
Vilken service. I stället för att jag ska skriva ett långt och uttömmande inlägg om mina åsikter angående hela SD-debatten så sammanfattar du det klockrent i en enda mening.
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Ok Men har de förändrat något för invandrare i Danmark? Vad undrar jag mer specifikt?

Är det så att man måste lära sig språk och ha jobb inom två år annars är det Bye bye tillbaks till hemlandet?

Minns inga konkreta exempel, men om man t.ex. får den bisarra idén att bli förälskad i någon från ett annat land - och dessutom önska gifta sig - så rör det sig om några års karenstid för att bevisa att man typ menar allvar. Antar att det skulle förhindra skenäktenskap, men som vanligt drabbar det säkert betydligt fler seriösa personer än antalet fifflare som stoppas.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Jag tycker vi kan släppa in de som svälter samt de som är politiska flyktingar, och därmed har vi fortfarande bara 1% av den totala mängden.
Källa?

Kollar man andelen som verkligen är "flyktingar" så är det nog mindre än 5% av dom som kommer hit.
Källa, även på alla övriga siffror du använder? Kan säkert stämma, vad vet jag, men folk verkar dra procentsatser ur röven lite hursomhelst i den här diskussionen.

Jag tycker det ett medborgar ska fås efter kanske 10år, när dom visat att dom kan språket, förstår kulturen, skaffat jobb och deltar i "välfärden" har dom inte det bye bye.. En invandrare vet alla sina rättigheter, det får dom lära sig direkt. Men dom lär sin fan inte sin skyldigheter.

Hur ska de visa att de förstår kulturen? Om nån bad mig definiera Svensk kultur skulle jag se ut såhär: :va
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Där kom den igen! Har du rent faktiskt varit med om det där? Och hur gick det till? Det är inte att jag drygar mig, utan jag undrar faktiskt!
Och visst har du rätt att rösta på vad du vill. Men du får alltid räkna med att det finns någon med diametralt motsatta åsikter än dina som tycker att du är en ärkeknast som inte kan begripa att inte du fattar det dom fattar. Gissa hur det skulle se ut i en "Jag har röstat på sossarna"-tråd...

Skulle ju inte skriva mer i den här tråden men jag får väl göra som våra just nu sittande politiker gör, och inte hålla vad jag lovar.

Du frågar mig personligen så jag ska svara, om jag upplevt det så ja. Ofta på nätet eftersom jag skriver på PI men även IRL "vaddå är du SD? Är du rasist/nazist" Stämpeln kommer direkt. Ofta av Vänster sympatisörer. Sanningen är att jag är inget därav.

Man blir ofta svartmålad som höger extremist bara för att man vill begränsa invandringen, integrationen fungerar inte som det ser ut just nu. Vi behöver se till att dom flyktingar som kommer hit verkligen blir integrerad i det Svenska samhället och det finns det inga möjligheter att klara av det just nu med den invandringen vi har idag.

Dom "riktiga" flyktingarna som kommer hit blir bara en invandrare i mängden och bosätts i miljonprogrammen. Den största invandringen till Sverige just nu är anhörighets invandring.

Det handlar inte om folk som flyr från religiöst eller politiskt förtryck utan dom flyr till Sverige för att skapa sig ett liv i ett välfärds samhälle, tyvärr kan vi inte ta emot alla som kommer hit för integrationen och invandringen kostar för mycket. Det finns helt enkelt inte pengar, vi har inte råd.. Jag är ingen extremist av något slag. Har vänner som är invandrare och många av dom har samma eller liknande åsikter som mig. Vet inte riktigt om den här diskussionen hör hemma på SH. Mer på flashback eller PI.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Ok Men har de förändrat något för invandrare i Danmark? Vad undrar jag mer specifikt?

Är det så att man måste lära sig språk och ha jobb inom två år annars är det Bye bye tillbaks till hemlandet?


det vore väl en bra ide här me...:tummenupp

tyvärr så verkar det ju bara som om "svart man" kan jobba när "vit man" tvingar honom...:va

ex. skillnaden mellan de afrikanska länderna Eritrea o Somalia..

Eritrea var en fransk koloni förr i tiden... där alltså "vit man" bestämde o byggde... där finns det ordentliga byggnader o t.o.m vatten o avlopp som fungerar.... detta berättade en Eritreansk kille för mig ....

Somalia består ju av krig o svält o kåkstäder... somalierna sitter o ruggar "kat" hela dagarna... en växt som ger amfetaminliknade effekt... därav att somalierna e så "skinny" detta sa även samma kille....

somalier e de värsta packet på svenska anstalter... 1 somalie funkar bra... 2 somalier eller flera då blir det en stam/klan etc. kalla det vad man vill men då blir de "starka" när de e flera o då ska de "kriga" mot andra....

Zigenare e ju likadana... "tattarpacket" e ju flockdjur de me...

bara kolla på "efterlyst" ... citat: mannen pratade svenska me brytning... mannen hade ett utomnordiskt utseende...

jag kan inte se att majoriteten av alla invandrare bidrar till den svenska välfärden så "2 års regeln" skulle nog införas här me...


mvh.T
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Skulle ju inte skriva mer i den här tråden men jag får väl göra som våra just nu sittande politiker gör, och inte hålla vad jag lovar.

Du frågar mig personligen så jag ska svara, om jag upplevt det så ja. Ofta på nätet eftersom jag skriver på PI men även IRL "vaddå är du SD? Är du rasist/nazist" Stämpeln kommer direkt. Ofta av Vänster sympatisörer. Sanningen är att jag är inget därav.
* * * * *

Hetssporrar och kortsiktigt tänkande finns inom alla led. Tänker man lite längre än vad näsan räcker, inser man att ju mer man skriker och kastar paj på varandra, desto djupare gräver ens meningsmotståndare ner sig i sina skyttegravar.

Hade vi lagt ner bara en aning av den energi vi lägger på att cementera våra åsikter på att försöka hitta gemensamma beröringspunkter människor emellan, och genuint söka förstå hur och varför andra tänker och agerar som dom gör, hade vi säkerligen mått mycket bättre, och haft ett betydligt angenämare samhällsklimat.

Trist att du har såna upplevelser även IRL. Tror dock att dom flesta som nät-skällt på dig hade varit tvungna att tänka ett extra varv öga mot öga. Det är det som är det jävliga med IRL, att man måste stå för vad man säger... :D
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
dtyvärr så verkar det ju bara som om "svart man" kan jobba när "vit man" tvingar honom...:va

ex. skillnaden mellan de afrikanska länderna Eritrea o Somalia..

Eritrea var en fransk koloni förr i tiden... där alltså "vit man" bestämde o byggde... där finns det ordentliga byggnader o t.o.m vatten o avlopp som fungerar.... detta berättade en Eritreansk kille för mig ....

Somalia består ju av krig o svält o kåkstäder... somalierna sitter o ruggar "kat" hela dagarna... en växt som ger amfetaminliknade effekt... därav att somalierna e så "skinny" detta sa även samma kille....

somalier e de värsta packet på svenska anstalter... 1 somalie funkar bra... 2 somalier eller flera då blir det en stam/klan etc. kalla det vad man vill men då blir de "starka" när de e flera o då ska de "kriga" mot andra....

Zigenare e ju likadana... "tattarpacket" e ju flockdjur de me...

bara kolla på "efterlyst" ... citat: mannen pratade svenska me brytning... mannen hade ett utomnordiskt utseende...

jag kan inte se att majoriteten av alla invandrare bidrar till den svenska välfärden så "2 års regeln" skulle nog införas här me...


mvh.T

Hur bidrar du själv till svenska välfärden?
Och ditt jävla rasistsnack om vilka folkslag som är si eller så tycker jag du kan ta och tänka över, ställ dig i hörnet och skäms.

:fakta
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hur bidrar du själv till svenska välfärden?
Och ditt jävla rasistsnack om vilka folkslag som är si eller så tycker jag du kan ta och tänka över, ställ dig i hörnet och skäms.

:fakta

Rättegångar för våld mot tjänsteman och övergrepp i rättsak och alla andra saker han har i bagaget ger ju faktiskt jobb åt driftiga svenskar som tagit sig igenom en lång juristutbildning och det är arbetslinjen!
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Håller med där. Även som vissa skriver här på SH att SD är ett gäng nazister/rasister/whatever så är det ju faktiskt ett problem med integrationen. Det görs ju inget åt det. Tror i heller att det faktiskt inte är så många som verkligen är smygrassar som röstar på SD utan folk som helt enkelt fått nog. Nu blir det bara så extremt för att det finns ett parti som riktat in sig på just den frågan. Jag är själv utlänning men hade hemskt gärna sett att Sveriges regering gör något åt t ex rosengård, lindängen o alla andra ställen som det är ett överflöde av invandrare/utlänningar. Rosengård är som en egen liten stad i Malmö. Dom har byggt ett eget köpcenter, dom har egna sporthallar osv osv. Finns ju ingen anledning för dom som bor i stadsdelen att någonsin lämna den. Det är ju inte det som meningen med att komma till Sverige, att bygga sitt eget lilla "land".

Det behövs nog ett parti som SD som trycker på dom andra partierna så att dom fattar att svenska folket verkligen har fått nog. Dock betyder det inte att ALLA deras åsikter ska följas utan mer som ett wake up call! Det betyder inte per automatik att man är rasist/nazist för att man tycker det är fel så som invandringen sköts idag.

Skulle ju inte skriva mer i den här tråden men jag får väl göra som våra just nu sittande politiker gör, och inte hålla vad jag lovar.

Du frågar mig personligen så jag ska svara, om jag upplevt det så ja. Ofta på nätet eftersom jag skriver på PI men även IRL "vaddå är du SD? Är du rasist/nazist" Stämpeln kommer direkt. Ofta av Vänster sympatisörer. Sanningen är att jag är inget därav.

Man blir ofta svartmålad som höger extremist bara för att man vill begränsa invandringen, integrationen fungerar inte som det ser ut just nu. Vi behöver se till att dom flyktingar som kommer hit verkligen blir integrerad i det Svenska samhället och det finns det inga möjligheter att klara av det just nu med den invandringen vi har idag.

Dom "riktiga" flyktingarna som kommer hit blir bara en invandrare i mängden och bosätts i miljonprogrammen. Den största invandringen till Sverige just nu är anhörighets invandring.

Det handlar inte om folk som flyr från religiöst eller politiskt förtryck utan dom flyr till Sverige för att skapa sig ett liv i ett välfärds samhälle, tyvärr kan vi inte ta emot alla som kommer hit för integrationen och invandringen kostar för mycket. Det finns helt enkelt inte pengar, vi har inte råd.. Jag är ingen extremist av något slag. Har vänner som är invandrare och många av dom har samma eller liknande åsikter som mig. Vet inte riktigt om den här diskussionen hör hemma på SH. Mer på flashback eller PI.
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
det vore väl en bra ide här me...:tummenupp

tyvärr så verkar det ju bara som om "svart man" kan jobba när "vit man" tvingar honom...:va

* * * * * en massa mysko dravel * * * * *
jag kan inte se att majoriteten av alla invandrare bidrar till den svenska välfärden så "2 års regeln" skulle nog införas här me...

mvh.T

..och skåningar är dryga, stockholmare störiga, bögar potentiella pedofiler, moderata ledamoter sexköpare, för att inte tala om dessa jävla busschaufförer, frisörer, folk med tribaltatueringar, vänsterhänta, färgblinda och guldvingeåkare, och... och...

På sätt och vis hade det varit skönt om min världsbild hade varit lika enkel som din... men lustigt nog är jag inte ett dugg avundsjuk. :rolleyes:
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Du vet det finns en värld utanför fängelset oxå? Allt du skriver handlar om kåken, eller om du åker in igen. Det är ju inte direkt som att du bidrar till något än mer skulder åt staten och mer skatt åt hederliga människor. :va Sen vad en kåkfarare säger till dig behöver ju inte vara sant! Har svårt att tro att en person som sitter inne har något sanningsenligt att säga. Men jag förstår varför dom väljer att komma till sverige och sitta inne än att leva fattigt i sitt eget land. :tummenupp

Tycker du ska vara lite försiktig hur du dömer folk. De flesta med samma ursprung håller sig gärna till sitt eget folk just för att dom har en gemensam bakgrund, historia och seder. Det gör inte folket till sämre människor för att dom är "flockdjur". Människan är ett flockdjur, du hänger säkert i flock med dina ehhh likasinnade. ;)



det vore väl en bra ide här me...:tummenupp

tyvärr så verkar det ju bara som om "svart man" kan jobba när "vit man" tvingar honom...:va

ex. skillnaden mellan de afrikanska länderna Eritrea o Somalia..

Eritrea var en fransk koloni förr i tiden... där alltså "vit man" bestämde o byggde... där finns det ordentliga byggnader o t.o.m vatten o avlopp som fungerar.... detta berättade en Eritreansk kille för mig ....

Somalia består ju av krig o svält o kåkstäder... somalierna sitter o ruggar "kat" hela dagarna... en växt som ger amfetaminliknade effekt... därav att somalierna e så "skinny" detta sa även samma kille....

somalier e de värsta packet på svenska anstalter... 1 somalie funkar bra... 2 somalier eller flera då blir det en stam/klan etc. kalla det vad man vill men då blir de "starka" när de e flera o då ska de "kriga" mot andra....

Zigenare e ju likadana... "tattarpacket" e ju flockdjur de me...

bara kolla på "efterlyst" ... citat: mannen pratade svenska me brytning... mannen hade ett utomnordiskt utseende...

jag kan inte se att majoriteten av alla invandrare bidrar till den svenska välfärden så "2 års regeln" skulle nog införas här me...


mvh.T
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Och även om du hade haft en relevant fråga, så vänder vi på det - hur många svältande afrikaner och nordkoreaner tycker du vi skall ta hit, vad skall de göra, var skall de bo och hur mycket får det kosta?



Så om man inte vet vad man tycker, då kan man alltid klaga på vad andra tycker så länge? :confused:
Du vet inte hur stor invandring vi har, vad den består utav eller hur du vill ha det. Men du vet att andra minsann har fel.
Jag tror du ser vart det här barkar. :gnissla

Det är ingen skräll att inte Starstriker svarar på frågan. Jag har väntat länge på att höra någon SD-kritiker eller ännu hellre någon politiker svara på den frågan. Det är tydligen väldigt svårt att komma med egna åsikter. Svart på vitt.
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
***Det behövs nog ett parti som SD som trycker på dom andra partierna så att dom fattar att svenska folket verkligen har fått nog. Dock betyder det inte att ALLA deras åsikter ska följas utan mer som ett wake up call! Det betyder inte per automatik att man är rasist/nazist för att man tycker det är fel så som invandringen sköts idag.

Skönt, då blev jag inte missförstådd den här gången. Jag håller inte heller med SD i alla frågor men just nu tycker jag att den misslyckade integrationen är en av dom viktigaste frågorna i det här valet och alla andra etablerade partier vill inte ens ta med tång på integrations frågorna (möjligtvis FP). Därför är jag tvungen att rösta på SD för att partierna ens ska få igång en diskussion angående det här.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top