Skäms på er

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nej, men problemet är vem som är invandrare och vem som inte är det.
Ska man släppa in de politiska flyktingarna men inte de som svälter tex?

Jag tycker vi kan släppa in de som svälter samt de som är politiska flyktingar, och därmed har vi fortfarande bara 1% av den totala mängden.
Varför diskuterar vi undantagen? Och förresten, hur många svältande tar sig från hungersnöd ända till Sverige? Har du läst det där i Kamratposten LR?
Och även om du hade haft en relevant fråga, så vänder vi på det - hur många svältande afrikaner och nordkoreaner tycker du vi skall ta hit, vad skall de göra, var skall de bo och hur mycket får det kosta?
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Stämmer pollen så känns det som läge för mig att lämna den här siten. Satan, hur många egocentrerade, rädda och osäkra människor hänger egentligen här? Jag har noterat tendenserna tidigare men att det skulle vara så illa trodde jag inte.
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
För att avsluta mitt deltagande i denna tråd.
Jag håller med SD på en del punkter och annser att invandringspolitiken bör ses över. Håller dock inte med om allt dom står för.

Kan tänka mig att många röstar på SD för att på något sätt få sin röst hörd om att det inte fungerar som det är nu.
Inte för att dom vill stänga gränserna och förbjuda all invandring.


Ska med spänning följa valet känns som att det kan bli rätt så kaotiskt.

Tack för ordet \ mathias
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Och även om du hade haft en relevant fråga, så vänder vi på det - hur många svältande afrikaner och nordkoreaner tycker du vi skall ta hit, vad skall de göra, var skall de bo och hur mycket får det kosta?

Hade man svaret på den frågan vore man förmodligen politiker.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Stämmer pollen så känns det som läge för mig att lämna den här siten. Satan, hur många egocentrerade, rädda och osäkra människor hänger egentligen här? Jag har noterat tendenserna tidigare men att det skulle vara så illa trodde jag inte.

Bye bye Johnny Bye bye.
:gråta

Hade man svaret på den frågan vore man förmodligen politiker.

Så om man inte vet vad man tycker, då kan man alltid klaga på vad andra tycker så länge? :confused:
Du vet inte hur stor invandring vi har, vad den består utav eller hur du vill ha det. Men du vet att andra minsann har fel.
Jag tror du ser vart det här barkar. :gnissla
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Du vet inte hur stor invandring vi har, vad den består utav eller hur du vill ha det. Men du vet att andra minsann har fel.
Jag tror du ser vart det här barkar. :gnissla

Det jag hävdat från sida 1 i denna tråd är att SD är ett illaluktande parti som klätt sitt bruna budskap i populistiskt skimmer för att vinna över lättledda väljare. Vi har sett det tidigare i både Österrike och Frankrike, och där ser vi ju hur det går nu. Sakta men säkert.

Det är lite äckligt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det jag hävdat från sida 1 i denna tråd är att SD är ett illaluktande parti som klätt sitt bruna budskap i populistiskt skimmer för att vinna över lättledda väljare. Vi har sett det tidigare i både Österrike och Frankrike, och där ser vi ju hur det går nu. Sakta men säkert.

Det är lite äckligt.

Jag är, ärligt talat, fullständigt frågande inför detta. Så antingen är jag lättledd, dum eller bara ung och snygg.

Bara för att media upprepar att de är "bruna" så blir de inte det automatiskt.

Vad har jag missat?
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Jag är, ärligt talat, fullständigt frågande inför detta. Så antingen är jag lättledd, dum eller bara ung och snygg.

Bara för att media upprepar att de är "bruna" så blir de inte det automatiskt.

Vad har jag missat?

Jag gissar pa lattledd och dum.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det jag hävdat från sida 1 i denna tråd är att SD är ett illaluktande parti som klätt sitt bruna budskap i populistiskt skimmer för att vinna över lättledda väljare. Vi har sett det tidigare i både Österrike och Frankrike, och där ser vi ju hur det går nu. Sakta men säkert.

Det är lite äckligt.


Hur menar du nu, med Frankrike och Österrike? Att de har en fri demokrati? Att de lättledda väljarna är en stor andel av de folket?
Eller det äckliga i att det finns så många oliktänkande?
Tja, i Iran stenar man oliktänkande. Det kan jag hålla med om är lite äckligt.
Att anse att folk borde skämmas för sin politiska åsikt kan ju inte vara rätt väg att gå, eller? Det är lite som korsridderi, tänk som mig annars är du dum. Tveksamt om det är en framkomlig metodik... Risken (notera, risken) är nog att ju mer man rackar ner på sd-väljare ju fler blir de. Kanske?
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Nej, men problemet är vem som är invandrare och vem som inte är det.
Ska man släppa in de politiska flyktingarna men inte de som svälter tex?

Kollar man andelen som verkligen är "flyktingar" så är det nog mindre än 5% av dom som kommer hit.

Är det rätt att invandrare ska få fri tandvård när inte vi får det ?
Är det rätt att många invandrare tvingar till sig en kvinnliga läkare på sjukhuset för mannen inte tillåter att kärringen undersöks av en manlig. + tolk, för ingen i hela släkten kan Svenska.
Är det rätt att muslimer får ha heltäkande burka på sin legitmation "en helt svart bild" Ja jag har sett flera. Man kan lika gärna klistra in ett kort på tomten.

Är det rätt att dela ut medborgarskap utan några krav ?
En indikation är att 74 procent av hela invandrarbefolkningen får sin service och utkomst genom skattefinansiering. Invandrarna betalade knappt 11 procent (117 mdr 1999) i skatter trots en befolkningsandel på drygt 20 procent.

Invandringskostnaden ökade årligen med 11 procent under hela 1990-talet. Det är nästan tre gånger så mycket som ökningen för hela den offentliga sektorn, 3,8 procent.

1990 uppgick kostnaden för invandringen till 100 mdr. Den starka ökningen under nio år upp till 267 mdr beror bland annat på att vi har en kostsam välfärd, som även invandrarna får del av.

Detta är att jämföra med att starta ett eget företag där en person bara kan komma in på kontoret och få en stol i styrelsen och plocka ut lön och få bostad osv för något som jag slitit och jobbat för. Är det rätt ?

Nästan 80% i fängelserna är invandrare, då utgör invandrare ca 12% av Sveriges befolkning, men ändå är det 80% av våra fängelser fulla med invandrare. Ska man få komma till ett land och begå alla brott utan att bli hemskickad sen.

Jag tycker det ett medborgar ska fås efter kanske 10år, när dom visat att dom kan språket, förstår kulturen, skaffat jobb och deltar i "välfärden" har dom inte det bye bye.. En invandrare vet alla sina rättigheter, det får dom lära sig direkt. Men dom lär sin fan inte sin skyldigheter.
 
Last edited:

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
1990, det är alltså fem år senare än när SD senast hade samröre med en skinheadsförenign alltså? Är vi överens om det?

"Finns säkert dom"... Herregud, deras folkvalda kastar stolar på polisen udner Reclaim-kravaller. De är allt utom ofarliga. De ville att vi skulle närma oss Sovjet och avskaffa demokratin samma år jag föddes, det här är fan inget hjärnspöke. Jag är helt säker på att Ohly skulle avskaffa demokrati så fort han bara kunde om han fick chansen.



De flesta som kommer är ju vanliga anhöriginvandrare, vad har det med fristad att göra?

Har du verkligen torrt på fötterna i den här diskussionen? Tycker det känns lite "Metrofierat", är edt någon propagandaskur du hamnat mitt i? :confused:

Fem år senare än... Är det en förklaring till att du tycker att man ska framhärda och skriva VPK eller vad menar du? :confused:

Kasta stolar på polisen verkar ju lite onödigt. Var det alla ledamoter som var ute och svingade, eller var det en förvirrad själ som fick hjärnsläpp? Skulle förvåna mig storligen om det sitter en enda politiker i vilket som helst hyfsat etablerat parti (inklusive typ skånepartiet... :ryyys) som stödjer reclaimmupparna och deras metoder. Att få panik och bete sig irrationellt i ett hotfullt kaos är naturligtvis föga ärofullt, men antagligen lätt hänt. Om du har en länk vore det intressant, men inget du behöver googla ihjäl dig för.

Tror inte du behöver vara så skraj för Ohly, dels är dom för små och dels finns det knappast tillräckligt med hardcorekommunister för att det ska vara någon fara. :krama
Och nu vet jag ju inte hur gammal du är, men bara på en låt säga tjugo år kan ju folk bli lite klokare i skallen. Har jag fel och Lasse & c:eek: har containervis med kalashnikovs och stalinstatyer samt planerar en fet revolution lovar jag att bjuda på en bira och rakryggat säga "Du hade rätt!" :tummenupp

"Inskickat av Starstriker
Vad hände med medkänslan, människovärdet och fristaden för de som behöver den? Tänk om det var du?"

Passa dig starstriker, det där är ord som inte används allt för ofta på sporthoj. Fast nu är jag som sagt lite klent sinnad och diggar sånt också. :D
 

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Jag är, ärligt talat, fullständigt frågande inför detta. Så antingen är jag lättledd, dum eller bara ung och snygg.

Bara för att media upprepar att de är "bruna" så blir de inte det automatiskt.

Vad har jag missat?

Det här kanske? De målar sig själva i den färgen.

[YOUTUBE-ID]XkRRdth8AHc[/YOUTUBE-ID]
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vi har sett det tidigare i både Österrike och Frankrike, och där ser vi ju hur det går nu. Sakta men säkert.

Det är lite äckligt.

Ja bilderna av dom avspärrade motorvägarna och gödselhõgarna på stadens torg när fransmännen visade sitt breda folkligt missnöje med zigenar utvisningen brände sig verkligen fast....
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kollar man andelen som verkligen är "flyktingar" så är det nog mindre än 5% av dom som kommer hit.

<massa vettig fakta>

Vill man ha hårdare tag mot invandringen kan man rösta på tex FP:p.
De har dessutom en politik i övrigt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top