Menar du tex frågan "krav på grundläggande kunskaper i svenska språket" eller frågan "avvisa packet kategoriskt direkt vid gränsen"?
Jag förstår inte frågan, eftersom det ena förmodligen är ett faktiskt förslag de delar med fp och det andra är något du fantiserat ihop.
Avvisas "pack" (och "zigenare" som du trots din vita häst gärna använder som epitet) vid gränsen i Norge, Finland eller Danmark?
Det är vad SD vill, samma nivå som våra grannländer. Är det stötande?
Sedan är de som jag skrivit 100ggr säkert ett gäng tomtar i flera frågor men det är alla enfrågepartier. Se bara på miljöpartiet, de var nära regeringen ett tag, likaså folkmordsivrarna i VPK - saknar lite upprörda trådar om det faktiskt.
VPK hette det väl bara fram till -90, om man ska vara petig.
Finns säkert dom från dom leden som ryar om "rika" vs "fattiga". Inget vidare det heller, även om jag tycker att det är en lite annan grej.
"Rik" och "fattig" är föränderliga tillstånd. Men det är svårt att ändra på var man är född.
1990, det är alltså fem år senare än när SD senast hade samröre med en skinheadsförenign alltså? Är vi överens om det?
"Finns säkert dom"... Herregud, deras folkvalda kastar stolar på polisen udner Reclaim-kravaller. De är allt utom ofarliga. De ville att vi skulle närma oss Sovjet och avskaffa demokratin samma år jag föddes, det här är fan inget hjärnspöke. Jag är helt säker på att Ohly skulle avskaffa demokrati så fort han bara kunde om han fick chansen.
Vad hände med medkänslan, människovärdet och fristaden för de som behöver den? Tänk om det var du?
De flesta som kommer är ju vanliga anhöriginvandrare, vad har det med fristad att göra?
Har du verkligen torrt på fötterna i den här diskussionen? Tycker det känns lite "Metrofierat", är edt någon propagandaskur du hamnat mitt i?
Politiska flyktningar då? Skall vi betala pengar till de sittande regimerna så att de blir snälla, eller hur menar du?
De står ju för ca 1% av den totala invandringen så de är verkligen inget problem.