Skäms på er

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Eller kanske snarare, dom som är rädda för det okända, och i den bästa av världar skulle önska att vi konserverade det här landet som det såg ut i saltkråkan-rullarna. Eller kanske rent av ordnade en tidsmaskin och prejade Ahlströmmers båt och dumpade potatisjävlarna i spat... :rolleyes:

(heder till dig förresten för din sansade och trevliga ton i inlägget. Jag är nämligen lite klent sinnad o diggar sånt! :tummenupp)

Vissaa delar av saltkråkan idyllen skulle inte jag ha något emot att ha kvar.

Men det är nog snarare en generell ändring av samhällsklimatet och folks etik och moral som har ändrats sedan den tiden.

Till och med dom förhärdade brotslingarna Ruskprick och Knorrhane var ju sympatiska i jämförelse med dom som i grupp sparkar någon medvetslös över en iPhone.
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Är så jävla trött på folk som säger till mig hur jag ska tycka och tänka, hur lågutbildad alla SD väljare är mm. TS första inlägg därimot är det inte mycket intelligens bakom. Du ska däremot skämmas för att du säger till mig hur jag ska tycka och tänka, du vet om att vi lever i en demokrati va?.

Varför ska jag skämmas för att jag tänker rösta på SD? Är inte rasist för det, har vänner både från öst och väst. Det politiska klimatet är helt sjukt i Sverige numera. Man kan inte ens diskutera integrations frågor utan att bli påhoppad med rasiststämpeln, helt vansinnigt.

Jag vill minska invandringen till samma kvoter som dom andra nordiska länderna har. Jag vill ha hårdare tag mot brottslingar och jag vill att våra stackars pensionärer ska det få lite drägligare. Gör det mig till rasist?

Vi lever i en demokrati och jag har rätt att rösta på vad fan jag vill utan att bli påhoppad helatiden..
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Syns tydligt här i tråden att det är mest bönder som röstar SD. (Istället för S som ni röstade förra gången förmodligen).
 

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Syns tydligt här i tråden att det är mest bönder som röstar SD. (Istället för S som ni röstade förra gången förmodligen).

Bra svarat, hmm. Påhopp igen! En riktig debattör ser jag. Bönder röstar på SD, jag är från Södertälje. Född och uppvuxen där men flyttade för 3 år sen..

Skriver inget mer i den här tråden. Jag har redan valt vad jag ska rösta på. Ha dom åsikter du vill ha, dom har du rätt till och gå och rösta därefter. Jag gör detsamma.
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Han bodde in Palestina, programmet visades för ca en vecka sen, själv bar han i min mening kvinnokläder, såg ut som en vit långklänning, och han hade mord i blicken, "ingen jag skulle vilja möta i en gränd" :D
Tyvärr missade jag programmet men visst var det R. Dawkins som var huvudpersonen i det?? Å hans tes är inte, vilket antyds i ditt inlägg, att islam är ett hot, utan religionen i stort, och om jag känner honom rätt så bör han ha haft med exempel från andra religioner också. Så var snäll att inte missbruka Dawkins namn eller vantolka hans intentioner!
Dock kommer jag inte missa del 2!

vad gäller att rösta på SD så tycker jag nog att olika ekonomers (eller för den delen Borgs) sågning av deras förmåga att lägga budget borde vara tilltäckligt för att avstå, speciellt på SH där man ju är rädd för skattehöjningar och slarvigt budgetarbete.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vissaa delar av saltkråkan idyllen skulle inte jag ha något emot att ha kvar.

Problemet med SDs naiva strävan efter en återgång till Bullerbysverige är att det aldrig har funnits. Lika hopplöst som att dra på sig sin finaste stickade tröja och ringa kompisen som kan plinka gitarr i tron att man faktiskt kan få en sån där äkta "Blå-Blå-Vindar-Och-vatten"-kväll för hur gärna man än vill så kommer det aldrig riktigt bli så.

Skriver inget mer i den här tråden. Jag har redan valt vad jag ska rösta på. Ha dom åsikter du vill ha, dom har du rätt till och gå och rösta därefter. Jag gör detsamma.

Helt rätt Grynet! Ta ingen skit! :yoparty

grynet4_155.jpg
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Lika hopplöst som att dra på sig sin finaste stickade tröja och ringa kompisen som kan plinka gitarr i tron att man faktiskt kan få en sån där äkta "Blå-Blå-Vindar-Och-vatten"-kväll för hur gärna man än vill så kommer det aldrig riktigt bli så.

Va dillar du om? Bara för att du inte har riktiga myskvällar och känner att det är otillräckligt behöver inte alla ha det
Har "blå-blå..." kvällar varje helg :va

Det är inte så kass som du framstår det att vara, tack och lov :)

Eller vad var det nu som stod i din signatur?
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Syns tydligt här i tråden att det är mest bönder som röstar SD. (Istället för S som ni röstade förra gången förmodligen).

Kom ut ur din fågelholk; Bönder röstar/röstade på Centern.
Det borde minsta barn begripa...
Eller är det så att Anna Kinberg är din fru? :va
:D
Således är din åsikt att bönder är dumma och det är helt ok att anse, men att dela åsikt SD är fel?
Aj, nu tror jag nån måste stuckit sig på dumstruten. Rejält..
Edit: du vet att många flyttar från landet till storstan för att få jobb. De lite smartare har redan jobb...
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Problemet med SDs naiva strävan efter en återgång till Bullerbysverige är att det aldrig har funnits.

Det där kan man förstås orda om men då kan man ju fimpa varje politisk vision. En sak är säker, det har inte i Sverige levt tusentals flickor under hot om våld och ond bråd död för att de klär sig i kjol de senaste femhundra åren i alla fall. Om det är Bullerby eller inte kan du spekulera om hur länge som helst antar jag.


Som VPK pratar om de "rika" vs "fattiga" menar du?
 
Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Svår fråga det här men att annse att alla som röstar på SD är bönder och "lågutbildade" är lite att dra alla över en kamm precis som att säg att alla invandrare är bovar och banditer.

Jag tycker dock att invandrarfrågan är viktig att ta tag i.
Om dom siffror stämmer som jag hört och läst så är det 200 000 arbetslösa i sverige. Och vi gav samtidigt 65000 människor svenskt medborgarskap förra året. Tycker det rimmar dåligt.

Naturligtvis är det bra att det kommer hit "invandrare" som har en kunskap som vi behöver .Men då kan man väll göra som USA . Att om ett företag som behöver en person för denes kunskaper och kan bevisa att dom tänker anställa samt att dom har ekonomi till att anställa den personen så är det ok.

Samtidigt känner jag en kraftig avsmak mot hur samhället har blivit. Tycker man läser nästan dagligen om grova brott som begås I malmö\rosengård och södertälje. Vilket är invandrartäta områden.
Och brotten begås av personer med invandrarbakgrund.
Då tycker jag att man har försakat sin chans att få hjälp av sverige.
Nu pratar inte jag om folk som får 1 månad för rattfylla utan grova brottslingar och återfallsförbrytare.


Sen är jag lite nyfiken på när och var SD ska ha sagt att dom vill KASTA UT alla invandrare? det har jag aldrig hört eller läst att dom sagt?
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
...
Då tycker jag att man har försakat sin chans att få hjälp av sverige.
Nu pratar inte jag om folk som får 1 månad för rattfylla utan grova brottslingar och återfallsförbrytare.

Håller med, men iom att svenskt medborgarskap delas ut som reklam så kan vi inte kasta ut skiten. :mad: Hade något av riksdagspartierna tagit tag i invandrarfrågorna så hade inte SD fått någon plats.

Jag är dock mest förvånad över av pollen att 46 personer röstat på VPK. Vem f*n vill stäva åt att bli ett nytt Nord Korea?

Förtydligande:
Brottslingar med invandrarbakgrund = skiten, "svenska"brottslingar = lika mycket skit men skall placeras i våra fängelser.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hur ställer du dig till de som är MER välutbildade än du själv men ändå röstar på SD?

Naturligtvis kommer högutbildade också att rösta på SD. Dock kommer SD att ha en högre andel lågutbildade än andra partier.

Tycker inte vi skall tala om hög/lågutbildade mer eftersom det kanske till viss del är missvisande. Förmodligen är det mer relevant att tala om mer eller mindre lättledda.

Naturligtvis är det bra att det kommer hit "invandrare" som har en kunskap som vi behöver .Men då kan man väll göra som USA . Att om ett företag som behöver en person för denes kunskaper och kan bevisa att dom tänker anställa samt att dom har ekonomi till att anställa den personen så är det ok.

Vad hände med medkänslan, människovärdet och fristaden för de som behöver den? Tänk om det var du?

Vilka invandrare ska vi ta emot? Bara högutbildade västerlänningar?
Ditt resonemang har minst lika många luckor som SDs politik.
 
Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Vad hände med medkänslan, människovärdet och fristaden för de som behöver den? Tänk om det var du?

Vilka invandrare ska vi ta emot? Bara högutbildade västerlänningar?
Ditt resonemang har minst lika många luckor som SDs politik.

När det kommer till den frågan så håller jag nog med SD om att det är bättre att skicka ner pengar till dom hjälporganisationer som finns i dom drabbade områdena. Mat och förnödenheter åt dom flycktingar\ katastrofoffer som sitter i flyktingläger och tältstäder.
Jag annser att dessa männsikor är dom som behöver hjälp mest inte dom som har råd att ta sig hit.

Fär tyvärr så är det dom som har pengar som lyckas ta sig hit.
Och det påståendet grundar jag på mina arbetskolegor som själva betalade för att ta sig hit för 6-10 år sedan.
Det intressanta är att även dessa som själva är invandrare och kommer från iran och irak håller med SD i deras politik.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
När det kommer till den frågan så håller jag nog med SD om att det är bättre att skicka ner pengar till dom hjälporganisationer som finns i dom drabbade områdena. Mat och förnödenheter åt dom flycktingar\ katastrofoffer som sitter i flyktingläger och tältstäder.
Jag annser att dessa männsikor är dom som behöver hjälp mest inte dom som har råd att ta sig hit.

Politiska flyktningar då? Skall vi betala pengar till de sittande regimerna så att de blir snälla, eller hur menar du?
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jag är emot SD och deras lite väl uppenbara politik, inte minst då en del av dem är fd nassar som försöker föra sin invandrarfientliga politik den lite mer "lagliga" och "formella" vägen, hellre än att spöa dem samt gå i parad med naziflaggor och bli totalratade direkt. Men tyvärr har Sverige väldigt länge haft en katastrofal integrationspolitik och att det dessutom nästan är tabu att ta upp invandrings- och integrationspolitik nuförtiden hjälper heller inte, så att folk röstar SD förvånar mig ändå inte. Men att så många här på SH sympatiserar med SD gör att man blir en mindre stolt SH-medlem och hojåkare helt klart. Hoppas denna poll inte helt stämmer med vad vi alla medlemmar i verklighet står för och tänker rösta. Annars är det som Starstriker säger, tragiskt.
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
:brandfackla :hihi - tack för underhållningen......

Varsågod. Men när du nu har fått så fin underhållning, skulle du kunna tänkas kosta på dig att helt kort berätta om vad du menar att det innebär att vara nationalist? Eller någon annan för den delen. Tycker bara att det är intressant vad folk lägger för betydelse i det.

Va dillar du om? Bara för att du inte har riktiga myskvällar och känner att det är otillräckligt behöver inte alla ha det
Har "blå-blå..." kvällar varje helg :va

Det är inte så kass som du framstår det att vara, tack och lov :)

Eller vad var det nu som stod i din signatur?

Vågar mig på att påstå att korvgubbe syftade på fenomenet att man ibland kan råka ha en mer idyllisk bild av saker som kanske inte helt stämmer in med verkligheten. Att t.ex. "den gamla goda tiden" kanske inte alltid var så fantastisk som det kan te sig i en romantiskt skimrande backspegel.

Som VPK pratar om de "rika" vs "fattiga" menar du?
VPK hette det väl bara fram till -90, om man ska vara petig.
Finns säkert dom från dom leden som ryar om "rika" vs "fattiga". Inget vidare det heller, även om jag tycker att det är en lite annan grej.
"Rik" och "fattig" är föränderliga tillstånd. Men det är svårt att ändra på var man är född.

* * * * *Man kan inte ens diskutera integrations frågor utan att bli påhoppad med rasiststämpeln, helt vansinnigt.
* * * *
Vi lever i en demokrati och jag har rätt att rösta på vad fan jag vill utan att bli påhoppad helatiden..
Där kom den igen! Har du rent faktiskt varit med om det där? Och hur gick det till? Det är inte att jag drygar mig, utan jag undrar faktiskt!
Och visst har du rätt att rösta på vad du vill. Men du får alltid räkna med att det finns någon med diametralt motsatta åsikter än dina som tycker att du är en ärkeknast som inte kan begripa att inte du fattar det dom fattar. Gissa hur det skulle se ut i en "Jag har röstat på sossarna"-tråd...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Menar du tex frågan "krav på grundläggande kunskaper i svenska språket" eller frågan "avvisa packet kategoriskt direkt vid gränsen"?

Jag förstår inte frågan, eftersom det ena förmodligen är ett faktiskt förslag de delar med fp och det andra är något du fantiserat ihop.
Avvisas "pack" (och "zigenare" som du trots din vita häst gärna använder som epitet) vid gränsen i Norge, Finland eller Danmark?

Det är vad SD vill, samma nivå som våra grannländer. Är det stötande? :va

Sedan är de som jag skrivit 100ggr säkert ett gäng tomtar i flera frågor men det är alla enfrågepartier. Se bara på miljöpartiet, de var nära regeringen ett tag, likaså folkmordsivrarna i VPK - saknar lite upprörda trådar om det faktiskt. :confused:

VPK hette det väl bara fram till -90, om man ska vara petig.
Finns säkert dom från dom leden som ryar om "rika" vs "fattiga". Inget vidare det heller, även om jag tycker att det är en lite annan grej.
"Rik" och "fattig" är föränderliga tillstånd. Men det är svårt att ändra på var man är född.

1990, det är alltså fem år senare än när SD senast hade samröre med en skinheadsförenign alltså? Är vi överens om det?

"Finns säkert dom"... Herregud, deras folkvalda kastar stolar på polisen udner Reclaim-kravaller. De är allt utom ofarliga. De ville att vi skulle närma oss Sovjet och avskaffa demokratin samma år jag föddes, det här är fan inget hjärnspöke. Jag är helt säker på att Ohly skulle avskaffa demokrati så fort han bara kunde om han fick chansen.

Vad hände med medkänslan, människovärdet och fristaden för de som behöver den? Tänk om det var du?

De flesta som kommer är ju vanliga anhöriginvandrare, vad har det med fristad att göra?

Har du verkligen torrt på fötterna i den här diskussionen? Tycker det känns lite "Metrofierat", är edt någon propagandaskur du hamnat mitt i? :confused:

Politiska flyktningar då? Skall vi betala pengar till de sittande regimerna så att de blir snälla, eller hur menar du?

De står ju för ca 1% av den totala invandringen så de är verkligen inget problem.
 
Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Politiska flyktningar då? Skall vi betala pengar till de sittande regimerna så att de blir snälla, eller hur menar du?

JAg har väll inte sakt att vi ska betala pengar till regimerna? vad får du det ifrån?

Jag menade på att man kan skicka pengar till dom hjälporganisationer som finns. För att hjälpa dom som sitter i läger.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top