Skäms på er

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
I mina ögon är SD ett enfrågeparti. Ingen fråga kan vara viktigare än alla de andra tillsammans, därför slösar man inte sin röst på såna här partier. I synnerhet inte på ett parti med de värderingar som SD vill föra fram.

Att hävda att de andra partierna är förljugna, samtidigt som man med hull och hår sväljer SDs billiga, populistiska retorik känns lite lustigt.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Han bodde in Palestina, programmet visades för ca en vecka sen, själv bar han i min mening kvinnokläder, såg ut som en vit långklänning, och han hade mord i blicken, "ingen jag skulle vilja möta i en gränd" :D

Okej, men vad har det med SD att göra? Tror inte hans intentioner är att komma till sverige o "ta över landet". :D :D Han är bara en av flera miljoner extremister i världen, men det har fortfarande inget med SD eller svensk politik att göra med. Eller?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Han bodde in Palestina, programmet visades för ca en vecka sen, själv bar han i min mening kvinnokläder, såg ut som en vit långklänning, och han hade mord i blicken, "ingen jag skulle vilja möta i en gränd" :D

Det är lungt. Du bor i en trygg välfärdsmissbrukande demokrati med religionsfrihet och yttrandefrihet och inte i en ockuperad och isolerad liten sönderbombad plätt som saknar huvuddelen av det vi tar för självklart och som dessutom styrs av en islamistisk terrororganisation.

Migrationsnämden anser heller inte att män från "Palestina"(!) har asylskäl så även om han mot förmodan skulle komma hit så kommer han inte få stanna.
 

MC Doktorn

Guest
"Den typiske SD-sympatisören är lågutbildad man mellan 20 och 30 år, och arbetslös oftare än andra.....

Ca 25% av ungdomarna under 25 år är idag är arbetslösa, varför är deras röst mindre värd?

Ser du något negativt med att vara lågutbildad?
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Spelar ingen roll. I en SD:ares värld skall alla mussar stå till svars för det alla andra mussar gör oavsett om de bor på olika delar av jordklotet.

Okej, så då kan samma regler gälla för svenskar i andra länder? Gör en svensk något dåligt i ett annat land så ska vi oxå lida för det? :va Förstår inte riktigt tanken.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Okej, så då kan samma regler gälla för svenskar i andra länder?

Nej, det gäller inte ens två svenskar i samma stad. För dem själva gäller inte samma regler.

För dem är det självklart att en Iransk muslim skall ta fullt ansvar och fördömma det en somalisk elelr afghansk islamist hittar på men själva blir de ytterst förnärmade om någon skulle antyda att de själva bör ta avstånd från det deras, låt säga, hejarklackskompisar gjort eller något en "hojbroder" hittar på....

Att de båda är Svenskar från samma stad,har samma intressen, samma bakgrund, samma lagsympatier och är lika gamla väger inte alls lika tungt i "ansvars-frågan" som mussefaktorn väger tungt när en Turk skall ansvara för det någon gjort på Filipinerna.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Okej, men på vilket sätt ska det göra sverige till ett bättre land? Finns ju fortfarande massa invandrare som faktiskt bidrar till en bättre välfärd i sverige. Även om dom inte är många och de "dåliga" överskuggar de bra så kan man ju inte dra alla över en kam o samtidigt inte applicera det på sig själv, utan det ska bara gälla andra förutom mig. :v

Så i princip kan man säga att om en utlänning och en svensk gör samma brott så får utlänningen hårdare straff bara för att han är utlänning?

Nej, det gäller inte ens två svenskar i samma stad. För dem själva gäller inte samma regler.

För dem är det självklart att en Iransk muslim skall ta fullt ansvar och fördömma det en somalisk elelr afghansk islamist hittar på men själva blir de ytterst förnärmade om någon skulle antyda att de själva bör ta avstånd från det deras, låt säga, hejarklackskompisar gjort eller något en "hojbroder" hittar på....

Att de båda är Svenskar från samma stad,har samma intressen, samma bakgrund, samma lagsympatier och är lika gamla väger inte alls lika tungt i "ansvars-frågan" som mussefaktorn väger tungt när en Turk skall ansvara för det någon gjort på Filipinerna.
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
I mina ögon är SD ett enfrågeparti. Ingen fråga kan vara viktigare än alla de andra tillsammans, därför slösar man inte sin röst på såna här partier. I synnerhet inte på ett parti med de värderingar som SD vill föra fram.

Att hävda att de andra partierna är förljugna, samtidigt som man med hull och hår sväljer SDs billiga, populistiska retorik känns lite lustigt.

Det har inte slagit dig att 6% av Sveriges röstberättigade kanske tycker att det är så pass viktigt att de väljer att rösta på ett parti som tycker lika?
Bara för att du tycker att det är jättekul med invandring betyder inte det att alla andra tycker likadant.

Det är det som är det fina med en demokrati.
Dessutom tycker jag att övriga partier borde bemöta SD med sakliga argument istället för att hoppa ner i sandlådan så fort någon pratar om invandring.
Där tror jag att lösningen finns.
 

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Ort
sandvikenhills
Hoj
1000rr-09
Jimmy Åkesson och Reinfelth är enligt mig dom enda partiledarna som kan svara sakligt på en fråga....
Dom rödgröna bara svamlar och pratar runt och gnäller på alliansen...Att ge makten till ett gäng miffon gynnar inte sverige enligt mig...
Sen tror jag faktiskt att sd skulle ha ännu större andel av rösterna men folk taktikröstar på alliansen.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
42483772.jpg
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nej deras röst är lika mycket värd

Ja, tyvärr. Visste de bättre skulle de förmodligen rösta annorlunda.
Det var dock inte den ursprungliga frågeställningen. Du frågade om jag såg något negativt med att vara lågutbildad, och jag svarade ja.

Ser inte du något negativt med att vara lågutbildad?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Det finns puckon bland alla religioner och folkgrupper. Grundat på det du skriver ovan (en galen jude som konverterat till Islam) så ska du alltså rösta på SD?

jag ska rösta SD så jag slipper sitta me så mycket blattar på nästa "volta" på kåken..:D:D (IRONI!!!!)

men seriöst... Sverige måste väl ta tag i den katastrofala invandringen...:va

ca. 90% av alla som sitter på svenska anstalter e ju då fan inte svenska i grunden... bara för att man fått en "papperslapp" (svenskt medborgarskap) så e man ju inte svensk för det...:huvet


mvh.T
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Även om dom inte är många och de "dåliga" överskuggar de bra så kan man ju inte dra alla över en kam o samtidigt inte applicera det på sig själv, utan det ska bara gälla andra förutom mig. :v

Jodå, för SD:are motiverar 10 brottsliga invandrare per tusen utan vidare att man utvisar även de andra 990.

Så i princip kan man säga att om en utlänning och en svensk gör samma brott så får utlänningen hårdare straff bara för att han är utlänning?

Nej, däremot kan man med SD-retorik säga att den kriminella utlänningen är kriminell just för att han är utlänning medan den svenska skurken med säkerhet inte hade varit skurk om inte utlänningen hade tagit hans jobb..... ...eller tjej... ...eller båda...
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top