Crash rider
Gudomlig sporthojare
vi får göra om alla anstalter i sverige till pizzerior som "arbetsplikt" för det e då fan enda som var bra me o ha en "pizzabagare" på sin avdelning på anstalt...
Ja, tyvärr. Visste de bättre skulle de förmodligen rösta annorlunda.
Det var dock inte den ursprungliga frågeställningen. Du frågade om jag såg något negativt med att vara lågutbildad, och jag svarade ja.
Ser inte du något negativt med att vara lågutbildad?
Jodå, för SD:are motiverar 10 brottsliga invandrare per tusen utan vidare att man utvisar även de andra 990.
Nej, däremot kan man med SD-retorik säga att den kriminella utlänningen är kriminell just för att han är utlänning medan den svenska skurken med säkerhet inte hade varit skurk om inte utlänningen hade tagit hans jobb..... ...eller tjej... ...eller båda...
Det har inte slagit dig att 6% av Sveriges röstberättigade kanske tycker att det är så pass viktigt att de väljer att rösta på ett parti som tycker lika?
Okej jag testar klar med klarspråk...Nej eftersom värdet hos en människas åsikt inte ska utgå ifrån vad man har för utbildning.
Utbildningen har väl inget att göra med om man har en relevant åsikt.
Nej eftersom värdet hos en människas åsikt inte ska utgå ifrån vad man har för utbildning.
Utbildningen har väl inget att göra med om man har en relevant åsikt.
ja gud, d kan inte vara lätt för "svensken" att känna sig underlägsen.
Vad säger dom om folk som är högutbildade i sina egna länder men när dom kommer till Sverige så räknas det inte ett skit? Eller det är så enkelt att alla invandrare är skit? Fakk, då ligger jag risigt till!
Nu är det ju så underbart med Koalitionsregeringar att man faktiskt inte har en aning om vilket av partiernas röst som blir hörd i specifika frågor. Om ett parti har en vettig ide och dom andra 3 inte håller med blir det inte mkt av den ideen.Ja, det har slagit mig att 6% av Sveriges röstberättigade befolkning tycker att detta är den viktigaste frågan.
ELLER att att 6% av Sveriges röstberättigade befolkning helt sonika inte satt sig in i övriga partiers "komplexa" partiprogram där man faktiskt tycker i flera frågor (vilket kanske är JObbiT att sätta sig in i för SDs "medianväljare").
ELLER att 6% av Sveriges röstberättigade befolkning är väldigt lättledda.
ELLER att 6% av Sveriges röstberättigade befolkning helt enkelt inte är intresserade av de stora frågorna som skatter, skola, vård/omsorg etc.
Läste någonstans att man röstar som man bor, och kanske ligger det någonting i det. Vad tror du?
Läste någonstans att man röstar som man bor, och kanske ligger det någonting i det. Vad tror du?
Nu är det ju så underbart med kollektionsregeringar att man faktiskt inte har en aning om vilket av partiernas röst som blir hörd i specifika frågor. Om ett parti har en vettig ide och dom andra 3 inte håller med blir det inte mkt av den ideen.
Detta gör iof sd ganska meningslösa som allt annat än en indikator på att vi borde se över invandringspolitiken.
Vi diskuterade inte människovärde, vi diskuterade utbildningsnivå. Jag föraktar på intet sätt lågutbildade, men du kan väl inte ärligt tycka att det är bättre att vara lågutbildad än högutbildad?
Hur tror du det kommer sig att SD med mycket stor sannolikhet kommer ha fler lågutbildade bland sina väljare än övriga partier?
VA? Är du en lågutbildad, kriminell, fundamentalistisk invandrare?
Ska du också rösta SD?
Fakta är att människor bara bryr sig om sig själva om det inte gynnar dom att bry sig om andra.
Vi diskuterade inte människovärde, vi diskuterade utbildningsnivå. Jag föraktar på intet sätt lågutbildade, men du kan väl inte ärligt tycka att det är bättre att vara lågutbildad än högutbildad?
Hur tror du det kommer sig att SD med mycket stor sannolikhet kommer ha fler lågutbildade bland sina väljare än övriga partier?
Det här är intressant.
Bryr du dig om andra? Isf röstar du nog inte SD.
Röstar du SD bryr du dig bara om dig själv alltså. Egoist typ?
Det här är intressant.
Bryr du dig om andra? Isf röstar du nog inte SD.
Röstar du SD bryr du dig bara om dig själv alltså. Egoist typ?
Jag bor tydligen i Sveriges fjärde minst invandrartäta kommun som ligger i en väldigt röd del av landet. Jag bor i hus i en by.
Vad säger det om mig, du som verkar veta?
Kollektionsregering låter intressant
Slöseri att låta virrpannor som SD (och även V, S, Mp) ta upp massa platser i riksdagen istället för att besätta platserna med personer som faktiskt är kompetenta nog att hjälpa istället för att stjälpa.
Okej jag testar klar med klarspråk...
Du ser inga som helst fördelar med att vara högutbildad tex doktor, pilot, jurist, etc än att ha hoppat av gymnasiet och jobba på samhall?
Det va nämligen det starstriker fråga.
Men jag håller med om att man inte kan ha det som måttstock för hur värdig nån är att ha åsikter om vad som är bra för landet.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|