Skäms på er

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
42483772.jpg

vi får göra om alla anstalter i sverige till pizzerior som "arbetsplikt" för det e då fan enda som var bra me o ha en "pizzabagare" på sin avdelning på anstalt...:D:D
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Det jag har svårast för i sd frågan är varför folk inte respekterar respekterar dom utan försöker frysa ut dom, argumentet

Att ignorera 4-6% av befolkningen för att dom har fel åsikt är demokratiskt sätt vidrigt. 4-6% är fler än många andra minoriteter som man rättar sig efter.

Själv vetefan va jag ska rösta på, sd blir det nog inte troligen kd för att säkra att aliansen inte tappar nästan 4% (eftersom dom sagt att dom hellre samarbetar med mp:zpy)
 

MC Doktorn

Guest
Ja, tyvärr. Visste de bättre skulle de förmodligen rösta annorlunda.
Det var dock inte den ursprungliga frågeställningen. Du frågade om jag såg något negativt med att vara lågutbildad, och jag svarade ja.

Ser inte du något negativt med att vara lågutbildad?

Nej eftersom värdet hos en människas åsikt inte ska utgå ifrån vad man har för utbildning.
Utbildningen har väl inget att göra med om man har en relevant åsikt.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Enligt senaste tidens granskningar så verkar polisen bestå av en massa lågutbildade
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jodå, för SD:are motiverar 10 brottsliga invandrare per tusen utan vidare att man utvisar även de andra 990.

Nej, däremot kan man med SD-retorik säga att den kriminella utlänningen är kriminell just för att han är utlänning medan den svenska skurken med säkerhet inte hade varit skurk om inte utlänningen hade tagit hans jobb..... ...eller tjej... ...eller båda...

:D :D :D :D :D ja gud, d kan inte vara lätt för "svensken" att känna sig underlägsen.
Vad säger dom om folk som är högutbildade i sina egna länder men när dom kommer till Sverige så räknas det inte ett skit? Eller det är så enkelt att alla invandrare är skit? Fakk, då ligger jag risigt till! :D :D :D
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det har inte slagit dig att 6% av Sveriges röstberättigade kanske tycker att det är så pass viktigt att de väljer att rösta på ett parti som tycker lika?

Ja, det har slagit mig att 6% av Sveriges röstberättigade befolkning tycker att detta är den viktigaste frågan.

ELLER att att 6% av Sveriges röstberättigade befolkning helt sonika inte satt sig in i övriga partiers "komplexa" partiprogram där man faktiskt tycker i flera frågor (vilket kanske är JObbiT att sätta sig in i för SDs "medianväljare").

ELLER att 6% av Sveriges röstberättigade befolkning är väldigt lättledda.

ELLER att 6% av Sveriges röstberättigade befolkning helt enkelt inte är intresserade av de stora frågorna som skatter, skola, vård/omsorg etc.

Läste någonstans att man röstar som man bor, och kanske ligger det någonting i det. Vad tror du?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nej eftersom värdet hos en människas åsikt inte ska utgå ifrån vad man har för utbildning.
Utbildningen har väl inget att göra med om man har en relevant åsikt.
Okej jag testar klar med klarspråk...

Du ser inga som helst fördelar med att vara högutbildad tex doktor, pilot, jurist, etc än att ha hoppat av gymnasiet och jobba på samhall?

Det va nämligen det starstriker fråga.

Men jag håller med om att man inte kan ha det som måttstock för hur värdig nån är att ha åsikter om vad som är bra för landet.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nej eftersom värdet hos en människas åsikt inte ska utgå ifrån vad man har för utbildning.
Utbildningen har väl inget att göra med om man har en relevant åsikt.

Vi diskuterade inte människovärde, vi diskuterade utbildningsnivå. Jag föraktar på intet sätt lågutbildade, men du kan väl inte ärligt tycka att det är bättre att vara lågutbildad än högutbildad?

Hur tror du det kommer sig att SD med mycket stor sannolikhet kommer ha fler lågutbildade bland sina väljare än övriga partier?

:D :D :D :D :D ja gud, d kan inte vara lätt för "svensken" att känna sig underlägsen.
Vad säger dom om folk som är högutbildade i sina egna länder men när dom kommer till Sverige så räknas det inte ett skit? Eller det är så enkelt att alla invandrare är skit? Fakk, då ligger jag risigt till! :D :D :D

VA? Är du en lågutbildad, kriminell, fundamentalistisk invandrare? :död
Ska du också rösta SD?
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ja, det har slagit mig att 6% av Sveriges röstberättigade befolkning tycker att detta är den viktigaste frågan.

ELLER att att 6% av Sveriges röstberättigade befolkning helt sonika inte satt sig in i övriga partiers "komplexa" partiprogram där man faktiskt tycker i flera frågor (vilket kanske är JObbiT att sätta sig in i för SDs "medianväljare").

ELLER att 6% av Sveriges röstberättigade befolkning är väldigt lättledda.

ELLER att 6% av Sveriges röstberättigade befolkning helt enkelt inte är intresserade av de stora frågorna som skatter, skola, vård/omsorg etc.

Läste någonstans att man röstar som man bor, och kanske ligger det någonting i det. Vad tror du?
Nu är det ju så underbart med Koalitionsregeringar att man faktiskt inte har en aning om vilket av partiernas röst som blir hörd i specifika frågor. Om ett parti har en vettig ide och dom andra 3 inte håller med blir det inte mkt av den ideen.

Detta gör iof sd ganska meningslösa som allt annat än en indikator på att vi borde se över invandringspolitiken.
 
Last edited:

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Läste någonstans att man röstar som man bor, och kanske ligger det någonting i det. Vad tror du?

Jag bor tydligen i Sveriges fjärde minst invandrartäta kommun som ligger i en väldigt röd del av landet. Jag bor i hus i en by.
Vad säger det om mig, du som verkar veta?

Fakta är att människor bara bryr sig om sig själva om det inte gynnar dom att bry sig om andra.
I slutänden bryr sig folk ändå bara om sig själva.
En del ska bara verka lite finare och godare än andra (Inget illa menat mot dig dock).
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Puh, blev orolig att du tyckte vi skulle skämmas för att ordningen inte var den omvända. :lättnadssuck

Upp till kampf, liksom.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu är det ju så underbart med kollektionsregeringar att man faktiskt inte har en aning om vilket av partiernas röst som blir hörd i specifika frågor. Om ett parti har en vettig ide och dom andra 3 inte håller med blir det inte mkt av den ideen.

Detta gör iof sd ganska meningslösa som allt annat än en indikator på att vi borde se över invandringspolitiken.

Kollektionsregering låter intressant :)

Slöseri att låta virrpannor som SD (och även V, S, Mp) ta upp massa platser i riksdagen istället för att besätta platserna med personer som faktiskt är kompetenta nog att hjälpa istället för att stjälpa.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
i TV4 nu kl21.00 så frågade de hur folk i skolor såg på "burkor" (Ninjaklädsel) :D ...87% ansåg att det INTE var acceptabelt... fast ändå får man gå klädd som en jävla "bankrånare" bara för att man e muslim... vi hojåkare får ju inte ens gå in på macken me hjälmen på....:huvet


mvh.T
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Vi diskuterade inte människovärde, vi diskuterade utbildningsnivå. Jag föraktar på intet sätt lågutbildade, men du kan väl inte ärligt tycka att det är bättre att vara lågutbildad än högutbildad?

Hur tror du det kommer sig att SD med mycket stor sannolikhet kommer ha fler lågutbildade bland sina väljare än övriga partier?



VA? Är du en lågutbildad, kriminell, fundamentalistisk invandrare? :död
Ska du också rösta SD?

Nej, vet inte riktigt vad som klassas som invandrare i dagsläget men jag kom hit när ja var 3 år. Haft svenskt medborgarskap sen dag ett, men jag är ju utlänning. Alla utlänningar drogs ju över samma kam så, får väl räkna in mig själv där oxå. Det är fakking kört för mig! Måste säga upp mig från jobbet o grejer, d e skit ju! Gaaah! Jag som trivs så bra! :huvet
Nej, röstar inte SD.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vi diskuterade inte människovärde, vi diskuterade utbildningsnivå. Jag föraktar på intet sätt lågutbildade, men du kan väl inte ärligt tycka att det är bättre att vara lågutbildad än högutbildad?

Nu finns det ju olika undersökningar som visar olika, sist jag läste något om vilka som röstar på SD så hade de störst ökning bland högutbildade.

Men vad är då högutbildad?
Är en ingenjör bättre på att göra politiska beslut än en pappersarbetare?

Sen är i princip alla partier i Sverige enfrågepartier, mer eller mindre.
Alla har partiprogram (även SD), men folk röstar på vad de står för.

S=Folkhemmet
M=Låg skatt
FP=Hårdare tag
KD=Familjevärderingar
V=Kommunism
C=Enklare driva eget


etc..


:)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vi diskuterade inte människovärde, vi diskuterade utbildningsnivå. Jag föraktar på intet sätt lågutbildade, men du kan väl inte ärligt tycka att det är bättre att vara lågutbildad än högutbildad?

Hur tror du det kommer sig att SD med mycket stor sannolikhet kommer ha fler lågutbildade bland sina väljare än övriga partier?

Kan det då vara så att övriga partier missat att se till de lågutbildade?

Eller är det så att SD drar på sig väljare från de övriga partierna på grund av att det finns ett 4-6%:igt missnöje till blocken? Lite i stil med att : De är skit och de har jag inget förtroende för, Låt mig se vad de här kan göra?

Att läsa valmanifest och partiprogram är väl sedan länge oväsentligt, det blir ju allt som oftast långt ifrån detta ändock?

Enligt utsago (jag har fan inget konto där, men den mediehora som har kan ju bekräfta/dementera) så ligger SD som 3:e största parti på fejsbook så sent som nån dag denna veckan, med 191000 röstande.
Nån opinionsundersökning av fb användare likt vår rösttråd?
Är andelen facebookanvändare lågutbildade då procentuellt sett större på FB än i övriga samhället? Troligen.

Är det samma människor som har FB konto samt SH konto? Obehagligt :D

Det här är intressant.
Bryr du dig om andra? Isf röstar du nog inte SD.
Röstar du SD bryr du dig bara om dig själv alltså. Egoist typ?

Eller: Är du bidragsberoende/lat/sjuk röstar du på oppositionen
Arbetar du och tjänar egna pengar, röstar du på Alliansen


Different shit same conclusion..

99,99% är egoister i västsamhället. De som hävdar motsatsen antingen ljuger eller kandiderar som politiker, dvs ljuger ändå.
Det finns få Moder Theresa i svea rike...
 
Last edited:

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Det här är intressant.
Bryr du dig om andra? Isf röstar du nog inte SD.
Röstar du SD bryr du dig bara om dig själv alltså. Egoist typ?

Givetvis bryr jag mig om andra till en viss grad, det gör alla.
Du försöker vrida och vända på saker här men det går inget vidare, jag pratade inte om människor som röstar på SD utan människor i allmänhet.


Jag bor tydligen i Sveriges fjärde minst invandrartäta kommun som ligger i en väldigt röd del av landet. Jag bor i hus i en by.
Vad säger det om mig, du som verkar veta?

Tar med den igen så kanske jag får svar.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kollektionsregering låter intressant :)

Slöseri att låta virrpannor som SD (och även V, S, Mp) ta upp massa platser i riksdagen istället för att besätta platserna med personer som faktiskt är kompetenta nog att hjälpa istället för att stjälpa.

Mm årets höst kollektion går i ganska mörkblåa toner. Är en fördel om jag läst va stavningskontrollen ville ändra till.:tungan
 

MC Doktorn

Guest
Okej jag testar klar med klarspråk...

Du ser inga som helst fördelar med att vara högutbildad tex doktor, pilot, jurist, etc än att ha hoppat av gymnasiet och jobba på samhall?

Det va nämligen det starstriker fråga.

Men jag håller med om att man inte kan ha det som måttstock för hur värdig nån är att ha åsikter om vad som är bra för landet.

Men vad är lågutbildad? inte klarat högskolan?

Men menar du att bara för att man är lågutbildad blir man hänvisad på samhall. Samhall riktar sig till folk med någon form av funktionsnedsättning och nedsatt arbetsförmåga.

En rörmokare, Plåtslagare, Bilmekaniker, självlärd IT nörd, långtradarchaffis är alla utan högskolekomptetens men de fyller alla en funktion precis som Juristern, Läkaren mm..

Samhällsinsatsen kan inte mätas i utbildnings poäng utan vad som efterfrågas.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top