Pelle
Musteridirektör
Så, vad har ni då som är så smakfullt, pride?
Klubbliv kallas det.
Vi har förvisso en festival i stan. Golden hits heter den och ligger på Kungsgatan.
Så, vad har ni då som är så smakfullt, pride?
Klubbliv kallas det.
Vi har förvisso en festival i stan. Golden hits heter den och ligger på Kungsgatan.
Klubbliv kallas det.
Rätt kul. Så stolta man var över Vattenfestivalen. En person från Stockholm tyckte det var bra att även vi på landsbygden fick en festival när han besökte Lundakarnevalen på 90-talet.
Nej, klubbar finns ju inte i andra städer än Stockholm. Men vi brukar ha en Sibyllakiosk som centrum för nöjeslivet. I Skåne har vi i alla fall 5 korvkiosker som jag känner till. Det är inte illa.
Klubbliv kallas det.
Är klubbliv smakfullt?
Jag har nog missuppfattat betydelsen av ordet festival.
Här i skåne samlas vi utanför kebabmojen på helgerna, ung som gammal och gasar lite.
Pojkarna börnar och flickorna drömmer om storstadsliv och ljusena i stockholm (inte landsbygden).
Tja, stöd är ju något Skåne lär behöva.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/regionen-loste-inte-jobben/
Skåne halkar efter. För femton år sedan skulle Region Skåne och Öresundsbron ge ökad tillväxt och lägre arbetslöshet.
Men verkligheten blev en annan: idag har Skåne lägst sysselsättningsgrad i Sverige. Och landets fyra värsta krisorter ligger alla i Skåne.
Jag drev med stockholmarens fördomar om "landet" utanför stockholms stadsgräns.I min hemby samlas motorburen ungdom på Statoil och ställer bilarna där med huven öppen för det är väl alltid någon läcka som ska åtgärdas? Knuttarna är över 50 och de samlas på mc-klubben där de planerar nästa tur (ej längre än 5-10 mil, sen måste man ha övernattning..) det var bättre förr..
Vad det har med tråden att göra? Pratar ungdomen ens om Stockholm??
Ville bara kommentera detta. I grunden ett korrekt påstående men för att förstå det här med att det är storstadskommunerna som är värst ute behöver man se hur Skåne är befolkat.
Skåne påminner en hel del om USA med nedgångna städer och rika villaförorter. Det ser väl likadant ut i övriga Sverige, men här nere bor man i en kommun och jobbar i en annan. I städerna bor invandrare och studenter och där är många hyresgäster. Inkomsterna är låga. I kranskommunerna bor medel- och överklass med höga löner och köpkraft och där är många villor.
Det leder till att även om ekonomin är seg, så har Skåne landets lägsta kommunalskatter. T o m lite lägre än gräddhyllorna uppe i Stockholm. 10-i-topp har 5 Skånekommuner och 5 Stockholmskommuner och ingen från någon annan landsända. De lägsta skatterna finns i Vellinge (m) och Kävlinge (s).
Topp 10 lägst i Sverige för 2014 (källa SCB)
Vellinge: 29,19
Kävlinge: 29,20
Solna: 29,22
Stockholm: 29,43
Örkelljunga: 29,45
Danderyd: 29,45
Staffanstorp: 29,48
Täby: 29,73
Lomma: 29,93
Sollentuna: 30,20
I min hemby samlas motorburen ungdom på Statoil och ställer bilarna där med huven öppen för det är väl alltid någon läcka som ska åtgärdas? Knuttarna är över 50 och de samlas på mc-klubben där de planerar nästa tur (ej längre än 5-10 mil, sen måste man ha övernattning..) det var bättre förr..
Vad det har med tråden att göra? Pratar ungdomen ens om Stockholm??
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|