Skånes supermotard piloter

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Köp nya reeds då.

Eller ännu bättre, köp det nya v-force 3 membranet.

nya reeds är det klart jag ska ha, har funderat på vf3 men beror på priset. solids ide ligger närmst till hand, fast hojen ska ju gärna funka när den säljs ;)
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
juuup.. alla lager är fettade.... eller du mena på dom gammla hjulen. har mätt på dom oxå :)

På de gamla hjulen såklart, att dina lager är fettade hoppas jag verkligen efter, what, 4 timmar..? :tungan

Och vad kom du fram till då..? Kan man få det att funka tro..? :va
 

Solid snake

Guest
2772233 På de gamla hjulen såklart, att dina lager är fettade hoppas jag verkligen efter, what, 4 timmar..? :tungan

Och vad kom du fram till då..? Kan man få det att funka tro..? :va
Andra lager + axlar så ska det gå, har du tillgång till svarv och fräs så...
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
På de gamla hjulen såklart, att dina lager är fettade hoppas jag verkligen efter, what, 4 timmar..? :tungan

Och vad kom du fram till då..? Kan man få det att funka tro..? :va

det blir nog tight. men med ktm's axelkitt som gör att du kan använda smalare axel så kan det gå. men man får specialtillverka distanser känns det som.

Har du dubbla uppsättningar endurofälgar? Du sålde din 525 med motardfälgarna med andra ord!?

nä det är hjulen från hojen som blev stulen.
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
En idé..... Köra på Nygårdbanan utanför malmö nästa lördag eller söndag. Det kostar 150kr år att gå med i FMCK malmö och då får man köra hur mkt som helst där. Pröjsar man ytterligare 200 spänn eller nåt sånt får man köra på Revinge

Nygårdbanan är som en väldigt liten crossbana. Vet inte hur det ser ut nu, men det brukar vara mkt blött. Kan slå en pling dit i mitten av veckan. är det torrt funkar motardhjul


Ktm är ju sega som helvete, när ska jag få mina grejor :mad:



"På Nygård har vi en egen teknikbana som är 1,2 km lång. Den bjuder på det mesta; små hopp, snäva kurvor, naturliga hinder och "vattengravar". Speciellt på våren och under extremt regniga perioder kan banan vara väldigt slirig och sank. Men banan är gjord för att kunna ta sig igenom och finns viljan så går det.....

För att Du ska få köra på banan kräver vi följande; medlemskap, godkänd hjälm, ordentliga kängor, ryggskydd, benskydd, handskar och någon form av rejält körställ.

Du kan komma ut och köra när Du vill under våra öppettider, vilka är varje helgfri onsdag kl 19-22 samt lörd-söndagar kl 12-16. Vill Du höra Dig för om banans kondition ringer Du 040-49 01 77, samma tider som ovan."

Andra lager + axlar så ska det gå, har du tillgång till svarv och fräs så...

Jag svarvar distanser för good prajs :D
 
Last edited:

Solid snake

Guest


För att Du ska få köra på banan kräver vi följande; medlemskap, godkänd hjälm, ordentliga kängor, ryggskydd, benskydd, handskar och någon form av rejält körställ.

Om man har mc stövlar då, typ motardstövlar, måste man ha benskydd då? :va

Vad är ett rejält körställ?
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top