Skånevåren-turen 22 april

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Härnösand (eg. skåning)
Hoj
*Såld...
nej nej nej, ångest idag... har förvandlat min frustande åskkatt till en hes liten kissemisse idag. bytt från VIPER blås till original. Jävlar vilken skillnad...

Sicken tur att det är till reg.bes är över på tordag. då Blir älsklingen en åskkatt igen!
nu e det lite reflexer och så som ska på innan den är redo för bes.
7.45 på torsdag, kallt kallt kallt!

Ses den 22:a

Mvh Mattias
 

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Ort
NV Skåne
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
Jag hänger på......OM hojen går igenom bes och OM det inte regnar/duggar och OM det är hyfsat varmt.. Ja, jag vet...alldeles för många OM, men det ser ju skit ut just nu med vädret. Har faktiskt snöat lite idag... :huvet
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Har idag lagt på sommardäcken, ni vet vad det innebär va?! Nu är sommaren på väg hit, den ligger nu ungefär över södra Sudan eller nått. Sa Preben på dmi.dk iaf :tungan Sa jag att det var till bilen, kvittar antar jag... Ser fram emot lördagen då JKAJ o jag skall reka, mycket hysch pysch hemlis hemlis :banana
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
[- sNaIjK -] skrev:
2057419 var nog bara någon lokal skur som kom på mig när jag stack hem från jobbet :rolleyes:

Men den 22:a är ju nästan i maj.. & maj betyder sommar så vädret kan inte vara allt annat än kanon :) Skall iväg och röka fredspipa nu och be till solgudarna :tungan


Beror på hur man ser det, just nu SNÖAR det.... men det betyder nog att allt som skulle kommit under vår skånerunda vecka kommer nu istället.. :)
 

Sniper

Guest
[- sNaIjK -] skrev:
2059535 Beror på hur man ser det, just nu SNÖAR det.... men det betyder nog att allt som skulle kommit under vår skånerunda vecka kommer nu istället.. :)

Det enda som inte kommer är värmen.Håller du pipan på rätt håll :va ;)
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
PGH skrev:
2059401 Har idag lagt på sommardäcken, ni vet vad det innebär va?! Nu är sommaren på väg hit, den ligger nu ungefär över södra Sudan eller nått. Sa Preben på dmi.dk iaf :tungan Sa jag att det var till bilen, kvittar antar jag... Ser fram emot lördagen då JKAJ o jag skall reka, mycket hysch pysch hemlis hemlis :banana


Inga sommardäck förrän nu? Jag har kört med mina på sen vinterdäcken tog slut, vilket var i början av februari... Ska jag vara ärlig har det gått bättre att köra i alla snöoväder med mina sommardäck än med vinterdäcken! Och till på köpet har bilen sett fin ut med najsiga fälgar :)
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Swish skrev:
2059903 Inga sommardäck förrän nu? Jag har kört med mina på sen vinterdäcken tog slut, vilket var i början av februari... Ska jag vara ärlig har det gått bättre att köra i alla snöoväder med mina sommardäck än med vinterdäcken! Och till på köpet har bilen sett fin ut med najsiga fälgar :)

Amen jag är en lite mes som inte vågar tulla på säkerheten :rolleyes: Köper nya rallydubbdäck varje år :3freak
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
PGH skrev:
2059924 Amen jag är en lite mes som inte vågar tulla på säkerheten :rolleyes: Köper nya rallydubbdäck varje år :3freak

hahaha okej.. :p Jag är nog tvärtom då.. Men det har gått kalasfint att köra i snö med mina sommardäck.. :)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Swish skrev:
2059936 hahaha okej.. :p Jag är nog tvärtom då.. Men det har gått kalasfint att köra i snö med mina sommardäck.. :)


....kostar plenty pluring om farbror arg tar dig med sommar däck vid vinterväglag..... :7peta
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
JKay skrev:
2060128 ....kostar plenty pluring om farbror arg tar dig med sommar däck vid vinterväglag..... :7peta

Jag vet, men hellre sommardäck med bra grepp än vinterdäck med kass grepp! Så får farbror säga vad de vill...

Slappa skrev:
2060140 Sen att du kör som en "kärring" påverkar ju :rolleyes: :tungan


hehe, åk med nån gång så får vi väl se om du har samma åsikt efter turen. :tungan
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
FallenAngel skrev:
2059197 Jag hänger på......OM hojen går igenom bes och OM det inte regnar/duggar och OM det är hyfsat varmt.. Ja, jag vet...alldeles för många OM, men det ser ju skit ut just nu med vädret. Har faktiskt snöat lite idag... :huvet

Sätter dig på eventuellt....
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Tjohoooooo, nästa vecka så lovas det minst 11-12 plusgrader. Är det ngn som vet om det mycket, lite, skönt, klibbigt osv, alltså hur känns det när det är så varmt? Det var sååå länge sedan vi hade temp på den nivån så jag har glömt...
 

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Furulund
Hoj
GSX-R 750
Swish skrev:
2058365 Det måste han fått, här regnar det inte i alla fall ;) (Som "vanligt" )

Men Harlösa finns ju fan knappt på kartan, inte konstigt Gud aldrig har hittat dit o strött sina kalla droppar :hihi
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Påminner återigen alla om anmälan till frukost!
Ska du äta så är det samling 08.30 och
du får en baguette + ½ liters dricka för 35:- mot ord. 40:-

PMa mig för bokning av frukost.

Väljer du att komma 09.00 så står pumparna redo för oss hojåkare och vi har 5% rabatt på gällande dagspris.

Tankat och klart när vi kör 09.30. :tummenupp

Längtar....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top