Skånevåren-turen 22 april

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
FallenAngel skrev:
2074379 Nuså kluddar jag liiite, för tråden har hamnat för långt ner :tomten

Mycket bra initiativ :tummenupp Vi är inne i en mkt avgörande och krävande del i planeringen nu, uj uj, kan jag berätta. Dessutom ligger vi i förhandling med väderguden samtidigt, mycket står på spel.
 

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Ort
NV Skåne
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
PGH skrev:
2074395 Mycket bra initiativ :tummenupp Vi är inne i en mkt avgörande och krävande del i planeringen nu, uj uj, kan jag berätta. Dessutom ligger vi i förhandling med väderguden samtidigt, mycket står på spel.

Va säger han då? Fan om han lååååvar nåt han inte kan hålla. Då drämmer ja kettingen i tacket på billen
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
FallenAngel skrev:
2074403 Va säger han då? Fan om han lååååvar nåt han inte kan hålla. Då drämmer ja kettingen i tacket på billen

Det e en hårdkokt jäkel. Men jag ett ess i ärmen, med 2 pipor :D Skall bringa honom i brygga snart. Men vill ju inte det skall pissregna resten av året...Han har ju börjar året på sämsta tänkbara sätt, så helgen den 22 verkar falla i VÅR smak.
 

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Ort
NV Skåne
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
PGH skrev:
2074408 Det e en hårdkokt jäkel. Men jag ett ess i ärmen, med 2 pipor :D Skall bringa honom i brygga snart. Men vill ju inte det skall pissregna resten av året...Han har ju börjar året på sämsta tänkbara sätt, så helgen den 22 verkar falla i VÅR smak.


Ja, han e skyldig oss det :hihi OCH en sjuhelvetes fin sommar :banana
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
FallenAngel skrev:
2074428 Ja, han e skyldig oss det :hihi OCH en sjuhelvetes fin sommar :banana

-2 grader och dimma tjock som gammal mjölk i Helsingborg.... det lär bli kanonväder nästa helg för nu finns snart inte mer skitväder att hämta :mad:
 

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille
Det var lite kallt att köra till jobb idag :gnissla

Dimman frös till is på armar och axlar, men det är ju bättre än att skrapa rutorna på bilen :tungan

Hoppas det är varmare den 22:a
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
GSXR1100R skrev:
2072658 Försök att skaffa flera reseledare så att ni inte blir så många i varje grupp, det blir både roligare & säkrare då, jag är dessvärre upptagen denna dag annars hade jag ställt upp.
Det dar blir inga problem, MCK Vilse roddar och vi fixar.
Ska reka rundan och forbereda mig mentalt pa mandag och ser till att slapa med mig nagra tankbara reisleiters o sisteman.

Varmer upp med en liten runda har nere i Malaga sa lange, vi hamtar 2 st XT660 kl 18:00 idag och drar en citytour genom Benalmadena och Furngirola i nice posorstil. Imorgon blir det bergsklattring upp till Ronda och lite glass i Puerto Banus. :) Bilder kommer, jag lovar :tungan

@GSXR1100R, du ar alldeles for rutinerad for att kora med sana har blabar, tank pa allt du sagt om att inte vilja ta ansvar for rookies pa vagarna o sant. Ta du o kor med dina rutinerade kompisar sa loser vi orutinerade detta. :7peta

Solid snake skrev:
2072756 Jag tycker max 15, 20 stycken blir ett jävligt långt led motorcyklar.
20 ar inga problem alls.
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Maverick_ou812 skrev:
2075894 Det dar blir inga problem, MCK Vilse roddar och vi fixar.
Ska reka rundan och forbereda mig mentalt pa mandag och ser till att slapa med mig nagra tankbara reisleiters o sisteman.

Varmer upp med en liten runda har nere i Malaga sa lange, vi hamtar 2 st XT660 kl 18:00 idag och drar en citytour genom Benalmadena och Furngirola i nice posorstil. Imorgon blir det bergsklattring upp till Ronda och lite glass i Puerto Banus. :) Bilder kommer, jag lovar :tungan

@GSXR1100R, du ar alldeles for rutinerad for att kora med sana har blabar, tank pa allt du sagt om att inte vilja ta ansvar for rookies pa vagarna o sant. Ta du o kor med dina rutinerade kompisar sa loser vi orutinerade detta. :7peta

Hey du Packo, skall du klättra i berg kan jag rekommendera El Chorro. Dock en liten bit från Malaga, men vill man så... Där kan man leka av sig rejält. En hissnande tur är The Kings way där. 120 m upp på väggen går en "hyfsat" dålig stig/led ca 1 m bred, som har passerat bäst före datum med råge. Inget för blåbär :7peta

EDIT:hittade en bild på nätet, tänk dgi 150 m rätt ner...
 

Bifogat

  • Kings Highway.jpg
    Kings Highway.jpg
    53.3 KB · Visningar: 98
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
wonderwizard skrev:
2069772 Nu även det lilla problemet med barnpassning löst.
som det ser ut för tillfället är det bara regn som kan stoppa mig.

// Henke
Regn stoppar oss alla lilla gubben!
Do me a favour, prata med Skutte om reisleiteriet.
Vi behover honom hur otroligt det an later, Sniper, du ar ocksa signad for uppgifter. :D

PGH skrev:
2075898 Hey du Packo, skall du klättra i berg kan jag rekommendera El Chorro. Dock en liten bit från Malaga, men vill man så... Där kan man leka av sig rejält. En hissnande tur är The Kings way där. 120 m upp på väggen går en "hyfsat" dålig stig/led ca 1 m bred, som har passerat bäst före datum med råge. Inget för blåbär :7peta
Sierra Nevada med bil pa fredag da? :D
Det blir bergsklattring genom tva naturreservat imorgon. Kewlt! :yoparty
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Maverick_ou812 skrev:
2075894 Det dar blir inga problem, MCK Vilse roddar och vi fixar.
Ska reka rundan och forbereda mig mentalt pa mandag och ser till att slapa med mig nagra tankbara reisleiters o sisteman.

@GSXR1100R, du ar alldeles for rutinerad for att kora med sana har blabar, tank pa allt du sagt om att inte vilja ta ansvar for rookies pa vagarna o sant. Ta du o kor med dina rutinerade kompisar sa loser vi orutinerade detta. :7peta


20 ar inga problem alls.
Oj va stingslig man kan vara då, jag ville bara ge lite tips för allas säkerhet, RR har ju trots allt flera års erfarenhet av gruppkörning och det skadar inte att vara lite lyhörd ibland, det är bättre att lära sig av andras misstag än att lära sig av sina egna.

:hihi
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
GSXR1100R...synd att du inte är himma den 22:a.
Jag hade bjudit dej på frukost för en plats som reisleiter.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
JKay skrev:
2076119 GSXR1100R...synd att du inte är himma den 22:a.
Jag hade bjudit dej på frukost för en plats som reisleiter.
Tack det tar jag gärna en annan gång när jag är hemma, vi tar en längre runda nästa gång.
 
Last edited:

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Ganska sugen på att hänga med...bara hojta till så får jag hoppas att jag har tiden för mig. :)
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Väderhistorik.

Lite väder i köpenhamnsmrådet 2002-2005. Oddsen ser rätt hyfsade ut i.a.f :)

2005 längst upp till vänster, 2004 längst upp till höger etc...
 

Bifogat

  • 2005.JPG
    2005.JPG
    11.2 KB · Visningar: 37
  • 2004.JPG
    2004.JPG
    11.2 KB · Visningar: 37
  • 2003.JPG
    2003.JPG
    12.6 KB · Visningar: 39
  • 2002.JPG
    2002.JPG
    12.6 KB · Visningar: 38

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Ort
NV Skåne
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
[- sNaIjK -] skrev:
2075641 -2 grader och dimma tjock som gammal mjölk i Helsingborg.... det lär bli kanonväder nästa helg för nu finns snart inte mer skitväder att hämta :mad:

Jo, men det har varit 2 fiiina dagar på rad nu, så jag börjar hoppas :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top