Skånevåren-turen 22 april

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
~Settan~ skrev:
2070496 Kristianstadskrokarna eller nåt.. Kan givetvis köra en sväng isf för att sluta upp. Tänkte kolla läget så kanske vi (ev 4 pers) kan haka på en bit.

Pm skickat, om typ JKay eller annat löst folk undrar.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Första posten skrev:
Upphämtningsplats 1: Klippan! För rutten är ändrad. Exakt plats blir vid KIOSKEN som ligger vid PREEM om man kommer från väg 21 från Kvidingehållet. TID: 10.30-10.45

INFO!!
Första posten är oxo uppdaterad! :tummenupp

Vinduca

stargaZer
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
Ducati 750
FallenAngel skrev:
2069570 Hur många blir det (uppskattningsvis) som hänger på i Klippan? Jag har inte bestämt mig än, men det känns kanske inte så kul att stå där HELT själv :arsele

OM jag kommer blir det givetvis med utgångspunkt från METROPOLEN KLIPPAN! Men se för f-- till så vi kommer snabbt härifrån :tungan

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
första posten skrev:
Exakt plats blir vid KIOSKEN som ligger vid PREEM om man kommer från väg 21 från Kvidingehållet
Tackar! Fyrkanten då va? Den som ligger mittemot den obemannade Preem-macken? Där är ju en bemannad Preemmack också, och där ligger också en kiosk som man kan komma till om man kör av 21:an. Från Kvidingehållet det också men bara om man kör för långt... Är jag dryg nu? :hihi Menmen, lika bra att fråga så jag inte står och väntar vid fel kiosk...

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
lahi skrev:
2071270 Tackar! Fyrkanten då va? Den som ligger mittemot den obemannade Preem-macken? Där är ju en bemannad Preemmack också, och där ligger också en kiosk som man kan komma till om man kör av 21:an. Från Kvidingehållet det också men bara om man kör för långt... Är jag dryg nu? :hihi Menmen, lika bra att fråga så jag inte står och väntar vid fel kiosk...

Nu fick man däng....jaja...skyller på att det är MCK VIlse som drar i det! :hihi
JA, den obemannade i utkanten av Klippan som ligger vid Fyrkanten. :lol

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
JKay skrev:
2071274 Nu fick man däng....jaja...skyller på att det är MCK VIlse som drar i det! :hihi
JA, den obemannade i utkanten av Klippan som ligger vid Fyrkanten. :lol
Hehe, tackar! :tummenupp Ja, jag har nog hört om era bravader i MCK Vilse :hihi

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Här kommer karta för er xxx som ännu inte vet var vi menar :tungan Mitt emot på andra sidan gatan ligger där en kiosk. Bensträckarplats, rögepaus osv

Bifogat

• Hållplats Klippan.gif
    Hållplats Klippan.gif
    52.9 KB · Visningar: 71

Solid snake

Guest
Som det ser ut nu så är jag sisteman i JKays grupp, så ni som vill vara sistemän i de andra 2 grupperna får väl slåss om platsen, först till kvarn är det som gäller förmodar jag.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Solid snake skrev:
2072617 Som det ser ut nu så är jag sisteman i JKays grupp, så ni som vill vara sistemän i de andra 2 grupperna får väl slåss om platsen, först till kvarn är det som gäller förmodar jag.

Du sa det själv, dú kommer alltid sist har jag hört :rofl :) Finns en sisteman till bland dem anmälda, tror han kör med Maverick. Om nu vi blir 3 grupper...

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
...vilket vi nästan garranterat blir. Skulle inte förvåna mig om vi blir så många så 4 hade varit bra.....

...men reisleiters till den 4:e blir värre.... :gnissla

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Försök att skaffa flera reseledare så att ni inte blir så många i varje grupp, det blir både roligare & säkrare då, jag är dessvärre upptagen denna dag annars hade jag ställt upp.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
GSXR1100R skrev:
2072658 Försök att skaffa flera reseledare så att ni inte blir så många i varje grupp, det blir både roligare & säkrare då, jag är dessvärre upptagen denna dag annars hade jag ställt upp.

Nog en bra idé, hade tänkt på max 20 i varje grupp. Eller nått ditåt.

Solid snake

Guest
PGH skrev:
2072666 Nog en bra idé, hade tänkt på max 20 i varje grupp. Eller nått ditåt.
Jag tycker max 15, 20 stycken blir ett jävligt långt led motorcyklar.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Solid snake skrev:
2072756 Jag tycker max 15, 20 stycken blir ett jävligt långt led motorcyklar.

Håller med till 100 men det blir lite mer meck med det hela. Allt hänger på det som är ovan oss, 15 pers per grupp då solen skiner med 15+ ger mååånga grupper. inget mig emot, men det skall funka också. Försteman måste nog ha kört runda innan. Men kan vi rodda det, so fine :)

Solid snake

Guest
PGH skrev:
2072780 Håller med till 100 men det blir lite mer meck med det hela. Allt hänger på det som är ovan oss, 15 pers per grupp då solen skiner med 15+ ger mååånga grupper. inget mig emot, men det skall funka också. Försteman måste nog ha kört runda innan. Men kan vi rodda det, so fine :)
Jo det hänger ju på det, men 15 pers per grupp är väl det ultimata med gruppkörning, fler så blir det ju bara lite väl sådär.

Med tanke på att man håller ungefär 30-50 meter till framförvarande hoj så kan du tänka dig avståndet mellan första och sista hojen.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Solid snake skrev:
2072905 Jo det hänger ju på det, men 15 pers per grupp är väl det ultimata med gruppkörning, fler så blir det ju bara lite väl sådär.

Med tanke på att man håller ungefär 30-50 meter till framförvarande hoj så kan du tänka dig avståndet mellan första och sista hojen.

Ja, jag förstår att ju större grupp desto bökigare. Det hela handlar om att fixa försteåkare o sisteåkare, annars sätta en gräns för hela gruppen. Och det är ingen så sugen på, tror jag. Men självklart så skall det göras allt för att kunna hållas lagom små grupper.

Westerlund

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda CBR 900 -93
Jag e åxå på, om min Vfr e körklar. Om jag får plats så klart, men än så länge e det eventuellt. Jag skriker till innan.
Niklas

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...