Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Ditt argument köper jag fullt ut eftersom du har svart på vitt att du sparar pengar på att sponsra SMC, men i mitt fall som inte kör gata finns det överhuvudtaget ingen anledning att gå med.
Sporthojförare som är med pga att det är det mest "moraliskt rätta" att göra förstår jag mig inte alls på. Finns det ingen som för talan för gatåkare med sporthojar så finns det heller ingen anledning att lägga krutet på den kategorin heller.
Jag kan försäkra dig att det som det tänks mest på av SMC:s inblandade människor på riksnivå är just sporthojar. Dels är ju Generaldirektören själv sporthojsåkare, dels är det flera i styrelsen som kör sporthoj och dels består hela SMC School av sporthojsförare.
Det största bekymret för att alla dessa människor är att slåss för att få behålla sporthojen som fordon samtidigt som människor som du snackar en massa skit om att inte göra det "moraliskt rätta". SMC jobbar hårt för sporthojen. Hela kursverksamheten kommer ur ett motdrag för att myndigheterna inte skulle "förbjuda" sporthojen.
Det är vi som kollektiv som kraschar, buskör och beter oss som svin som gör att alla som INTE kör sporhoj får upp ögonen för detta, det är vi själva som skapat problemet. Det är jääääävligt svårt för SMC att motivera för försäkringsbolag, Trafikverket, polis och trafikutskott VARFÖR det överhuvudtaget skall finnas en hojtyp som är 10% av kollektivet men utgör nästan 50% av olyckorna.
När du säger att det inte finns någon som för SH-folkets talan så har du ju ingen som helst koll. Tror du att alla dessa människor inom SMC, på höga nivåer, skiter i oss som kör sporthoj när de själva älskar detta fordon och kör både bana och gata med sporthoj? Tror du att alla som jobbar på SMC är BMW-skägg som bara kör på E4:an och runt små röda koner på en parkeringsplats?
Personligen tvivlar jag på att vi har möjlighet att köra sporthoj snart och då talar jag inte om förbud. Detta "problem" kommer enkelt att lösas genom att fler bolag gör som Bilsport&MC och bara försäkrar "icke-sporthoj". När alla bolag upptäcker att Bilsport&MC tjänar pengar på sitt koncept så kommer de att göra likadant.
De kommer givetvis att "erbjuda" försäkringar för sporthojar men till sådana priser att en normal människa inte har råd, sen är problemet löst för alla inblandade än för oss själva, grattis!
Det finns inget självändamål med att ha sporthojsförare som kunder. Om en kundgrupp är olönsam så skippar man den.
Tänk om du skulle ta och engagera dig för sporthojen genom att gå med i SMC och börja jobba för att vi skall kunna köra sporthoj i framtiden? Istället för att sitta här och kasta skit på alla dessa människor som i det tysta slåss med blodiga naglar för att det ÖVERHUVUDTAGET skall finnas kvar sporthojar om några mycket få år...
...och det enda de får höra är någon nisse som inte har någon som helst koll och sitter och bladdrar på ett forum om att "Minsann ingen för våran talan..." hur kul tror du att det är?