Ska köpa flatscreen TV. Vilken?

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Empa skrev:
2407271 Där ser man... Sa upp prenumerationen inför sommaren..
Iofs så tycker inte alltid jag att dom har rätt i sina tester heller.
Nä, man brukar kunna spegla testresultat med annonseringen...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nu åker jag och köper den däringa som jag nämde tidigare. Blir även att inhandla kablar, vilken jävla djungel!

Orka kabelbögeri! :mad:

MikkE

Guest
Tack för alla svar. Perfekt. Blir det som jag vill så blir det kanske köp nästa månad.
Panasonic TH-42PV60E verkar mycket lovande. Inte allt för dyr heller.
Sedan är frågan om jag ska köpa den i Sverige eller i Norge? Vi har nån lokal teknikhandlare här i Fredrikstad och nån större. Får kolla in dem om de har något av intresse.

Nästan all teknik i Norge är billigare än Sverige :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
MikkE skrev:
2407858

Nästan all teknik i Norge är billigare än Sverige :)

Vad kostar PV60 i Norge?! Jag tänkte ev. köpa den fårn Fyndbörsen för 17300:-

Finns den verkligen billigare i Norge?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Var och kikade lite på olika platt-tv igår och blev bara ännu mer förvirrad. På siba hade dom så många brevid varandra så det mest blev jobbigt att kolla. Smet in hos en mindre handlare som jag pratade lite med och han tyckte att jag borde satsa på en lcd. Han påpekade lite att man kan ha otur och få inbränningar på plasma vilket kanske inte är speciellt kul. Läste lite på forumet som fanns länkat på prisjakt.nu och där var det ganska många som hade fått inbränningar även med helt nya plasma-tv. Många med Pioneer verkar ha haft det problemet iaf. Och enligt snubben i affären så finns det tvättprogram för att ta bort inbränningar men det gjorde ganska stort slitage på livslängden vad jag fattade det som.

Känns som att börja leta från början igen då...

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
peteR1000 skrev:
2408183 Var och kikade lite på olika platt-tv igår och blev bara ännu mer förvirrad. På siba hade dom så många brevid varandra så det mest blev jobbigt att kolla. Smet in hos en mindre handlare som jag pratade lite med och han tyckte att jag borde satsa på en lcd. Han påpekade lite att man kan ha otur och få inbränningar på plasma vilket kanske inte är speciellt kul. Läste lite på forumet som fanns länkat på prisjakt.nu och där var det ganska många som hade fått inbränningar även med helt nya plasma-tv. Många med Pioneer verkar ha haft det problemet iaf. Och enligt snubben i affären så finns det tvättprogram för att ta bort inbränningar men det gjorde ganska stort slitage på livslängden vad jag fattade det som.

Känns som att börja leta från början igen då...

LGs LB1 (har bara sett 37:an) :tummenupp ;)

Nu ska jag sluta tjata om den :)

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
korvgubbe skrev:
2407907 Vad kostar PV60 i Norge?! Jag tänkte ev. köpa den fårn Fyndbörsen för 17300:-

Finns den verkligen billigare i Norge?
Seriöst, har du inte slagit till än? Du har ju snackat om den där maskinen hur länge som helst känns det som. :confused:

Jag tycker du ska lägga räntepengarna som du nu bör ha fått ihop och kliva upp till en bättre maskin -> Sony KDL-40V2000. :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
morlock skrev:
2408280 Seriöst, har du inte slagit till än? Du har ju snackat om den där maskinen hur länge som helst känns det som. :confused:

Jag vet! :rodnar

Mycket snack, liten verkstad.
Njae, det strulade till sig lite med ekonomin så jag fick skjuta på det.

Den där verkade minst sagt schysst men den tilltrasslade ekonomin tillåter inte många hundralappar över PV60 så jag får nog "nöja mig" med den även om den är grym.

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Ny till våren
Mikke: Kolla komplett.no kanske? Trots allt Norsktföretag egentligen.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
MikkE skrev:
2405190 Ska köpa ny tv snart. Blir då en flatscreen.
Eftersom att marknaden är mega inom detta område vet jag inte riktigt vad jag ska ha. Bildkvalitén är självklart det viktigaste. Ska man ha plasma eller LCD? Kommer förmodligen köpa en dator som ska vara mediastation som man kan koppla in på TV. Är lite märkesfixerad så någon Spatsiba-TV vill jag inte ha. Den ska vara på minst 32" och HD-Ready.

Priset får max vara 25 000 kr (någon tusing till om det är värt det).

mvh
Micke
Smaken är ju som baken som alla säger.
Men om jag fattar det rätt så ska du koppla datorn till TV, och se film genom den + att du ska se nån vanlig film på DVD typ nångång.

Då tycker jag att du ska slå till på en LCDTV. pga att dessa passar bäst in på datorns upplösningar.
Sen kan du skippa det där att det är bättre svärta på vissa osv.
I din prisklass på runt 25000kr så är det knappt någon skillnad på plasma/LCD.

Men om du ska ha ett säkert kort så tycker jag att du ska köpa årets EISA vinnare i LCD klassen SONY KDL-40V2000 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=90958

MikkE

Guest
R1 Uffe skrev:
2408565 Smaken är ju som baken som alla säger.
Men om jag fattar det rätt så ska du koppla datorn till TV, och se film genom den + att du ska se nån vanlig film på DVD typ nångång.

Då tycker jag att du ska slå till på en LCDTV. pga att dessa passar bäst in på datorns upplösningar.
Sen kan du skippa det där att det är bättre svärta på vissa osv.
I din prisklass på runt 25000kr så är det knappt någon skillnad på plasma/LCD.

Men om du ska ha ett säkert kort så tycker jag att du ska köpa årets EISA vinnare i LCD klassen SONY KDL-40V2000 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=90958
Jag har väl tänkt använda datorn också på TVn (blir kanske nån mediestation som man koppla in också). Ska köpa PS3 senare till jul, TV-spel ska också användas. Men det är till TV och filmtittande som är prio ett.
SONYn verkar mkt fin. Att bli EISA vinnare är inte illa pinkat, nu gjorde du att mitt val blev mkt svårare, haha!
Ska kolla på TV-apparater på måndag efter jobbet.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Jag har kollat en del på Fujitsu Siemens Myrica modeller, både plasma och lcd
plasman heter P42-2H och lcdn heter VQ40 1. Båda har de flesta ingångar och lite till, färg endast silver tyvärr, men jag tycker att ramen i borstad alluminium är ok, högtalare på baksidan.
Någon som har erfarenhet av dessa?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
supernaut skrev:
2414913 Jag har kollat en del på Fujitsu Siemens Myrica modeller, både plasma och lcd
plasman heter P42-2H och lcdn heter VQ40 1. Båda har de flesta ingångar och lite till, färg endast silver tyvärr, men jag tycker att ramen i borstad alluminium är ok, högtalare på baksidan.
Någon som har erfarenhet av dessa?

Har du varit inne på "Ljud & Bild" brevid Siba ute på backaplan? (om du nu bor i gbg???) Dom hade en modell uppsatt där när jag var där förra veckan. Dock var det den enda tv'n han hade inne för tillfället. Han väntade in -07 modellerna från Samsung m.fl.
enligt säljaren så var det Fujitsu Siemens som tillverkade skärmarna till en massa olika märken såsom LG, Philips och några andra om man ska tro honom. Så jag antar att dom borde vara av bra kvalité.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
MikkE skrev:
2410024 Kollade på lite på noska komplett.
Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40S2000 för 17995 NOK (ca 20694 SEK med valutakurs 1,15) Ca 2-3000 kr billigare än i Sverige. Låter bra.
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320337
S serien är inte SONYS toppmodell som V serien är. Det som skilljer S mot V är att V har "True Live Color" eller vad det nu heter som gör att denna TV är EISA vinnare.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bara ett litet tips: http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=76101
Jag beställde denna då det verkar vara en vettig och hyffsad "budget-tv" som fungerar ungefär lika bra som P'as PV60 etc.
13 000:- är iaf inte många kronor för en plasma med dess egenskaper, samt att den saknar högtalare vilket är ett mycket stort plus!
Och att det står LG på den kvittar om man inte är märkesbög. Jag har massvis med Panasonic-prylar men det bästa i mitt hushåll råkar vara Hitachi som jag bara har en av :va

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
R1 Uffe skrev:
2416776 S serien är inte SONYS toppmodell som V serien är. Det som skilljer S mot V är att V har "True Live Color" eller vad det nu heter som gör att denna TV är EISA vinnare.
Live Colour Creation... :rolleyes:

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
peteR1000 skrev:

Jag tittade på deras LCD på siba i Halmstad och tyckte att den verkade helt ok, det är som du säger att det är FS som tillverkar skärmarna till många andra märken, så erfarenhet har de. Jag gillar skarpt att de inte saknar några anslutningsmöjligheter. Sen tycker jag att en tv skall vara snygg även när den är avstängd, och det tycker jag också att de lyckats med. Även om jag även ville haft ett svart allternativ.

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Panasonic

Köpte en Pansonic 42PV60 i början på sommarn och är mycket nöjd, det enda som suger är att den inte har insomningstimer...:näsblod

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning