Nr:18
Snabbare än Don Queer
En poll kan ge en fingervisning om det finns ett problem.
hmm min kommentar, liksom några andras, har tagits bort.
trist.
såvida det inte strular nånstans...
Jag gjorde om pollen, då jag svarade fel på min egen fråga![]()
![]()
men sånt som händer.
fast återigen; erf, och rätta mig om jag har fel, är väl en väldigt 'öppen' tävlingsform för just 'allihopa' dvs man behöver inte vara apduktig?
så...de som är det, kanske borde flytta upp till en 'bättre' klass?
Och visst är det för "allihopa" men någon sorts självinsikt måste man ju ha... hur många i en simhoppartävling ser man som inte kan dyka?
Saknar svaret: De som är en fara på banan ska plockas av, snabb som långsam.
dum jämförelse.
"Ska långsamma förare plockas av banan av tävlingsledningen?"
Men då blir det väl bara en förare kvar på banan efter en stund ?
Den snabbaste...
![]()
Varför är det en dum jämnförelse?
Det finns inget annat land än sverige där inställningen är: Det är viktigt att deltaga och ha kul, inte att vinna!
Jag har hållit på med idrott på elitnivå ( dock inte motorcykel) och tävlat runt om i europa på såväl nationella tävlingar som världscuper m.m och det är enbart i sverige som man hör: JAG ÄR GLAD OM JAG TAR MIG I MÅL!!!
Vansinnigt!!!
I andra länder vill man vinna, och tränar för att just vinna!
Kör man 2.40 på anderstorp som det är prat om i annan tråd så kan man inte ha tränat en meter extra!
Kan med 100% säkerhet säga att ALLA i landslaget kan dyka.tror du på fullt allvar att det finns nån som INTE kan dyka som är med i simlandslaget???
Men det är ju inte det som det handlar om... ställer man upp i en tävling så bör man ju träna lite innan så man kan hålla någorlunda jämna steg med den som är näst sist... blir man varvad av den som ligger näst sist vart 5:e varv så borde man bli svartflaggad!och det är INTE 'det viktiga är att deltaga, inte vinna' jag pratar om.
jag tror du har fått det mesta om bakfoten och inte riktigt vet vad du vill...
nånstans måste ju såna som jag tex börja från. men har du ett piller som gör mig till en apbra förare på en minut, får du gärna ge mig ett sånt piller.
jag vill vinna om jag tävlar, spelar ingen roll hur bra/dåligt motståndet är. om du nu är tävlingsmänniska, så måste det ju vara en fördel om det finns många dåliga förare på banan, eller hur?
Kan med 100% säkerhet säga att ALLA i landslaget kan dyka.
Men hur ofta ser du någon på en simhoppartävling som håller för näsan och bara hoppar i från 3 meterssvikten???
Men det är ju inte det som det handlar om... ställer man upp i en tävling så bör man ju träna lite innan så man kan hålla någorlunda jämna steg med den som är näst sist... blir man varvad av den som ligger näst sist vart 5:e varv så borde man bli svartflaggad!
varför?? hur kul är det att köra om man vet att det inte finns något motstånd?
Jämförelsen är inte alls dum.dum jämförelse.
och du säger självinsikt...jag som är relativt ny med mc kort och bara kört 2 bandagar nånsin (och tycker att det är det roligaste jag gjort på hoj) är självklart intresserad av erf och vill inte ens tänka tanken om jag skulle platsa eller inte för att det finns x antal förare som är apduktiga och skulle se snett på mig osv.
suck...det där med simhopp och allt vad det heter...lägg ner, tror inte du hajjar riktigt...
bör och borde säger du...det är upp till var och en. du ska inte diktera vad andra människor bör och borde göra. eller hur? eller så skapar du en egen tävling.
motstånd är ju självklart det som är tjusningen. sen finns det andra saker som också gör det kul och allt det där. men enda intressanta motståndet för dig, är hur DU definierar det. du har glömt bort att det finns andra aktörer på banan...eller så skiter du bara i det.
jag tror att du borde byta till en bättre klass. till motogp. du skulle säkert börja gnälla där också efter en vecka...
Jämförelsen är inte alls dum.
Sen handlar det inte om apduktig eller inte. Det handlar om att kunna hålla ett i sammanhanget rimligt tempo.
Jämförelsen är inte alls dum.
Sen handlar det inte om apduktig eller inte. Det handlar om att kunna hålla ett i sammanhanget rimligt tempo.
Är på tok för kass för att ens tänka på motogp!!
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |