Ska långsamma förare plockas av banan av tävlingsledningen?

Ska långsamma förare tas av banan av tävlingsledningen?

• Antal röstningar
    0

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Om hastigheten är så pass långt i från snittet att den föraren utgör en fara ska denne plockas av.

Den här diskutionen handlar ju inte om att ta bort botten i rec, utan att få en tävlings serie som helt enkelt är jämnare tidsmässigt. Sen blir det ju i sann SH-anda svart mot vitt, allt eller inget.

björn

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Satt och kollade på mylaps, vi snackar alltså om 2 stinter, den ena på 7 varv och den andra på 5 varv för ett av de långsamma teamen. Övriga varv låg på runt 2.00

Otroligt stor höna att göra på en så liten fjäder.....

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
hur gammal är du?

jag är 37.

OK?
Bra att veta!
Vad har det med saken att göra??

Om hastigheten är så pass långt i från snittet att den föraren utgör en fara ska denne plockas av.

Den här diskutionen handlar ju inte om att ta bort botten i rec, utan att få en tävlings serie som helt enkelt är jämnare tidsmässigt. Sen blir det ju i sann SH-anda svart mot vitt, allt eller inget.

björn

Precis...

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
jahapp, fick en del svar bortraderade av trådskaparen.

oseriös tråd anser jag.

lycka till!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
hoppsan, ingen argumentation bakom. jaa då är den nog inte dum...tjenare...

hur gammal är du?

jag är 37.
Tagga ner lite pysen. Med tanke på att du aldrig kört ett ERF så är du väldigt kaxig.

Jag är äldre än du. Än sen då?

björn
Yepp.

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
ingen fara, jag är inte arg eller så.

och uppfattas det som att jag är kaxig so be it, men det är DIN uppfattning. och det är inte heller fel, vill jag bara ha sagt.

vad gäller åldern och så var det mer ett skämt men också en sak att läsa mellan raderna - känns väldigt omogna, de åsikter och 'argument' jag läst från bla dig.

och likt en aggressiv terrier, så blir det en del påhopp, återigen bla från dig, för att jag har en åsikt som går stick i stäv mot några andras. men det kanske var en del av tanken med denna tråd, att få med sig 'apduktiga' förare och racka ner på de som inte är lika duktiga?

det här är ju en öppen diskussion, ett forum. det finns inget rätt eller fel. och det är ju trist att en del av mina kommentarer blir raderade. men det kan jag leva med.

Tagga ner lite pysen. Med tanke på att du aldrig kört ett ERF så är du väldigt kaxig.

Jag är äldre än du. Än sen då?

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000

och uppfattas det som att jag är kaxig so be it, men det är DIN uppfattning. och det är inte heller fel, vill jag bara ha sagt.

vad gäller åldern och så var det mer ett skämt men också en sak att läsa mellan raderna - känns väldigt omogna, de åsikter och 'argument' jag läst från bla dig.

och likt en aggressiv terrier, så blir det en del påhopp, återigen bla från dig, för att jag har en åsikt som går stick i stäv mot några andras. men det kanske var en del av tanken med denna tråd, att få med sig 'apduktiga' förare och racka ner på de som inte är lika duktiga?

det här är ju en öppen diskussion, ett forum. det finns inget rätt eller fel. och det är ju trist att en del av mina kommentarer blir raderade. men det kan jag leva med.

Orsaken till städningen är inte att "bestraffa" utan att hålla oss borta från personangrepp. Som du ser är det fler än dej jag raderat, bland annat mej själv:näsblod

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kan vi försöka hålla nivån uppe, eller ska jag stänga?
Snälla, snälla Nr18, kan inte jag få skriva bara ett ärligt inlägg utan att du tokbannar mig? :D

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Hoj
gsxr 1000

jösses vilken energi! :näsblod :va
Ta inte illa upp nu bettskena men det är rätt fantastiskt vad mycket åsikter du har och vad du motsätter dig mot de andra som verkligen håller på med racing???

Jag förstår inte vad du får ut av att dividera med de som kör racing och vet vad det handlar om ?

Har du kört ifatt någon och insett att det skiljer 100 km/h när du passerar 1.5 m vid sidan? om inte tagga ner lite... för då vet du inte vad vi diskuterar!

Kom nu inte med dumma påhopp på mig...:pannkyss

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
:D
Snälla, snälla Nr18, kan inte jag få skriva bara ett ärligt inlägg utan att du tokbannar mig? :D

Blir du besviken om du får reda på att jag inte får banna folk? Klart att du får skriva ett inlägg, men du som vet hur man formulerar sej behöver väl inte ta till personangrepp? Inte likt dej att få slut på argumenten?:D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
:D

Blir du besviken om du får reda på att jag inte får banna folk? Klart att du får skriva ett inlägg, men du som vet hur man formulerar sej behöver väl inte ta till personangrepp? Inte likt dej att få slut på argumenten?:D
Jag blir inte bara besviken, utan även skitförbannad för att du inte får tokbanna :mad:

Till bönder på bönders vis och till lärda på latin, du vet... hihi

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
haha ingen fara, inga påhopp på dig :pannkyss

men självklart vet de som skrivit härinne vad de pratar om, men kortfattat: såna som jag måste börja nånstans och just erf har en kompis frågat om jag är sugen på. jag vill bli en bättre förare har jag sagt. om jag blir det till nästa säsong, det tror inte jag. men det är den ribba jag sätter på mig själv. andra gör som de gör.

sen tror jag att arrangörerna av erf själva vet om tex om just det denna tråd handlar om. och som jag skrev i ett tidigare inlägg; håller de flesta av erf förarna med bla trådskaparen, så skulle jag försöka se till att få en regeländring (eller vad det nu är som ska ändras, men du fattar vad jag menar).

en långsam förare är ju per automatik inte en 'sämre' förare än en snabb förare och vice versa.

Kom nu inte med dumma påhopp på mig...:pannkyss

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Vad är idén med ERF?

Är det en rekryteringsklass är svaret givet.
Likaså ifall det är en serie för avdankade MotoGp förare.

Finns möjligheten att dela upp startfältet till 2 delar och bägge bär sig själva är det inget problem.

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
Sista ERF:t körde jag de sista 2 varven på dryga 6 minuter, detta är väldigt väldigt långsamt, ska jag då plockas av?

Detta berodde på mekaniskt problem, men ERF går ju ut på att ta sig imål, oavsett varvtid.
I RR reglerna bör det finnas stöd för att hantera om någon kör farligt, oavsett hastighet. Det bör ju vara detta som egentligen är problemet när man kör ERF, inte hastigheten!!

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Är inte så insatt i frågan men vore det inte läpligt att tävlingsledningen specar vilka tider man bör ha på de olika banorna i Sverige för att vara lämplig deltagare. Sen är det upp till var och en att följa den rekommendationen. Det är ju inte så kul att vara långsam heller...

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
haha ingen fara, inga påhopp på dig :pannkyss

men självklart vet de som skrivit härinne vad de pratar om, men kortfattat: såna som jag måste börja nånstans och just erf har en kompis frågat om jag är sugen på. jag vill bli en bättre förare har jag sagt. om jag blir det till nästa säsong, det tror inte jag. men det är den ribba jag sätter på mig själv. andra gör som de gör.

sen tror jag att arrangörerna av erf själva vet om tex om just det denna tråd handlar om. och som jag skrev i ett tidigare inlägg; håller de flesta av erf förarna med bla trådskaparen, så skulle jag försöka se till att få en regeländring (eller vad det nu är som ska ändras, men du fattar vad jag menar).

en långsam förare är ju per automatik inte en 'sämre' förare än en snabb förare och vice versa.

Bara så att det blir rätt, jag anser alltså att det är fel att plocka bort de långsamma förarna.

Sista ERF:t körde jag de sista 2 varven på dryga 6 minuter, detta är väldigt väldigt långsamt, ska jag då plockas av?

Detta berodde på mekaniskt problem, men ERF går ju ut på att ta sig imål, oavsett varvtid.
I RR reglerna bör det finnas stöd för att hantera om någon kör farligt, oavsett hastighet. Det bör ju vara detta som egentligen är problemet när man kör ERF, inte hastigheten!!

:tummenupp

Farliga förare är problemet enligt mej, inte långsamma förare.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Som jag skrivit innan, jag uppfattar inte de långsammaste i REC som ett problem. Det är ett ENDURANCE, team kan ha problem, folk kan vara trötta och sänker tempot därför, däck kan vara slitna/slut, soppan hålla på att ta slut, men man vill ändå i mål. Folk kör ju sällan sitt max på ett ERF, förutom något/några varv för att kunna skryta med sen...
Problemet i REC är/var att några förare inte håller sina spår, dessutom i lågt tempo och kör lite allmänt "konstigt".

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy