Ska långsamma förare plockas av banan av tävlingsledningen?

Ska långsamma förare tas av banan av tävlingsledningen?


  • Antal röstningar
    0

Robso

Jappsen
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Öhlins R1-05 & 999s
2.40 är ett kurvtempo nästan alla kör på gatan. Det gör man i 2.14 med för den delen om det inte är så mycket trafik. Träna där innan man ställer upp i en tävling,

Sitter du och säger att man ska träna RR på gata???

och det kostar ändlöst mycket mera pengar än vad det gör om man kör på gatan. Hur kan det då vara roligt? Är det hela grejjen med en massa hojåkandes människor omkring som lockar så gå med i en mcklubb. Även det är billigare och lättare än att köra tävling.

Med ditt inlägg i åtanke så utgår jag från att du kör på gata oförsäkrat.
Nä du en Endurance racing for fun styrning kan om man kör budget bli bra mycket billigare än en årsförsäkring på en fin SH.

Hur kan det då vara roligt?

Man kanske vill ha kvalitetsåka och träffa en massa trevligt folk.
Som några har skrivit här i tråden så åker dom långsamt men har ändå skitkul.
Du måste inte förstå hur dom kan ha det men ingen kan säga att dom inte har det.

//Robert
 

Robso

Jappsen
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Öhlins R1-05 & 999s
Ja så men diskutera då! Corben har tillräcklig erfarenhet av ERF för att skriva i tråden. Tonen i dina inläg är lika trist som dina hittepåproblem.

Det kanske han har, ber om ursäkt att jag drog förhastade slutsatser.

Är min ton tråkig? Vet inte om tonen har varit bra hos någon som har skrivit i denna tråd. LayDeeOmega är undantaget.

Vilket av mina exempel är påhittade??

//Robert
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Med ditt inlägg i åtanke så utgår jag från att du kör på gata oförsäkrat.
Nä du en Endurance racing for fun styrning kan om man kör budget bli bra mycket billigare än en årsförsäkring på en fin SH.

//Robert

Ja det kan jag förstå. Kör man runt på 2-2.5 minuter på torpet så räcker en omgång sulor en hel säsong nästan. Billigt och bra. :tummenupp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det kanske han har, ber om ursäkt att jag drog förhastade slutsatser.

Är min ton tråkig? Vet inte om tonen har varit bra hos någon som har skrivit i denna tråd. LayDeeOmega är undantaget.

Vilket av mina exempel är påhittade??

//Robert
Corben har kört i ERF.

Förhastade slutsatser? Om pollen har alternativ för den som aldrig kört ERF så får man väl ändå förutsätta att det är ok för alla att skriva i den.

Det kvittar om jag ger dig ett exempel eller inte. Minst tre förare i de två aktuella trådarna om saken har skrivit att de varit nära att krascha pga förare som knappt har styrfart. De räcker gott och väl för att alla som vill fatta skall fatta. Vill man inte fatta så kommer man knappast att vilja fatta ett exempel heller. Den sortens diskussioner kan jag leva utan.
 

Robso

Jappsen
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Öhlins R1-05 & 999s
Ja det kan jag förstå. Kör man runt på 2-2.5 minuter på torpet så räcker en omgång sulor en hel säsong nästan. Billigt och bra. :tummenupp

Ja visst är det!!:)

För att utveckla lite, ett set däck kan man gott klara sig på under ett 6 timmars. Vi (Holmberg racing) är ett bevis på det.
Utöver det så är det:
Soppa
Resa
Boende
Anmälning
Mat
Multiplicera det med 6 tävlingar och dela sen på 3 förare så är det inte så stor skillnad.

//Robert

Corben har kört i ERF.

Förhastade slutsatser? Om pollen har alternativ för den som aldrig kört ERF så får man väl ändå förutsätta att det är ok för alla att skriva i den.

Det kvittar om jag ger dig ett exempel eller inte. Minst tre förare i de två aktuella trådarna om saken har skrivit att de varit nära att krascha pga förare som knappt har styrfart. De räcker gott och väl för att alla som vill fatta skall fatta. Vill man inte fatta så kommer man knappast att vilja fatta ett exempel heller. Den sortens diskussioner kan jag leva utan.

Ja jag förstog det efter ditt förra inlägg.
Javisst vem som helst får ju skriva i ett öppet forum.
Dom förhastade slutsatserna som jag refererade till var att jag återigen utgick från att han inte hade förstått grejen med ett endurance race. Visst varvtiderna är en del av tävlingen men inte en lika stor del som i ett sprintrace.
Ber åter igen om ursäkt om mina svar till Corben med flera har varit minst sagt syrliga.

Jag ville inte ha ett exempel av dig, jag undrade vilket av mina som var hittepå eller inte fullt möjliga vid en eventuell regeländring inom ERF.

//Robert
 
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Sitter du och säger att man ska träna RR på gata???

Nä, men det är just min poäng. 2.40 har inget som helst med tävling att göra. Den som håller det tempot på en modern hoj utan punka eller dy. har faktiskt inte något att göra på en bana alls om jag fick bestämma. Och garanterat inte i någon tävling.
Lika lite som man ska tävla på gatan ska man använda en pågående tävling till att träna basic skills. Då är trafiken eller en stor parkeringsplats lämpligare, för alla parter. Förstår du hur jag menar?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Utan att prata varvtider, så tyckte jag inte REC var det minsta fun, iaf inte på banan. Vet inte riktigt vart man ska lägga betoningen på "fun", om det är att prestigen inte ligger så högt, eller på om det är "fun" att en massa folk "tävlar" utan att kunna köra hoj med lite vett och sans på banan..
I annat fall är det väl bara att ordna en bandag utan pauser där man har lite hojbogsering oh en safetycar så att alla kan ligga ute så länge de vill..

Det kommer alltid att vara skillnader i varvtider på ett endurance, det går inte att komma bort ifrån, det kommer alltid vara något team som har nåt problem.
Ser det inte som någon större fara, om alla som är ute på banan har koll.
Problemet som jag såg på REC var att rätt många inte hade koll, och det var jävligt mycket grejer som blev till incidenter, som såklart blir farligare om det är stora fartskillnader. För mig är iaf inte det = FUN...
För mig är FUN att det inte är extrem prestige och hets att vinna utan att det är ett race i kamratliga former där några såklart alltid kommer vara snabbare än de andra och några långsammare.
Fast nu upprepar jag mig nog bara igen...
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top