Du har ju missat min -05a.....
35K så kanske man kan åka till Dalarna
Du har ju missat min -05a.....
Ska kika på en 640 -04 idag som rullat 1200mil. Känner att jag inte vill lägga ut massvis med pengar heller. Har bara provkört 640 dock så har väl inte så mycket att jämföra med. Men 660:n går bort pga enbart kick, och 625:an växer inte på träd eller så är det för höga priser.
Den va inge rolig, slitet drivpaket, allmänt sliten och lite annat småfix. Får kika vidare. Tick i motorn också på tomgång
Var i Järfälla bor du?
Jag har gått från sporthoj till motard och jag saknar det verkligen inte.
På en motard kan du leka precis överallt utan att det ska vara förenat med livsfara som det lätt blir i högre hastigheter på en sporthoj.
Jag skulle ha satsat på en KTM 625, 640 eller helst 690 om du har pengarna.
Köp ingen racemotard ( Husaberg, Aprilia SXV, KTM 450, 525 ) som första motard. Då kommer du ledsna fort.
Vad är skillnaden i seg? När det gäller storleken på motorn, du rekommenderar att man inte ska köpa en racinghoj, varför? Är ny inom detta så vill bara veta mer, och varför!
Jag tror att han rekommenderar de andra hojarna före race-varianterna pga att det är längre serviceintervaller på dom. Ju mer "race" desto tätare intervaller, du kan räkna med oljebyte var 10de timma ungefär.
Blir man inte avskräckt av att pyssla lite i garaget så anser jag att det är de roligaste hojarna som finns. Min nuvarande SXV550 är det absolut roligaste jag ägt!
Okej så du kan rekomendera mig att köpa en SXV550, ktm 525/450? Är det bara oljebyten man behöver göra? Hur är det med kraften i dom? Toppfart?
Du säger ju svaret själv...Står i valet och kvalet mellan 2 hojar nu, affär kan göras imorgon på båda.
1. KTM 640 -05 780mil i fint skick det som behövs göras är att besiktiga och byta backdäck samt ett nytt drev. Orginalpipor och priset 37K
2. KTM 640 -06 480mil i kanonskick en liten spricka i vänster kylarkåpa. Dock större förgasare samt akra system och mappad på verkstad. Krashpuckar samt nerdrevad. Pris 44K
Det skiljer några tusen emellan men köper jag den billigare så kommer jag behöva köpa lite saker till åtminstone. Vad väger tyngst emellan dessa?
och att det är en 06, då är det ju dubbla pipor, sen akra på det. bara slipon där kostar ju 10.000
Sen förgasaren...den är la inte billig
Var hittar man förgasare förresten? Vad kostar den?
Vad är skillnaden i seg? När det gäller storleken på motorn, du rekommenderar att man inte ska köpa en racinghoj, varför? Är ny inom detta så vill bara veta mer, och varför!
Anledningen är att det är mycket roligare att åka än att skruva, kort sagt.
Oljebyten är varken tidskrävande eller jobbiga, skulle det varit allt som krävts så hade jag behållit min SXV.
Det är när kolvarna vissnar, topplockspackningar går, smet mellan blockhalvorna börjar läcka, startmotorerna ger upp, kylarna börjar läcka, osv,osv osv som man tröttnar väldigt fort.
Speciellt om du är ny på motard och inte har hunnit bli riktigt frälst ännu.
Den extra effekten samt de besparade kilona tror jag inte att du kommer märka av så pass att det är värt skruvandet.
Jag vet att det känns väldigt frestande att köpa den fetaste Husa 650, 570 eller SXV 550 ett par 10 000 lappar under en 690 SMC tex, speciellt när de går bättre och väger mindre, men tänk för guds skull lite längre än jag gjorde och inse att det finns en anledning.
Sen att racemotarder är det absolut roligaste du kan framföra om du är duktig på att skruva, har mycket fritid och stor plånbok är en annan sak.
Det är otrolig skönt när du svarar såhär!
Jag ska själv tänka igenom vad jag ska köpa. Du har så himla rätt i det du säger, jag tycker det är sjuuukt lockande att köpa en racingmotard. Men om det är som du säger så kanske jag ska satsa på en 625, 640 eller 690. Mest för att känna på det, sedan kan man ju alltid byta. Jag har en viss ärfarenhet när det gäller mopeder, men antar att det är lite skillnad? Va vet jag?
Problemet är att jag inte vill ha en supermotard som är för klumpig...vanesak?
Är Husaberg 650 en racingmotard?
Klumpig eller inte är som du säger en vanesak och personligt tycke.
Husa 650 är race och kräver underhåll därefter.
Vill ni nämna någon som inte kräver så mycket underhåll?
Det är otrolig skönt när du svarar såhär!
Jag ska själv tänka igenom vad jag ska köpa. Du har så himla rätt i det du säger, jag tycker det är sjuuukt lockande att köpa en racingmotard. Men om det är som du säger så kanske jag ska satsa på en 625, 640 eller 690. Mest för att känna på det, sedan kan man ju alltid byta. Jag har en viss ärfarenhet när det gäller mopeder, men antar att det är lite skillnad? Va vet jag?
Problemet är att jag inte vill ha en supermotard som är för klumpig...vanesak?
Är Husaberg 650 en racingmotard?
Nu har jag köpt mig en 640 iallafall. Känns bra, blir att åka imorrn. Tack TMY för förmedlingen
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |