Ska man sälja hojen och börja rida häst istället?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Som sagts innan så visst hästtjejer är i regel vältränade och orkar rida hur länge som helst men dom har fan ingen tid över till annat än hästar. Det ska åkas till stallet varje morgon och det ska ridas lite varje dag och ska man vara borta över en helg så måste det fixas någon annan som matar skrället.
Gäller hundmänniskor också OM dom sysslar med utställning eller tävling med hund.

Dessa intressen är dessutom så snäva att ingen utanför den klicken bryr sej det minsta (som jag härjat om tidigare i nån arg-tråd om en kompis som ständigt lägger ut hundutställningsresultat på facebook som ingen ens förstår än mindre bryr sej om)

Att jag däremot var på mc-semester med brorsan på varsin motorcykel (förmodligen inte ens till en månadskostnad för en häst) gjorde att ALLA mina kompisar blev lite smått avundsjuka och önskade att dom också varit med. Även dom som inte är det minsta hojintresserade.

Nä jag litar inte på djur som bits där fram, sparkas där bak och är jävligt lömska i mitten.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hur ful eller ointressant måste man vara för att behöva lura tjejerna med diverse intressen osv. för att verka intressant?

-Jerker- har så rätt! verkar vara en snubbe med koll om hund/häst människor:fakta

Och Geggamoja verkar vara på samma plan som en själv, kör hoj för att hinna ifrån alla brudar som bara drar i en.

Jag får typ hålla tyst om mig själv och absolut inte berätta om mina intressen/egenskaper/hobbys/skills/kunskaper osv. för annars kärar de ner sig och jag blir aldrig av med dem.

Hade en brud jävel som skulle sitta på bönpallen och hänga med överallt, finns inget jobbigare. Dumpade henne snabbt, nåt måste man få göra själv.

Vet ett par snubbar som åker hoj enbart för brudarna, de tassar runt alla brudar som åker hoj, kör som jäkla mesar.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag var ihop med en häst-tjej i 2 år. Det var de bästa åren jag haft om jag tänker efter, eftersom jag aldrig fick se henne. (lätt att tänka så nu, men inte då)

Hästen gick före allt i hennes liv, så även förhållandet. Hon spenderade mer tid ute i stallet än med mig. Förvisso kan man förstå det eftersom det är mycket jobb med hästar, men ändå.

Så mitt råd till dig är: Skaffa aldrig en häst-tjej om du vill ha mycket tid tillsammans med tjejen.
Om du ska börja rida istället för att köra hoj så kanske ni kommer ses, men vem väljer att ha en enda hästkraft mellan benen när man kan få så mycket mer??

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har på senare tid varit inne på sjukhuset av någon konstig anledning... Där inne har jag träffat ett par olika sådana där hästtjejer. Med bruten nacke! Jag har härav dragit slutsatsen att hojen är säkrare och kommer inte byta intresse.

Mjäh. Vet inte vad ni drar för fina grejer men försök få en snygg brud att gilla idén att kränga på sig ett skinnställ, ryggskygg, hjälm osv. en fin sommardag med 25 grader +.

Jovars, men henne behöll jag. Nu kräver hon dock att det är bankörning, jäkla finsmakare :hihi

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Allt går ju att kombinera, rida är kul om man gör på rätt sätt, full galopp och stirra motståndaren i vitögat genom springorna på den medeltida intgralhjälmen, dessutom så är man som bäst med ett par pilsner i kroppen :yoparty
Ja, bira och rida är en bra kombo, man blir lugn och avslappnad och hästdjäveln blir lugnare om du är avslappnad i kroppen och ostressad. :fyllisar

I gubbgänget så är det också 5 som kör "hoj", iofs glidare och touring men jag kör inte med dem...

Så mina laster
Häst (hyr från ridskola, enklast så)
Hundar
Hojen
Räserbilen (långloppa)

Men de villiga brudarna lyser med sin frånvaro iallafall :arsele

AsuddenBurstOf

Icke Medlem
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1989

Håller med, NEJ. eller Hen gör som du vill.

Äsch, vafan håller jag på med? Nu ska jag iväg och festa.
Hejs, svejs.
P.s. druckit vin
:hej bye bye

Asså man kör ju hoj för att komma ifrån alla bitches som drar i en och vill ligga hela tiden?! :yoparty
Exakt :tummenupp

Jävligt konstig teori då nästan alla brudar som kör hoj oxå rider.
bara på hästar ja :7peta

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Strunta även i fotboll, hockey, mm för eran söner--- satsa på konståkning istället.............mycket trevligare:tummenupp

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Sen är dom flesta hästcheyor jag träffat på relativt humorsbefriade också..
Blir oftast sura när man bjuder på gustafskorv (100%hästkött).. som sagt, den enda korv man brukar få möjlighet att bjuda på.

Kan bjuda på en historia som bekräftar detta:
Min sambo var "hästtjej" när hon var yngre. När hon var 9 år gammal skulle hon åka på hästläger för första gången. De skulle ha egen matsäck med sig för första dagens bussresa och på något vis lyckades hon övertala sin mamma att hon ville ha smörgåsar med hästkött med sig. Behöver jag förtydliga att hon fick spendera dagarna på lägret helt ensam efter att de andra tjejerna fick reda på att hon hade "Gamle Svarten" på smörgåsarna. :D

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
På den tiden hade jag ingen pojkvän, sålde min fullblod efter en hemsk olycka 08, så då menar jag jagade verkligen ingen mig...:( Visst har jag en kille nu, men innan dess många ensamma år....dessutom var jag tokig i mc samtidigt, rida började jag med då jag var 5, Mc är mitt intresse, älskar bara dom, speciellt en Yamaha XJR 1300, WOW säger jag bara VILKEN SKÖNHET!!!! :banana
Inte???:va Men du har ju pojkvän :krama Du bevisar bara att hästcheyer ÄR omskolningbara till mcbrewdar. :7peta
(även sedan de passerat 25 :D)

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Visst fan tar hästarna upp många timmar på vardagarna med div, sysslor. Men har man stall hemma minskas ju tiden markant bara med att ta sig till stallet. Jag tyckte ändå att hon jag träffade som hade häst ni vet 2 st träningar plus tävling på helgen och fotboll 2-3ggr i veckan plus match på helgen funkade jäkligt bra! Jag fick massa tid med kompisar och gymmet sen vart de väldigt trevligt att kolla på matcher samt tävlingar, många tjejer att se på:hihi

Sen en hästtjej är ju våran motsvarighet till kille med hoj, och oftast gillar dom fart och de går ändå gasa lite när man är två som åker.. Visst fan vill man ju köra själv mycket men det är ändå ganska mys att slö åka och fika/käka/mysa osv.. :krama
Tjejen jag "träffar" nu är före detta häst tjej och ja, hon e rätt go att ha med ibland:glömdet

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
http://www.svmc.se/smc/Nyhetsakriv/2007/Ridning-farligare-an-mc-korning/

Ridning farligare än mc-körning

I senaste numret av Ridsport konstateras att det är farligare att rida än att köra motorcykel.

Flygambulanspersonal i engelska Yorkshire och Lincolnshire har noterat en stor ökning av antalet ridolyckor under de senaste fem åren enligt en undersökning i BBC. Det senaste året har 150 skadade ryttare tagits om hand, för fem år sedan fick 97 skadade ryttare hämtas med flygambulans i området.

En konsult vid Stoke Mandeville-sjukhuset säger till BBC att ryttare riskerar en allvarlig olycka en gång per 350 timmar i ridsadeln. Jämför man detta med en motorcyklist är motsvarande risk en gång per 7 500 timmar på sin motorcykel. Det gör att ridning är 20 gånger farligare än att köra motorcykel..

I rest my case...:glömdet

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Jag räknade ut vad min frus häst har kostat "oss" de senaste åren. Det har snittat 4700kr i månaden, inkl allt som jag kunde hitta. Räknar ut det över 5 år det det blir en del. Utöver detta tillkommer all TID. Jag har iofs inte stenkoll men min uppskattning är ett snitt på två timmar varje veckodag och tre timmar varje lördag/söndag.

Någon hög lön har hon inte heller. Jag räknade ut om jag hade spenderat procentuellt lika mkt på mina "hobbies" under samma period skulle jag ha haft omkring 8000 varje månad att leka med. Gissa om jag har haft det?

Bitter, jag?

:näsblod

:)

damv

OjOj va de svängeer
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Yamaha R1 50th
Jag räknade ut vad min frus häst har kostat "oss" de senaste åren. Det har snittat 4700kr i månaden, inkl allt som jag kunde hitta. Räknar ut det över 5 år det det blir en del. Utöver detta tillkommer all TID. Jag har iofs inte stenkoll men min uppskattning är ett snitt på två timmar varje veckodag och tre timmar varje lördag/söndag.

Någon hög lön har hon inte heller. Jag räknade ut om jag hade spenderat procentuellt lika mkt på mina "hobbies" under samma period skulle jag ha haft omkring 8000 varje månad att leka med. Gissa om jag har haft det?

Bitter, jag?

:näsblod

:)

Här i Stockholm kostar kallhyran för stallplatsen 4500 i månaden, sen ska det till foder, torv, sadlar, utrustning, kläder, hästsläp, försäkring, tävlingsavgifter, ja faan och hans moster.
Under förutsättning att hästen inte behöver till doktorn så snittar det runt 9 lax i månaden för ridningen.

Bitter, jag?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...