SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
Jollen "lär" ju ska ha Rysk kapten.
Vilken av länderna försöker sätta vilken i dålig dager?
Vilken av länderna försöker sätta vilken i dålig dager?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oroa dej inte.Kina kapar våra kablar, och sedan då? Vi låter dem åka hem? Varför är inte det ett angrepp på Sverige? Sänk båten bara, förneka att det var vi då om vi är så rädda för dem.
Vi är som den där rädda kvinnan som blir slagen varje dag trots att det bara är att gå, så låg självkänsla har denna nation. Jävla dörrmatta till all världens skräp.
Putler har visat hur det kan se ut.Ja vi följer ju regler, hur skulle det annars se ut..![]()
De har väl inte ens byggt första?Kina skryter lite med att de byggt en 6:e generationens jaktplan...
![]()
J-36: Assessing China’s New Generation Combat Aircraft
What we know – and what we don’t know – about the next-generation fighter that made its first public appearance over Chengdu.thediplomat.com
Jag är skeptisk.
De ser ut att jobba på AI rätt mycket iaf. Kollade igenom deras jobb för kodapor nyligen, och där var en del AI inblandat.Jag väntar tills SAAB släpper en AI som är smart på riktigt.
Mvh
De ser ut att jobba på AI rätt mycket iaf. Kollade igenom deras jobb för kodapor nyligen, och där var en del AI inblandat.
Ja, alltså, SAAB är ett intressant bolag.Jag sade det inte utan poäng. SAAB har alltid tänkt på eget vis där förhållandet människa-maskin legat i centrum; dessutom
med ett stort utrymme för enskilda ingenjörers idéer att testas och eventuellt också inlemmas under vägen för att göra en än smartare och utvecklingsbar produkt.
Tack vare detta så är tex JAS Gripen extremt vass även i internationell jämförelse; inte beroende på extrema specar eller märkvärdiga vapen utan på att systemet är byggt kring människans egenskaper inkl beslutsprocesser
och såväl sensorer som kommunikation och gemensam lägesbild arbetar på ett annat sätt än alla andra. Och grunden till detta lade SAAB redan 1985.
Mvh
ChatGPT säger följande om ditt påstående:Jag väntar tills SAAB släpper en AI som är smart på riktigt.
Mvh
The SAAB JAS 39 Gripen is not classified as a stealth aircraft by modern standards. Stealth technology is primarily designed to reduce the radar cross-section (RCS) of an aircraft, making it less detectable by enemy radar systems. While the Gripen incorporates some features aimed at reducing its visibility to radar, these features do not make it a true stealth aircraft like the F-22 Raptor or F-35 Lightning II.Ja, alltså, SAAB är ett intressant bolag.
En intressant sak med JAS är ju att JAS trots att det inte är ett stealthplan har ungefär samma radareko framifrån som Su-57, har jag för mig. Och SAAB har ju hela tiden tyckt att det där med Stealth verkar lite tveksamt eftersom att det i mångt och mycket är en fråga om att inte låta fienden få för mycket radarekon att lära sig av, och istället satsat på elektronisk krigföring, smart radar och kombinerad information med automatisering som låter piloten göra sitt jobb så lätt som möjligt.
Sedan har de ju en massa häftiga system i markfordon med.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |