Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
UK planerar på att skicka Strarstreak till Ukraina. Får man bara dit dem snabbt så blir det ännu svårare för Ryssland att någonsin uppnå luftherravälde.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Minns inte vad du sade igår.
SvD värd att betala för.
Tar tillbaka vad jag skrev.

SVT har infiltrerat SvD
e325057b943ea702dcfc7b43d1cab16b.jpg

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag menar att man är totalt verklighetsfrånvänd om man åker till en
krigszon och frågar om COVID-19.
Idag kommer de troligen få frågan om de fryser. Jag tror att det är bra med en helhetsbild. För anhöriga till folk med svår Covid lär livet kännas än jävligare än bara med krig. Ett problem försvinner inte för att man får ett till.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Idag kommer de troligen få frågan om de fryser. Jag tror att det är bra med en helhetsbild. För anhöriga till folk med svår Covid lär livet kännas än jävligare än bara med krig. Ett problem försvinner inte för att man får ett till.
Man kan fråga vad de tror om börsen också, samt om det kommer påverka tillgången på ukrainska städare i Stockholm positivt eller negativt.

Fråga henne på båren!

d9875a046cf923887f74a972996fcf16.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Att hänvisa till gamla siffror med svårare mutationer blir lite märkligt resonemang, lite som att journalisten snarare har någon slags agenda med budskap han vill sprida. Journalisten verkar nästan vara en vaccinationsfascist.

Efter att omikronmutationen kom så är väl covid inte längre ansedd som någon fara vare sig man är vaccinerad eller inte och vaccinationerna gör knappt någon skillnad. Inlagda på IVA under mars månad i Sverige är just nu endast 25% ovaccinerade. Man är tvungen att gå in och detaljstudera efter ålder för att hitta någon överrepresentation bland ovaccinerade.

När Putin samtidigt spränger sjukhus och mejar ner civila längs evakueringsvägar så är det väl lite av navelskådning att bry sig om något som numera är en lite jobbigare snuva.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sverige gör en så kallad "Sverige", dvs vi försöker att skita samtidigt som vi håller igen.

Försvarsbudgeten ska upp till NATO-nivå, men vi ska inte gå med.

Hultkvist verkar vara expert på att göra en "Sverige" då man verkligen hör när han pratar att han både försöker att skita och hålla igen samtidigt.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Där kom den, "beredsskapsskatt". En sak kan man vara säker på. I valet mellan Sveriges bästa och partiets bästa är det alltid det senare som prioriteras, även när det gäller försvarspolitik.
Som hon uttryckte sig igår, för vissa saker fungerar det inte med folkomröstningar - för hon vet mest och bäst vad gällande NATO.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Som hon uttryckte sig igår, för vissa saker fungerar det inte med folkomröstningar - för hon vet mest och bäst vad gällande NATO.
Angående folkomröstningar så har hon förstås rätt. Det blir lätt en massa känslor inblandade istället för rationalitet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
När Putin samtidigt spränger sjukhus och mejar ner civila längs evakueringsvägar så är det väl lite av navelskådning att bry sig om något som numera är en lite jobbigare snuva.

Det spekuleras ju i om det gisk sämre än väntat för Putler och att han fick vänta med invasionen för att hans styrkor vid gränsen hade Covid, så lite värre än en snuva kan det ju fortfarande vara.

Samtidigt, dom jag känner som fått Covid av den senaste varianten har haft marginellt värre symptom än en jobbig snuva, plus smakbortfall, vilket snarare kan räknas som en bonus om man ska leva på utgågna fältransoner.....

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Sverige gör en så kallad "Sverige", dvs vi försöker att skita samtidigt som vi håller igen.

Försvarsbudgeten ska upp till NATO-nivå, men vi ska inte gå med.

Hultkvist verkar vara expert på att göra en "Sverige" då man verkligen hör när han pratar att han både försöker att skita och hålla igen samtidigt.

Det här riskerar ju återigen bli ett sosselöfte som aldrig infrias.

CITAT:
"Anslaget ska öka till 2 procent av BNP och vi ska nå dit så fort som det är praktiskt möjligt, säger statsministern."

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det här riskerar ju återigen bli ett sosselöfte som aldrig infrias.

CITAT:
"Anslaget ska öka till 2 procent av BNP och vi ska nå dit så fort som det är praktiskt möjligt, säger statsministern."
Jo, en klassisk gummiformulering som gör att man aldrig behöver infria löftet, men man har en siffra på papperet som visar att man gör någonting.

Sen kan man ju alltid säga att "Kultursektorn har haft det svårt efter Corona/Kriget, så vi måste tillsätta ett stödpaket, vilket gör att vi inte når 2% målet för försvaret det här årtiondet heller"

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det spekuleras ju i om det gisk sämre än väntat för Putler och att han fick vänta med invasionen för att hans styrkor vid gränsen hade Covid, så lite värre än en snuva kan det ju fortfarande vara.

Samtidigt, dom jag känner som fått Covid av den senaste varianten har haft marginellt värre symptom än en jobbig snuva, plus smakbortfall, vilket snarare kan räknas som en bonus om man ska leva på utgågna fältransoner.....

Att många har snuvan betyder ju inte att symptomen är svåra.

Sen tror jag inte att ens omikron sveper igenom flera regementen så snabbt. Då har nog Putte skickat ut covidsjuka i strid vilket inte förvånar mig men det är knappast gynnsamt för moralen.

Jag misstänker att jag själv har den i skrivande stund, haft lite feber upp till 38.5 grader, ont i halsen, och värk i hela kroppen. Dottern som smittade mig hade ungefär samma symptom men hon fick spy också, eller hon hade högre feber men blev i gengäld frisk snabbare.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
IAEA säger att man inte har kontakt med det som övervakar kärnkraftverket i Zaporizjzja längre.
Lite oroväckande då ryssarna inte ens verkar veta hur deras egna stridsvagnar fungerar... :3freak

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
IAEA säger att man inte har kontakt med det som övervakar kärnkraftverket i Zaporizjzja längre.
Lite oroväckande då ryssarna inte ens verkar veta hur deras egna stridsvagnar fungerar... :3freak
Man får hoppas att dom hinner snabbstoppa och att reservkraften till kylpumparna fungerar, samt att dom kanske på detta kärnkraftverk har mer än en matning av el till kylpumparna.

I Chernobyl har dom ju kapat inkommande ledning till kylpumparna, och det fanns bränsle till nödaggregatet i 48 timmar, sedan börjar tempen stiga i deras bassänger med förvar av använt bränsle, och så småningom går dom torra.

Vi får hoppas att vinden är gynnsam så att spridningen är liten och mestadels in i ryssland

Putler kommer givetvis att vända det till att Ukraina har nyttjat Chernobyl som en smutsig bomb mot ryssland i såna fall, då det är hans styrkor som har kapat strömförsörjningen och orsakat utsläppet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Putin uppges ha sparkat 8 generaler som han anser är skyldiga till fiaskot.

Det är bra, när andra despoter i sina bunkrar har sparkat sina generaler har det oftast brakat samman totalt strax efteråt.

Putler kanske gör sig redo för en enpillerfrukost, sen om det är bly eller cyanid i pillret spelar mindre roll.

Men vem kan ta över det sjunkande skeppet Russki?

Han kanske får ett par nytvättade kalsonger av någon innan han måste ta saken i egna händer, eller blir bjuden på Thé av någon av hans flygvärdinnor...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...
Men vem kan ta över det sjunkande skeppet Russki?
...
10000 kronorsfrågan just där.
Och hur får vi med oss Ryssland istf att ha dem mot oss i varenda konflikt?
Och med vi menar jag liberala demokratier.

Det kommer krävas en hel del ekonomisk stöttning efter detta för att få Russki att flyta igen.
Jag hoppas alla (länder), främst i Europa, inser vikten med att ta den kostnaden och hjälpa Russki ur krisen då kriget är slut.
För alla krig tar slut även om det inte känns så då man är mitti.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår