Ska man vara orolig för Ryssland?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ojdå, enligt ryska medier (TASS) så har Putler beordrad åklagare att utreda varför värnpliktiga skickats till "den speciella operationen" i strid mot Putlers order om att inte skicka värnpliktiga.

Han lär ha varit fullt medveten om att värnpliktiga skickats dit.
Skall vi gissa på att Putte letar syndabock nu när det går åt skogen?
Det är i alla fall ett erkännande att det finns värnpliktiga där.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ojdå, enligt ryska medier (TASS) så har Putler beordrad åklagare att utreda varför värnpliktiga skickats till "den speciella operationen" i strid mot Putlers order om att inte skicka värnpliktiga.

Han säger väl att dom skickades in av misstag så att han var tvungen att skicka in trupp för att hämta hem dom, men då startade dom Ukrainska Nazisterna krig bara så där...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu ska man inte tro allt som sägs på tv men gör man det så är finnarna sura för att Magdalena ratar NATO. Oavsett det så lär det rinna mycket vatten under broarna ett tag framöver och vad som händer är skrivet i stjärnorna. Känns som det har varit lite status quo ett tag i Ukraina nu men det lär inte vara för evigt.
Eller så förstår de att det är skillnad på att rata, och att formulera sig korkat & klumpigt när man gör det....

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Troligen.
Jag har tidigare inte varit helt övertygad om att Putin inte är frontfigur och marionett, men senaste tiden har ju påvisat att figuren Putin som diktator verkar sann.
Det sagt lär han ju inte vara det ända universalpuckot i kremlin.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jesper Söder verkar vara på väg till Ukraina. Han verkar ha blivit placerad i specialförband av nån överste.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Troligen.
Jag har tidigare inte varit helt övertygad om att Putin inte är frontfigur och marionett, men senaste tiden har ju påvisat att figuren Putin som diktator verkar sann.
Det sagt lär han ju inte vara det ända universalpuckot i kremlin.
Precis! Att skylla allt på endast honom håller inte för där lär finnas många fler av samma skrot och korn

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu är Peter Hultqvist på 30 minuter.

Vad duktiga sossar är på att låtsas som att de kan så mycket och är förståndiga. Om han hade varit ens nära att förstå Ryssland hade han inte monterat ned försvaret tillsammans med M.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu är Peter Hultqvist på 30 minuter.

Vad duktiga sossar är på att låtsas som att de kan så mycket och är förståndiga. Om han hade varit ens nära att förstå Ryssland hade han inte monterat ned försvaret tillsammans med M.

Fan va äcklig han är! Svarar inte på en enda fråga utan mal bara på med sina inövade floskler och trams oavsett vad han får för fråga.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fan va äcklig han är! Svarar inte på en enda fråga utan mal bara på med sina inövade floskler och trams oavsett vad han får för fråga.
Ja det var väldigt smärtsamt men ändå utmärkt så alla får se vad det är för amatörer. Han och vår fd statsminister påminner lite om varandra, med all respekt för alla med funktionsnedsättning, så framstår de som lätt förståndshandikappade.

Dessutom kan man inte låta bli att undra vad han har för fysisk åkomma som gör att han alltid börjar glida runt och svanka, jag har haft diskbråck, det kan vara det. Hemorrojder är ett annat alternativ, kliar sådana?

Men, att han konsekvent undviker en enkel fråga är skamligt, han kunde svarat:
"Ja vi hade varit tryggare då, men nu är vi inte det, och just nu vill vi inte reta upp Ryssland ytterligare"
Det hade varit sant och han hade fått chansen tala om något annat istället för att sitta och upprepa sig.
Tell me more hur statsmannamässig vår regering är liksom.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja det var väldigt smärtsamt men ändå utmärkt så alla får se vad det är för amatörer. Han och vår fd statsminister påminner lite om varandra, med all respekt för alla med funktionsnedsättning, så framstår de som lätt förståndshandikappade.

Dessutom kan man inte låta bli att undra vad han har för fysisk åkomma som gör att han alltid börjar glida runt och svanka, jag har haft diskbråck, det kan vara det. Hemorrojder är ett annat alternativ, kliar sådana?

"Ja vi hade varit tryggare då, men nu är vi inte det, och just nu vill vi inte reta upp Ryssland ytterligare"
Det hade varit sant och han hade fått chansen tala om något annat istället för att sitta och upprepa sig.

Mest tragikomiskt var nog när han börjar med att säga, det var en lätt fråga. Sedan vimsar han ut och svamlar om allt möjligt och avslutar utan att besvarat frågan som var så enkel.

Det värsta är att jag tror väldigt många människor tolkar honom som kunnig bara pga hans attityd och skådespel. Sedan tänker dom att det är för avancerat för dom själva att förstå.

Men egentligen kan man sammanfatta honom med det klassiska uttrycket, det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta. Han fattar kort sagt inte själv vad han pratar om.

Finns det inte ett namn på det där skådespelet att svenska sig med fackord, teknikaliteter och måla upp en fasad av att man är kunnig trots att man egentligen inte fattar någonting alls?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Det hade varit lite trevligt med en landsfader som kunde ta alla syltryggar i örat. Det är fan illa när man börjar sakna statsminister Persson bara för att han iaf hade lite ryggrad.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mest tragikomiskt var nog när han börjar med att säga, det var en lätt fråga. Sedan vimsar han ut och svamlar om allt möjligt och avslutar utan att besvarat frågan som var så enkel.

Det värsta är att jag tror väldigt många människor tolkar honom som kunnig bara pga hans attityd och skådespel. Sedan tänker dom att det är för avancerat för dom själva att förstå.

Men egentligen kan man sammanfatta honom med det klassiska uttrycket, det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta. Han fattar kort sagt inte själv vad han pratar om.
Ja jag har hört folk tala om honom som en jordnära och redig person. Han skulle passa i Repmånad som någon löjlig karaktär.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati