Ska man vara orolig för Ryssland?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Var det i denna tråd eller NATO tråden som det påstods att USA kommer skydda Sverige trots att vi inte är medlemmar?

Bra att den frågan nu tydliggjorts. Vi har inga garantier enligt Ann Linde/SvD.
:va

Enligt Expressen säger Ann att USA är beredda att ge garantier.

Vilken fejk-media ska man tro på?
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Kan inte låta bli att undra om de där historierna är överdrivna.
Min pappa berättade om sovjetisk spik på samma sätt när jag var barn.
Självklart är det rejält överdrivet och i detta fall fullkomligt fabricerat av mig men det finns mer än ett korn av sanning bakom.
Motsvarande humoristiska historier florerade även inom Sovjet så det är inte bara ett propagandapåhitt av väst.

i verkligheten ledde det centraliserade styret av produktionen nog snarare till dåliga prioriteringar, bristande kvalitet, ineffektivitet i varje led, minimal innovation och obefintlig kvalitetskontroll än uppenbart fusk. Annars hade fabrikschefen riskerat straffarbete.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Självklart är det rejält överdrivet och i detta fall fullkomligt fabricerat av mig men det finns mer än ett korn av sanning bakom.
Motsvarande humoristiska historier florerade även inom Sovjet så det är inte bara ett propagandapåhitt av väst.

i verkligheten ledde det centraliserade styret av produktionen nog snarare till dåliga prioriteringar, bristande kvalitet, ineffektivitet i varje led, minimal innovation och obefintlig kvalitetskontroll än uppenbart fusk. Annars hade fabrikschefen riskerat straffarbete.
Skofabriken, är den sann tro?
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Självklart är det rejält överdrivet och i detta fall fullkomligt fabricerat av mig men det finns mer än ett korn av sanning bakom.
Motsvarande humoristiska historier florerade även inom Sovjet så det är inte bara ett propagandapåhitt av väst.

i verkligheten ledde det centraliserade styret av produktionen nog snarare till dåliga prioriteringar, bristande kvalitet, ineffektivitet i varje led, minimal innovation och obefintlig kvalitetskontroll än uppenbart fusk. Annars hade fabrikschefen riskerat straffarbete.
Är det inte som hos oss nu då? Centraliserade upphandlingar där man skriver fel i kravspecen hela tiden så leverantörerna kommer undan. Iofs inte lika dåligt skrivna som de var i de här historierna, men i alla fall.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kan inte låta bli att undra om de där historierna är överdrivna.
Min pappa berättade om sovjetisk spik på samma sätt när jag var barn.
Dom är delvis sanna, delvis "förbättrade"

Vissa år var vissa varor helt omöjliga att få tag på, för att tillverkningen var omlagd till annat.

Bilbatterier var alltid hårdvara, för dom tillverkades bara i dom luckor när fabrikerna inte tillverkade batterier till Ubåtar. (och det gjorde dom jämt under kalla kriget)

Torkarblad var också hårdvara, så dom tog man in över natten, eller egentligen allt som gick att sno plockades in, men just torkarblad gick inte att köpa nytt.

Farsan bilade igenom Sovjet innan kollapsen, det var.... Annorlunda
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Är den här intervjun äkta så kan väl Lukashenko få lite problem med husse, som säkert varken gillar att han kallar kriget för 'krig', att han påstår att det inte går så snabbt samt att han försökte stoppa det. Är han nazist eller?


I feel it's dragged on': Lukashenko on Russia's war in Ukraine

Belarus’ authoritarian leader says he didn’t expect Russia’s war in Ukraine to drag on for so long and claimed he was doing “everything” to stop it, in an interview with The Associated Press on Thursday.



 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är den här intervjun äkta så kan väl Lukashenko få lite problem med husse, som säkert varken gillar att han kallar kriget för 'krig', att han påstår att det inte går så snabbt samt att han försökte stoppa det. Är han nazist eller?


I feel it's dragged on': Lukashenko on Russia's war in Ukraine

Belarus’ authoritarian leader says he didn’t expect Russia’s war in Ukraine to drag on for so long and claimed he was doing “everything” to stop it, in an interview with The Associated Press on Thursday.



Känns lite som om han försöker kratta lite framför den egna dörren så hans hem skall se lite bättre ut medans grannen får köra sitt eget race och elda upp allt.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det där måste varit pinsamt för Putler.

Vi får se om Lavrov begår 'självmord' den närmsta tiden genom att köra en köttyxa genom hela familjen och sin egen rygg.
Jag tippar på att han ramlar ut ur ett öppet fönster om nu något skulle ske.
Tveksam på att det sker iofs.
Däremot kan det nog knaka lite i fogarna kring Putin-Lavrov om liknande sker igen.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Har du en TLDR på den.
Jag har inte twitter och försöker att inte skaffa heller.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top