Får erkänna att jag aldrig har hört talas om något liknande fall...
View attachment 473489
Jodå, det finns bl.a. exempel på när blixtnedslag utlöste en minspärr. Har glömt när/var men vill minnas att det var i Sverige på 1970-talet.
Får erkänna att jag aldrig har hört talas om något liknande fall...
View attachment 473489
Eller ultraljudsmisiler med kärnvapenspets, räckvidd liten bit över Ural.Fast om Ukraina visat något så är det att vi behöver drönare och raketartilleri i mängder.
Båda länder har undertecknat samma 3-part med Turkiet och NATO. Se en par sidor bak.Behövde Finland också skriva avtal med Turkiet eller var det bara Sverige?
Du har inte lite mera info?. Klart nyfiken nu ?Jodå, det finns bl.a. exempel på när blixtnedslag utlöste en minspärr. Har glömt när/var men vill minnas att det var i Sverige på 1970-talet.
Du har inte lite mera info?. Klart nyfiken nu ?
På tal om Vietnam så läste jag i en bok att en kväll så trodde flertal att USA hade satt in bomben där på grund av svampmolnet som steg i skyn vid någon stor fientlig hamn. Det ringdes till och med vidare högt upp i USA och efterfrågades vad man satt igång.Utanför Vietnams kust utlöstes alla magnetminor samtidigt av en CME från solen.
USA hemligstämplade händelsen i hopp om att kunna utveckla ett minröjningsvapen, men det är svårt att tillverka en "man made CME" utan att exempelvis utlösa en atombomb för att skapa en EMP som ger motsvarande puls
Jodå, det finns bl.a. exempel på när blixtnedslag utlöste en minspärr. Har glömt när/var men vill minnas att det var i Sverige på 1970-talet.
Men som sagt, Scania kan säkert modifiera ett tungdragarchassie och certifiera det, men det kommer att ta lite extra tid.
Det där var väl Ukrainas enda byggda pjäs med den räckvidden som de sköt med.Dom sista rysska råttorna har lämnat ormön då det visat sig att Ukrainskt Artelleri, om än på gränsen, kan ösa skott över ön från land.
Filmen visar också krafterna en lastbil måste kunna utstå om man monterar artelleri på den.
Det där var väl Ukrainas enda byggda pjäs med den räckvidden som de sköt med.
De hann aldrig tillverka flera och fabriken ligger i ockuperat områden eller vad det nu var. Den pjäsen är lite av en kändis.
Den sköt från fastlandet och det är väl ganska exakt 4 mil till Ormön.
Fatta när de placerar en HIMARS därnere.
Haha, alltså.... han är ju senil Erdogan
Eller så kör Erdogan en till kappvändning i sista sekund och går ut med att de nu köper ryska plan
Som grädde på moset så frågade väl Grekland efter F35 plan från USA idag
Turkiet har väl 2 egna plan under utveckling (?) vad jag förstod det som, men ett var en lättare variant och den andra har jag ingen koll på. F16V är nog snäppet bättre än dessa redan nu.Jag hoppas att övermuftin får spel och försöker köpa ryska plan, då landar strax några globemasters på NATO baserna i turkiet och börjar lasta det dom vill ta tillbaka och turkiet sparkas ut ur NATO med omedelbar verkan.
Det finns förövrigt inga plan att köpa från ryssland snart
Turkiet har väl 2 egna plan under utveckling (?) vad jag förstod det som, men ett var en lättare variant och den andra har jag ingen koll på. F16V är nog snäppet bättre än dessa redan nu.
Ja, fatta när kiddsen i Rosengård rullar runt i Leoparder och motståndarna har pansarskott ?Där kommer vara gott om vapen i kriminella kretsar när kriget är över...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|