Eller så är det inte så svartvitt som att Putin är sinnessjuk, döende och skall försöka utrota allt ukrainskt innan han avfyrar en atombomb mot Helsingfors.Inte nödvändigtvis militärt.
Så länge Putler lever kommer han inte glömma eller förlåta.
Hans liv verkar ju gå ut på att hämnas på verkliga eller påhittade oförrätter.
Jag förstår inte problemet här, vilka vill ens ha dessa bråkmakare i Sverige? C, MP och V, någon mer? Jan Guillou kanske, Göran Greider.Turkiet tycks tro att vi kommer utlämna några trots att vi lovat noll. De nöjer sig nog med ett vänligt nej från Ann Linde. Dessutom har vi ju utvisat ett par kurder de senaste åren så det räcker gott.
View attachment 473749
Fn är det ganska svartvitt vad gäller Ukraina tycker jag.Eller så är det inte så svartvitt som att Putin är sinnessjuk, döende och skall försöka utrota allt ukrainskt innan han avfyrar en atombomb mot Helsingfors.
Vem vet. Inte du. Vem vet. Inte jag. Tralalala.
För mig är det inget problem. Ut med rubbet. Sitter däremot och känner en sann skadeglädje över att det är sossarna som skickar hem dessa. Lär inte landa väl hemma i stugorna(miljonprogrammen). Sossarna sågar av grenen de sitter på och jag njuter av varje sekund.Jag förstår inte problemet här, vilka vill ens ha dessa bråkmakare i Sverige? C, MP och V, någon mer? Jan Guillou kanske, Göran Greider.
Tydligen är tre redan avvisade.För mig är det inget problem. Ut med rubbet. Sitter däremot och känner en sann skadeglädje över att det är sossarna som skickar hem dessa. Lär inte landa väl hemma i stugorna(miljonprogrammen). Sossarna sågar av grenen de sitter på och jag njuter av varje sekund.
Jag hoppas du har rätt men jag tror inte någon av de stora invandrargrupperna bryr sig ett skit om kurder, jag tror de bryr sig om sin klan i bästa fall.För mig är det inget problem. Ut med rubbet. Sitter däremot och känner en sann skadeglädje över att det är sossarna som skickar hem dessa. Lär inte landa väl hemma i stugorna(miljonprogrammen). Sossarna sågar av grenen de sitter på och jag njuter av varje sekund.
Härligt, men då borde någon pressa S varför det händer först nu.Tydligen är tre redan avvisade.
Jag gissar att S kommer bli pressade en hel del gällande detta.Härligt, men då borde någon pressa S varför det händer först nu.
Jag kan bara notera att som det lät i mars så var det klart rörigt, förmodligen överdrivet och med ett inte så litet inslag av konspirationsteorier.Fn är det ganska svartvitt vad gäller Ukraina tycker jag.
Ett vansinnigt, sinnessjukt, galet, urskiljningslöst stjälande, bombade, våldtagande och dödande av civila i ett försök att utplåna Ukraina och "nazi-regimen" där.
Jag tror inte Putler är sinnessjuk utan att han gjort ett enormt felsteg kanske på grundval att dålig information av katastrofala rådgivare.
Jag tror inte han kommer ta till kärnvapen men att ständigt hota med dem gör honom inte direkt omtyckt.
Så är det. Framtiden är svår att sia om.
Det är väl bara gud som kan sparka präster?Inte ens prästerskapet går säkert i Putins Ryssland.
Putin Sacks Top Priest over Ukraine War
The regime’s circle of true believers is shrinking, foreshadowing grave problems.cepa.org
Om det har hänt, jag har bara sett det i denna tråd, så borde någon journalist ha plockat upp det redan.Jag gissar att S kommer bli pressade en hel del gällande detta.
Det var denna artikel jag läste:Om det har hänt, jag har bara sett det i denna tråd, så borde någon journalist ha plockat upp det redan.
Var det ens sant?
"Detta bekräftas delvis av svenska Justitiedepartementet, som dock tillägger att beslut om att utlämna tre personer till Turkiet togs innan Sveriges ansökan om medlemskap i Nato."Det var denna artikel jag läste:
Erdogan: Tre personer på min lista redan utlämnade
”Tre eller fyra” personer från Turkiets lista på 73 personer som landet vill ha utlämnade från Sverige har redan utvisats. Det säger landets president Recep Tayyip Erdogan, enligt BBC . Detta bekräftas delvis av svenska Justitiedepartementet, som dock tillägger att beslut om att utlämna tre...www.expressen.se
Jag vet inte bakgrund eller om det är en "fejk" för att Erdogan skall kunna utropa en seger?
Artikeln är minst sagt kortfattad...
Om det nu är sant..."Detta bekräftas delvis av svenska Justitiedepartementet, som dock tillägger att beslut om att utlämna tre personer till Turkiet togs innan Sveriges ansökan om medlemskap i Nato."
Så, det är en såndär sann grej, men en ren och skär propaganda. Det gjordes redan innan den här cirkusen påbörjades.
Det borde väl vara ganska lätt att begära ut handlingarna och kontrollera det? 16 fall, varav 3 resulterade i utvisning. Ser inget skäl att misstro svenska myndigheter för tillfället, Diktator Erdogan har ju däremot en lååång historia av ett väldigt tveksamt förhållande med sanningen.Om det nu är sant...
I en blandning av Expressen, regeringen och Erdogan skulle det väl förvåna om det finns någon sanning där alls...Det borde väl vara ganska lätt att begära ut handlingarna och kontrollera det? 16 fall, varav 3 resulterade i utvisning. Ser inget skäl att misstro svenska myndigheter för tillfället, Diktator Erdogan har ju däremot en lååång historia av ett väldigt tveksamt förhållande med sanningen.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|