De har volatila ammunitionsförråd.Ammunitionsförråd som exploderat hälsar Putler.
De har volatila ammunitionsförråd.Ammunitionsförråd som exploderat hälsar Putler.
Kan det vara Turkiet som handlar med chip ?Tror en stor faktor är att uppköpare av chippen inte är i Ryssland och att dessa handlas runt en stund innan slutdestinationen blir ryssland.
Lite som illegal vapenhandel, fast med chipp/elektronik. Finns nog pengar att tjäna för den som vill.
Vad använder man procentsatsen av BNP till när man vill jämföra försvar ?Priset på dylikt är dels avhängigt antalet, dels på vad som skall ingå.
Min poäng är att "utgifter" inte kan jämföras rakt av i kronor och ören (eller snarare USD), i så fall skall det vara procent av BNP, som här:
Militära utgifter - procent av BNP - Jämför länder
www.indexmundi.com
Siffror är inte hans grej.Vad använder man procentsatsen av BNP till när man vill jämföra försvar ?
Egypten och Afghanistan satsar båda 1,2 % av BNP vad betyder det ?
Vad vill du jämföra? Priser, förmåga eller graden av korruption?Vad använder man procentsatsen av BNP till när man vill jämföra försvar ?
Egypten och Afghanistan satsar båda 1,2 % av BNP vad betyder det ?
Jag vet inte.Vad vill du jämföra? Priser, förmåga eller graden av korruption?
Ammunitionsförråd som exploderat hälsar Putler.
De vill framstå som totalt inkompetenta, till och med värre än vad de faktiskt är? ?Märkligt ändå.
Ryssarna hävdar att Ukraina bombar sönder sina egna skolor, bostadshus, sjukhus, mördramotagningar och fängelser för ukrainska krigsfångar.
Men exploderar något ryskt som båtar, ammunitionsförråd eller flygplatser, då har det självantänt.
Konstig special-operation det här...
Ibland verkar det fan så.De vill framstå som totalt inkompetenta, till och med värre än vad de faktiskt är? ?
De beter sig som en femåring som blivit påkommen med grädde i hela fejset som försöker komma undan att ha ätit upp halva tårtan.Ibland verkar det fan så.
Jag vill inte jämföra någonting. Min poäng som du uppenbarligen helt missat och tillskriver mig uppfattningar jag inte har var att om man skall använda "försvarsutgifter" som något meningsfullt mått så måste de ställas i relation till priserna.Jag vet inte.
Det var du som ansåg att procentsatsen av BNP var viktig för bedöma försvarets förmåga.
Så vad vill DU BrooklynS JÄMFÖRA.
Citat:
BrooklynS: Min poäng är att "utgifter" inte kan jämföras rakt av i kronor och ören (eller snarare USD), i så fall skall det vara procent av BNP,
????
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |