Ska man vara orolig för Ryssland?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Som trollkonstnärer, när publiken är upptaget koncentrerar sig på den ena handen passar dom på att göra nåt annat med andra handen.

Man kunde ju önska att kineserna(eller nåt annat land) passade på att ta lite av ryssarna när dom är fullt upptagna runt Ukraina.
Ja eftersom Kina inte heller är någon enkel spelare att ha att göra med så är det en högst reell risk som Ryssland tar... även de har olösta gränskonflikter som ibland blir lite varmare men som sällan hamnar i våra medier.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja eftersom Kina inte heller är någon enkel spelare att ha att göra med så är det en högst reell risk som Ryssland tar... även de har olösta gränskonflikter som ibland blir lite varmare men som sällan hamnar i våra medier.
Kina och Ryssland har inga vänner, alltså så tyr dom sig till varandra efter prinipen "Min fiendes fiende är min vän"
Det är en bräcklig relation, lyckligtvis har den fungerat rätt länge

Samma sak med tjocka gubben med raketer, han har inte heller några vänner, men kina och ryssland ser mellan fingrarna med vad han pysslar med, så länge han hatar USA
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kina har ganska många vänner skulle jag säga.
I Afrika och sitt närområde, i Sydamerika och senast nu Argentina då.
Island var nära och Grekland var nära.
Och fler lär det nog bli...

Edit:
Putins kompisar är väl ett gäng diktatorer.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nu kom det tyngsta beviset på ett förestående ryskt anfall:

Putin hämtar hem sin personliga lyxyacht från Hamburg. Troligen för att han vet att det kommer att komma sanktioner som svar på hans agerande.

Case closed.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tyskarna hade tydligen "lovat" att beslagta den in case of...
Och ingen diktator med självaktning kan ju vara utan sin yacht.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu kom det tyngsta beviset på ett förestående ryskt anfall:

Putin hämtar hem sin personliga lyxyacht från Hamburg. Troligen för att han vet att det kommer att komma sanktioner som svar på hans agerande.

Case closed.
Han har tre semesterjollar, alla tre är hemma nu vilket är ovanligt.

Jag brukar sprida ut mina lyxyachter längs rivieran och andra ställen dit jag vill åka, för gud förbjude man måste åka båt, det kan besättningarna pyssla med medans man själv flyger
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu kom det tyngsta beviset på ett förestående ryskt anfall:

Putin hämtar hem sin personliga lyxyacht från Hamburg. Troligen för att han vet att det kommer att komma sanktioner som svar på hans agerande.

Case closed.
Man kan förvisso föreställa sig att Ryssland mycket väl förstår vad det uppstår för spekulationer, men fint att du hjälper dem med deras plan.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Nu kom det tyngsta beviset på ett förestående ryskt anfall:

Putin hämtar hem sin personliga lyxyacht från Hamburg. Troligen för att han vet att det kommer att komma sanktioner som svar på hans agerande.

Case closed.
Hör av dig till tidningarna. Klockrent bevis att attacken är nära förestående. Du har outsmartat Putin, igen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Fint av er att ni (inte oväntat) försvarar Putin.

KLM slutar flyga i Ukraina nu.

Ryssland bullar upp ordentligt med drivmedel nu på tankers i Svarta Havet. Säkert bara en slump.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
På vilket sätt har jag försvarat Putin?
Genom att inte okritiskt och anonymt sprida obekräftade och anekdotiska uppgifter om en yacht vidare på olika internetforum förstås!

Alla vet att det mest patriotiska och med Ukraina solidariska vi kan göra är att sprida rykten som Ryssland kanske rent av planterat.

Själv var jag ute och åkte bil nyss, ganska misstänkt att så många andra också gjorde det väl? Vad vet de som inte ni vet? Saken är avgjord.

Trolleri trollera!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vill man spåra Putins Yacht själv så heter den Graceful och seglade från Hamburg till Kaliningrad för någon dag sen trotts att reparationerna inte var färdiga.

 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Man behöver inte vara någon tänkare, bara lyfta blicken någon gång från rysksponsrade "alternativa mediers" eviga invandrarblaj:





När alla tecken pekar i en viss riktning är sannolikheten ganska stor att det ligger något i det.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top