Tretton nu...Ändå sitter det fjorton vuxna män och debatterar med denna framgångsrika tonåring. ?
Tretton nu...Ändå sitter det fjorton vuxna män och debatterar med denna framgångsrika tonåring. ?
Tonåring? Tvärtom, det tar många år att samla på sig den visdom och det omdöme som jag besitter.Ändå sitter det fjorton vuxna män och debatterar med denna framgångsrika tonåring. ?
Du skulle frågat mig redan förra veckan vad du skulle gjort så hade du sparat tid, energi, processorkraft mm.Tretton nu...
Du skulle frågat mig redan förra veckan vad du skulle gjort så hade du sparat tid, energi, processorkraft mm.
Jomenvisst! Du kör ju elbil! Det är helt klart ditt fel.Så nu är det MITT fel att elpriset är högt?
Jomenvisst! Du kör ju elbil! Det är helt klart ditt fel.
Nu misstänker jag att du trollar eller flamebaitar för så blind har jag lite svårt att tro att någon är."Rätt" kan det aldrig vara, men man kan ju förstå hur ryssarna tänker. Det är inte bara jag som tänker i de banorna - varför tror du Finland fick så bråttom att gå med i Nato helt plötsligt? I och med att hela Europa har ställt upp på Ukrainas sida blir ju ryssarna ännu mer angelägna att ta kontroll över närområdet. Som jag påpekat tidigare - Det är Natos expansion som dragit igång hela den här processen.
Antagligen framprovocerat av Nato/USA och EU, med det givna målet att krossa Ryssland. Hur tror du detta kommer sluta? Vem/vilka kommer gå segrande i slutänden? Detta kan bara sluta på ett sätt, och frågan är till vilket pris?
Vad Putin vill och vad Putin kan är två skilda saker, det inser han säkert själv också. Det där om nazister tror jag är en efterhandskonstruktion som han har kommit på för att få EU att låta honom hållas. Vem vill inte jaga nazister liksom? Jag tror mer på teorin att hålla Nato borta, det är ett faktum att Ryssland tidigare begärt garantier för att Ukraina inte skulle bli medlem i Nato inom överskådlig framtid.Nu misstänker jag att du trollar eller flamebaitar för så blind har jag lite svårt att tro att någon är.
Putin har sedan väldigt länge tillbaka varit relativt tydlig med att han vill återupprätta det sovjetiska imperiet och återställa Sovjetunionen. Dvs detta är något som han haft i planerna sedan 90 talet kort efter Sovjetunionens sönderfall.
De militära anfall man gjort mot andra forna Sovjetstater och nu Ukraina är del i den ambitionen. Det har inte att göra med att NATO kommer för nära.
Flera av dessa har inte varit mot länder där det skulle kunna motiveras.
Dessutom är ju ett av de starka argumenten som Putin framför för att invadera Ukraina att han hävdar att Ukraina är Nazister och att dom förtrycker den delen av befolkningen som är av rysk härkomst vilket ju framstår som mer än lovligt löjligt med tanke på att exempelvis Zelensky är ryskspråkig och en stor del av den ukrainska befolkningen har släkt i Ryssland.
Det hela handlar om att Putin vill återupprätta det gamla ryska/sovjetiska imperiet och återställa det till forna dagars glans plus att Ukraina sitter på ganska stora naturtillgångar i form av dels odlingsbar mark och dels olja och gas.
Det där påminner om hur Israel jagar och dödar sina fiender och motståndare över hela världen. Mången Hamas- och Hizbollahmedlem har blivit mördade av Mossad i andra länder. Alla minns väl Lillehammerfallet? Operation "Wrath of God"? Där ligger ryssarna i lä.En av visselblåsarna som vittnat om ryska staten var för övrigt Alexander Litvinenko som därför blev spektakulärt mördad med polonium.
Där har vi mer av Israel - Palestina. Israels bombningar av civila, bosättningar på ockuperad mark. När Israel mördar meningsmotståndare och ockuperar främmande land händer ingenting, när Ryssland gör det blir det vilda protester och motaktioner över hela Europa och USA. Åter igen: Rysslands agerande döms efter en annan måttstock än när andra länder gör samma sak - för det är ju Ryssland.Men även OM man bortser från detta blev det vid denna tid, dvs redan 1999, väldigt uppmärksammat hur Ryssarna totalt sket i krigets lagar, massakrerade städer med dess invånare,
Glöm inte en summa cum laude ifrån prestigefyllda Whataboutism University!En master från youtube-akademin OCH en licentiatexamen på flashback-universitetet är respekt och kräver sina år av djupa studier!
Summa cum lada väl?Glöm inte en summa cum laude ifrån prestigefyllda Whataboutism University!
Nja, det kan vara det man skriver/uttalar kanske men vet inte om det är korrekt?Summa cum lada väl?
Jag får väl förklara skämtet då..Nja, det kan vara det man skriver/uttalar kanske men vet inte om det är korrekt?
Latin honors - Wikipedia
en.wikipedia.org
Sorry, varit en lååååång vecka.
Med facit i hand var det från rysk synvinkel ett gigantiskt misstag att dela upp Sovjetunionen på det sätt som nu gjordes. Antagligen var det fyllot Jeltsin som låg bakom detta. Man borde ha gett satellitstaterna ett visst självbestämmande, ungefär som Åland - Finland. Det var ju givet att delrepublikerna skulle kasta sig i armarna på USA/Nato för att slippa "hotet" från storebror Ryssland. På köpet har ju de länderna fått ekonomiskt välstånd av EU. Hur mycket pengar har vi inte pumpat in i Rumänien, Estland, Lettland, Litauen, Ungern, Bulgarien m fl genom åren? De ekonomiska biståndet hade de inte fått av Ryssland. Ekonomiska skäl snarare än ideologiska att gå med i Nato/EU.Nu misstänker jag att du trollar eller flamebaitar för så blind har jag lite svårt att tro att någon är.
Putin har sedan väldigt länge tillbaka varit relativt tydlig med att han vill återupprätta det sovjetiska imperiet och återställa Sovjetunionen. Dvs detta är något som han haft i planerna sedan 90 talet kort efter Sovjetunionens sönderfall.
Ja, vem vill ha självbestämmande och ekonomiskt välstånd när man kan välja att bo kvar i en sönderfallande diktatur liksom...... ?Med facit i hand var det från rysk synvinkel ett gigantiskt misstag att dela upp Sovjetunionen på det sätt som nu gjordes. Antagligen var det fyllot Jeltsin som låg bakom detta. Man borde ha gett satellitstaterna ett visst självbestämmande, ungefär som Åland - Finland. Det var ju givet att delrepublikerna skulle kasta sig i armarna på USA/Nato för att slippa "hotet" från storebror Ryssland. På köpet har ju de länderna fått ekonomiskt välstånd av EU. Hur mycket pengar har vi inte pumpat in i Rumänien, Estland, Lettland, Litauen, Ungern, Bulgarien m fl genom åren? De ekonomiska biståndet hade de inte fått av Ryssland. Ekonomiska skäl snarare än ideologiska att gå med i Nato/EU.
Äsch då, det är lätt att ta saker som är dumheter på allvar på internätet.Sorry, varit en lååååång vecka.
Jomenvisst! Du kör ju elbil! Det är helt klart ditt fel.
1. Det bästa vore ju om kriget aldrig börjat. Framtvingat av Natos vansinniga expansion eller av Putins stormaktsdrömmar ska vara osagt.Ja, vem vill ha självbestämmande och ekonomiskt välstånd när man kan välja att bo kvar i en sönderfallande diktatur liksom...... ?
Tammer, hur skulle du vilja att det ryska anfallskriget i Ukraina slutar?
Ryssland erövrar hela landet? Eller kanske till och med tar alla fd. delrepublikerna?
Ryssland lägger ned vapnen och drar sig tillbaka till Ryssland? Ryssland behåller de ockuperade områdena?
Vad är din åsikt där?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |