De låter rätt positiva inför framtiden om de redan börjar planera för efterkrigsarbetet.Big Business in Ukraine (ca 5 min in i videon, den första delen är den gamla vanliga retoriken som alla hört).
De låter rätt positiva inför framtiden om de redan börjar planera för efterkrigsarbetet.Big Business in Ukraine (ca 5 min in i videon, den första delen är den gamla vanliga retoriken som alla hört).
Uff, jag hoppas dom har rätt!De låter rätt positiva inför framtiden om de redan börjar planera för efterkrigsarbetet.
Det finns väre tomtar än Putin i kulisserna så jag tror inte hans försvinnande är så säkert att det blr en förbättring.Uff, jag hoppas dom har rätt!
Själv är jag rädd för att det kommer bli bra mycket sämre innan det blir bättre.
Om inte Putin försvinner...
Nä, tyvärr så måste det ju ett systembyte där, att Putte dör i cancer eller något skulle knappast hjälpa så mycket. Man har släppt det åt helvete för långt i det landet.Det finns väre tomtar än Putin i kulisserna så jag tror inte hans försvinnande är så säkert att det blr en förbättring.
Samtidigt är det snudd på olagligt att ha en åsikt om kriget i Ukraina som är vekare än Putin, så det är enbart åt andra hållet som det finns en reell chans att märka ut sig.Det finns väre tomtar än Putin i kulisserna så jag tror inte hans försvinnande är så säkert att det blr en förbättring.
Putin har verkat vettig och rönt en viss internationell respekt ända fram till Ukraina. Där gjorde han ett enormt misstag som har gjort Ryssland till en skurkstat istället för att närma sig väst och bli ett "normalt" land bland alla andra. Dåliga rådgivare eller provocerad av Nato - vem vet?Samtidigt är det snudd på olagligt att ha en åsikt om kriget i Ukraina som är vekare än Putin, så det är enbart åt andra hållet som det finns en reell chans att märka ut sig.
Så visst finns en chans att Putin ersätts av något bättre, även om det såklart är en reell risk att det istället blir värre.
Nåja.... Nu lugnar vi oss lite. Putin var på fel väg långt innan Ukraina....Putin har verkat vettig och rönt en viss internationell respekt ända fram till Ukraina. Där gjorde han ett enormt misstag som har gjort Ryssland till en skurkstat istället för att närma sig väst och bli ett "normalt" land bland alla andra. Dåliga rådgivare eller provocerad av Nato - vem vet?
Putin har verkat vettig och rönt en viss internationell respekt ända fram till Ukraina. Där gjorde han ett enormt misstag som har gjort Ryssland till en skurkstat istället för att närma sig väst och bli ett "normalt" land bland alla andra. Dåliga rådgivare eller provocerad av Nato - vem vet?
Nej han tappade all respekt redan vid andra tjetjenienkriget 1999 där det först skedde false-flag bombningar av bostadshus i Moskva med massor av civila ryssar som offer som förevändning för att starta kriget och sedan föra det med en helt ny nivå av massvåldtäkter, mord, städer jämnade till marken och svikna löften om fri lejd för motståndarens civila ledning som istället blev massakrerad när de följde den överkomna rutten. Etc. Allt för att få revansch för hans föregångares väldigt pinsamma nederlag i första tjetjenienkriget.Putin har verkat vettig och rönt en viss internationell respekt ända fram till Ukraina. Där gjorde han ett enormt misstag som har gjort Ryssland till en skurkstat istället för att närma sig väst och bli ett "normalt" land bland alla andra. Dåliga rådgivare eller provocerad av Nato - vem vet?
Det är inget specifikt för Ryssland, stormakter har alltid intresse av att hålla koll på sina små stökiga grannländer. Jämför gärna med USAs agerande i Latinamerika. Att Ryssland själva skulle ha bombat sina bostadshus är lika troligt som att det var USA som låg bakom 9/11, för att ha motiv att kunna angripa sina antagonister i Mellanöstern.Nej han tappade all respekt redan vid andra tjetjenienkriget 1999 där det först skedde false-flag bombningar av bostadshus i Moskva med massor av civila ryssar som offer som förevändning för att starta kriget och sedan föra det med en helt ny nivå av massvåldtäkter, mord, städer jämnade till marken och svikna löften om fri lejd för motståndarens civila ledning som istället blev massakrerad när de följde den överkomna rutten. Etc. Allt för att få revansch för hans föregångares väldigt pinsamma nederlag i första tjetjenienkriget.
Jag tänkte mer på att han var en ny sorts rysk ledare som var nykter och gick att diskutera med. Jämfört med Jeltsin, Brezhnev, Stalin och de andra gamla stofilerna. Putin var mer modern och västorienterad om man säger.Nåja.... Nu lugnar vi oss lite. Putin var på fel väg långt innan Ukraina....
Maskirovka.Jag tänkte mer på att han var en ny sorts rysk ledare som var nykter och gick att diskutera med. Jämfört med Jeltsin, Brezhnev, Stalin och de andra gamla stofilerna. Putin var mer modern och västorienterad om man säger.
Det var väl snarare att han höll sina folkmord och invasioner längre bort från Europa innan 2014.Putin har alltid varit en gangster.
Men innan 2014 så har han åtminstone verkat tillräknelig.
Vilket folk är det nu han har mördat..? Det är inte folkmord att stoppa terrorister i andra länder, som Tjetjenien. USA har jagat terrorister i Mellanösten, Israel likaså. Det är en rätt stora militärmakter kan ta sig.Det var väl snarare att han höll sina folkmord och invasioner längre bort från Europa innan 2014.
USA har oftast grundat sina insatser på FN-mandat och först efter att en skurkstat anfallit en granne...Vilket folk är det nu han har mördat..? Det är inte folkmord att stoppa terrorister i andra länder, som Tjetjenien. USA har jagat terrorister i Mellanösten, Israel likaså. Det är en rätt stora militärmakter kan ta sig.
Så vitt jag vet är Tjetjenien en del av Ryssland, så ryssarna har all rätt att göra ingrepp där. När det gäller övriga länder i regionen så måste ryssarna ta kontroll innan även dessa länder går med i Nato. Ryssland kan inte sitta och vänta på att bli inringade av fienden Nato.USA har oftast grundat sina insatser på FN-mandat och först efter att en skurkstat anfallit en granne...
Gällande Tjetjenien (och allt annat) så verkar du så sorgligt ha svalt rysstrollerierna ända ned i tjocktarmen.
Kan vi inte hålla oss till Ryssland agerande nu utan att försöka jämföra med saker för 70-50 år sen?Jämför gärna med USAs agerande....
Så.....Finland är ett legitimt mål för Ryssland enligt dig eller...?Ryssland kan inte sitta och vänta på att bli inringade av fienden Nato.
Det var väl ett måste om jag läste rätt.Kan vi inte hålla oss till Ryssland agerande nu utan att försöka jämföra med saker för 70-50 år sen?
Så.....Finland är ett legitimt mål för Ryssland enligt dig eller...?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|