Det här är alltså tredje världskriget?
Och allt började med Krim? Sen utvecklades konflikten till att Ukraina retade Ryssland med att placera Nato-grejer för nära gränsen?
Putin gör väl egentligen bara det en ordningsam lantägare borde göra, att se över sina intressen. Sen att alla länder omkring tar chansen och bistår Ukraina med en massa vapen och krigsmateriell, är ju typ ett sätt att fortsätta kriga. Är inte det mobbing?
Är inte helt klar över vem man ska heja på. Ukraina är tydligen den svagare nationen då dom behöver omvärldens hjälp, o andra sidan är Ryssland/Putin dum som började invasionen.
Sen har vi den där lilla detaljen med att kriget är en slags distraktion, vilket innebär att Putin ju måste vara med på 'leken'. Alla bilder på döda och skadade, är det fejk eller äkta? Ursäkta en aningens naiv inställning till eländet, jag har mestadels bara tvspel som referens.
1) Nej det är inte tredjevärldskriget. Om inte någon kärnvapenmakt (=Ryssland) får för sig att invadera NATO-länder.
2) Exakt vad det började med kan man diskutera. Attackerna på Georgien och Moldavien var före Krim, och allt är del av en större konflikt mot alla grannländer som inte fogar sig. Press på Ukrainska regeringar likaså. Men direkta krigshandlingar började med Krim och aktiva uppvigling av och stöd till lokala miliser i östra Ukraina.
3) Nej, en lantägare bör inte invadera sina grannlantägare bara för att de umgås med personer han inte gillar, då lär han få problem med rättvisan. Att man stöder ett land som brutalt överfalls av ett grannland är ju knappast mobbing. Ukraina slåss för sin överlevnad, Ryssland har gång på gång sagt att man inte ser det som ett riktigt land. Om man hjälper en granne att släcka en pågående brand i hans fastighet betyder det inte att man mobbar pyromanen som tände på.
4) För mig är det helt klart vem man ska "heja på"
5) "Distraktion", av fem och från vad? Jag tror anhöriga till de hundratusentals som dött på båda sidor inte skulle uppskatta om du påstår att allt är fejk och del av en större konspiration.
6) "Ursäkta en aningens naiv inställning till eländet, jag har mestadels bara tvspel som referens." - tro mig, det är gansk uppenbart.