FettSnok
96% enligt läkaren
Bland annat..Ja och S ökade väl?
Bland annat..Ja och S ökade väl?
Nato är en försvarspakt, inte en anfallsorganisation.
Men det är ju ryssland som efterfrågar utredningen enligt reuters.Nä, men Ryssland stoppar allt misshagligt med sitt veto.
Håller den frågan öppen men måste jag gissa så tror jag inte de kan det som läget ser ut just nuKriget är långt ifrån slut.
Är det någon som tror att Ryssland inte kan inta Kiev och Ukraina om man verkligen kraftsamlar?
Jag hoppas naturligtvis att ryssarna inte kraftsamlar och att jag har fel om dom gör det.
Kriget är långt ifrån slut.
Är det någon som tror att Ryssland inte kan inta Kiev och Ukraina om man verkligen kraftsamlar?
Jag hoppas naturligtvis att ryssarna inte kraftsamlar och att jag har fel om dom gör det.
Hur stor del av militärmakten är där då?Håller den frågan öppen men måste jag gissa så tror jag inte de kan det som läget ser ut just nu
View attachment 481030
Det blir ju tyvärr lätt så, när man har en sån talang för att skapa fiender åt sig.Den dagen Ryssland är omringade av fienden är det över för deras del. Att hävda att Natos styrkor bara kan användas till försvar är galet. Stridsvagnar, robotar och jaktplan kan säkert användas offensivt.
Det är nog svårt att veta exakt hur stor del av Rysslands styrkor är involverade i kriget, även om det är en stor del.Håller den frågan öppen men måste jag gissa så tror jag inte de kan det som läget ser ut just nu
View attachment 481030
Kriget är långt ifrån slut.
Försvarade man sig mot Serbien också? Irak?
Jag tror det finns fler nyanser än svart och vitt här.
Jag står alltid bakom USA men man behöver inte göra det mer gulligt än det är.
Men det är ju ryssland som efterfrågar utredningen enligt reuters.
Det är nog svårt att veta exakt hur stor del av Rysslands styrkor är involverade i kriget, även om det är en stor del.
Från en och samma artikel i DN igår:
"Vi bedömer nu att 97 procent av den ryska armén, hela den ryska armén, är i Ukraina" (Ben Wallace)
"Pentagon bedömer att cirka 80 procent av Rysslands markstyrkor (armén) har satts in i Ukraina"
(Överstelöjtnant och lärare i militär strategi på försvarshögskolan) "Johan Huovinen tror att omkring 200 000 ryska soldater befinner sig i Ukraina – det motsvarar cirka 60 procent av armén"
Men vem ska skydda Putin då?
Ja givetvisJa som sagt: spel för gallerierna.
Lite intressant att Sydafrika sållat si till den skaran.Någon som reagerat över att Ryssland, Kina och Sydafrika samövar sina marina stridskrafter just nu?
Alla andra länder, utom Kina, Indien och Iran, som de är kompisar med. Eller mer exakt: Nato, USA, Europa och alla som är vänner med USA. USA är den stora fienden traditionellt, allt sedan Ryska revolutionen, Vietnamkriget, Koreakriget, Kubakrisen, Afghanistan och alla andra konflikter där de bägge stormakterna stått på varsin sida.Vem är ryslands fiende?
Sverige är vänskapligt sinnat till Nato, vi samövar och samarbetar med Nato redan. Sverige är ett västland som hör till samma kategori som USA, vi utgör inget hot mot Nato.Trams. Vi var i omringade av NATO i alla riktningar utom Finland (Danmark, Norge, Tyskland, Polen, Baltikum). Jag har inget minne av att vi invaderats.
De militära styrkorna behöver inte användas. Bara genom att finnas på plats utgör de ett hot och ett påtryckningsmedel mot Ryssland. Det är som om två biffiga Hells Angels-medlemmar knackar på din dörr och ber dig att inte vittna i rättegången mot dem. Du förstår budskapet utan att de egentligen behöver göra något.Bara för att det "Stridsvagnar, robotar och jaktplan kan säkert användas offensivt" betyder inte att man skulle få för sig att göra det, till en förlust av miljontals människoliv. Argumentet är så jävla puckat så man är förvånad att höra det utanför ryska myndigheter och statsmedia.
Ryssland behöver inte "omringas". Amerikanerna blev väldigt oroliga när Sovjet ville placera robotbaser på Kuba 1962, av samma skäl vill inte ryssarna ha amerikanska baser vid sina gränser. Något vissa har väldigt svårt att ta in...Kan också notera att det är svårt att helt omringa Ryssland. Om inte Mongoliet och Kina går med i NATO. Vilket inte känns så sannolikt. Östrike och Schweiz är för övrigt också omringade av NATO. Varför har inte de invaderats? För det kan ju inte vara så att NATO till skillnad från Ryssland INTE har för vana att invadera grannländer som inte böjer sig tillräckligt snabbt och tar den i tvåan?
Om USA höll sig på sin sida av Atlanten skulle ryssarna inte behöva oroa sig. USA har ju genom sitt agerande skapat den situation vi har idag.Det blir ju tyvärr lätt så, när man har en sån talang för att skapa fiender åt sig.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|