USA vet sånt. De har satelliter och kan se allt. De visste att Putin samlade trupper vid gränsen mot Ukraina flera veckor innan anfallet kom. Biden talade om det. Om ryssarna hade haft kärnvapen eller trupper vid Finska gränsen hade vi fått veta det, var så säker.Och hur vet du det? Sitter du och chattar från duman?
Det vet du inte, du bara fantiserar. Det finns inget som tyder på att ryssarna har ambitionen att starta världskrig eller erövra Europa. Även om de skulle vilja det har de inte resurserna. Ryssarna kan inte ens invadera det efterblivna, fattiga och illa utrustade skitlandet Ukraina. Hur skulle det gå mot militärt starka, välutrustade och moderna arméer som Storbritannien, Frankrike eller Tyskland? Ryssarna skulle få storstryk.Jag hjälper dig; …så skulle ryssarna härja fritt i Europa genom plundring och övergrepp. Så, varsågod.
USA vet sånt. De har satelliter och kan se allt. De visste att Putin samlade trupper vid gränsen mot Ukraina flera veckor innan anfallet kom. Biden talade om det. Om ryssarna hade haft kärnvapen eller trupper vid Finska gränsen hade vi fått veta det, var så säker.
Har du missat senare årtiondet? Verkar inte bättre.. Är det något som är efterblivet och skitet så är det sopstationen Ryssland. Shithole country, tillsammans med några få. Men det förringar inte deras ambition att åter bli ett storryssland. Med alla -stan, Östeuropa och intill Balkan.Det vet du inte, du bara fantiserar. Det finns inget som tyder på att ryssarna har ambitionen att starta världskrig eller erövra Europa. Även om de skulle vilja det har de inte resurserna. Ryssarna kan inte ens invadera det efterblivna, fattiga och illa utrustade skitlandet Ukraina. Hur skulle det gå mot militärt starka, välutrustade och moderna arméer som Storbritannien, Frankrike eller Tyskland? Ryssarna skulle få storstryk.
Ja? Det har ju även framkommit i svensk media att det är oftare synliga kärnvapen vid den ryska västgränsen. Så du svarar egentligen på dig själv, med mot dig själv. Jag har inget att tillägga således..USA vet sånt. De har satelliter och kan se allt. De visste att Putin samlade trupper vid gränsen mot Ukraina flera veckor innan anfallet kom. Biden talade om det. Om ryssarna hade haft kärnvapen eller trupper vid Finska gränsen hade vi fått veta det, var så säker.
Förutom den där lilla special operationen där de anfaller ett europeiskt land och försöker radera det från kartan och historien.Det finns inget som tyder på att ryssarna har ambitionen att starta världskrig eller erövra Europa.
Mmmm, nu börjar du visa ditt rätta jag ganska ordentligt här.det efterblivna, fattiga och illa utrustade skitlandet Ukraina.
Svar ja.Fotnot: Undrar om det var så här att prata med sympatisörer av tredje riket i början på 40-talet?
En bra video om drönarkriget och något som säkert kommer att komma till en förort nära dig inom något år.
Videon är lång och tar allt från en ganska basic nivå men som söndagsunderhållning ifall man inte följt med hur det utvecklats sista tiden.
Jag tänkte först fråga om USAs hemliga underjordiska biovapenlabb....men det senaste inlägget du gjorde var faktiskt en ganska vettig gissning varför Patriot placerades ut i Gbg ?Ett stort problem är att en stor del av dom vapen som väst skickar till Ukraina hamnar på svarta marknaden. Hamnar i händerna på terroristgrupper i Afrika, hos ISIS istället.
Weapons supplied to Ukraine flooding Africa's black markets: DPR Head
Denis Pushilin, acting head of the Donetsk People's Republic (DPR), warns that Ukraine is selling weapons it acquired from the West on the black market.english.almayadeen.net
Black Weapons Market In Ukraine & Afghanistan Show Why Stopping Illegal Arms Trade Is Nearly Impossible
The five-day eighth annual Arms Trade Treaty (ATT) conference (August 22-26) ended in Geneva. Though not much information has appeared in the public forums about its discussions and deliberations, the future challenges to its growth are becoming increasingly problematic, given the reports of...eurasiantimes.com
Effective Arms-Control Measures Needed to Block Diversion of Ukraine Weapons, Senior United Nations Disarmament Official Tells Security Council | Meetings Coverage and Press Releases
States must apply effective arms-control measures to prevent the diversion of weapons supplied to Ukraine, a senior United Nations official told the Security Council today, as some Council members defended their decision to continue providing military support to Kyiv while others detailed the...press.un.org
Arms sent to Ukraine will end up in criminal hands, says Interpol chief
Jürgen Stock urges members to cooperate on arms tracing as weapons will flood hidden economy when war endswww.theguardian.com
USA erkände i höstas att dom i princip har noll koll på vart vapen man skickar hamnar. Och man misstänker att ca 30 % av det som skickas hamnar där dom ska.
Ja, vad står det egentligen?Norsk rapport: Kärnvapen allt synligare i norr
De ryska landstyrkorna på Kolahalvön, nära norska gränsen, har minskat till en femtedel jämfört med antalet före invasionen av Ukraina. Det konstaterar den norska underrättelsetjänsten i en rapport som publicerades i måndags. Men samtidigt utgör kärnvapen en viktigare del av den ryska militära...www.svt.se
Rysstroll
Det är väl lite skillnad på att ta kontrollen över Ukraina för att hindra Natos utvidgning i öst, och att "starta världskrig eller erövra Europa". Det är inte alldeles säkert att Ukraina bara är första steget till världsherravälde. OM man inte är fanatisk rysshatare, då är det förstås en naturlig koppling.Förutom den där lilla special operationen där de anfaller ett europeiskt land och försöker radera det från kartan och historien.
Mmmm, nu börjar du visa ditt rätta jag ganska ordentligt här.
Har du funderat klart på det där med när man "behöver" döda sina grannar ännu?
Fotnot: Undrar om det var så här att prata med sympatisörer av tredje riket i början på 40-talet?
Säkert kan det tänkas att någon skruplerlös vapenhandlare (finns det någon annan sort?) som passar på att sälja några ex till militanta afrikaner samtidigt som (tex) amerikanska staten lägger en order för leverans till Ukraina. Om de dyker upp så "var det ju en av de serienummren vi skickade till Ukraina"..... "måste vara någon korrupt i andra änden".Jag ska kolla om jag hittar twittertråden som debunkade det där med att vapnen som i största heemlighet fraktas in i Ukrina också sedan smugglas ut och hamnar hos ISIS.
Men i stora drag så pågår det ett krig, och inte speciellt mycket transporter UT av varor från Ukraina, speciellt inte i Söder.
Dom Ukrainska vapen som hittas i Syrien troddes (till stor del) komma från ryssar som hade tagit trofé-vapen på slagfältet i Ukraina.
Men visst förekommer det korrumption och stölder i Ukraina, jag såg en annan tråd där någon Ukrainsk "entrepenör" hade kommit över en hel släpvagn med små elverk och sålde dom till högstbjudande, hjälporganisationen hittade dock igen honom och följde polisen dit och räddade dom som fanns kvar.
Han var inte så populär då dom elverken skulle till drönarförbanden vid fronten.
"ta kontrollen över" = Invadera ett annat land, begå folkmord (ja, enligt FNs definition av folkmord så gör Ryssland exakt det), döda, tortera och våldta dess befolkning samt prata öppet om att radera ut landet helt.Det är väl lite skillnad på att ta kontrollen över Ukraina för att hindra Natos utvidgning i öst, och att "starta världskrig eller erövra Europa".
Alldeles säkert är det inte, men väldigt säkert med tanke på vad Putin själv har sagt och agerat. Vad som sker i Moldavien har inget med saken att göra heller antar jag?Det är inte alldeles säkert att Ukraina bara är första steget till världsherravälde.
Om du försöker insinuera att jag skulle hata ryssar så har du fel. Jag ogillar Putin och den politik han och hans närmaste för just nu. Folket i Ryssland, som inte begått brott i Ukraina, skulle jag inte vilja något ont. Jag önskar dem all välvilja i världen, men jag tycker inte det som nationen Ryssland just nu gör är legitimt.OM man inte är fanatisk rysshatare, då är det förstås en naturlig koppling.
Hur fan orkar du? ?Ja? Det har ju även framkommit i svensk media att det är oftare synliga kärnvapen vid den ryska västgränsen. Så du svarar egentligen på dig själv, med mot dig själv. Jag har inget att tillägga således..
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|