Spännande land Ryssland.
Man bör ha i tanken hans tidigare, före sin nuvarande ställning som premiärminister, mot Ryssland. Man kan allt få spekulera i vad han fått för inviter, eller kompromat emot sig, på senare tid…Tycker han känns relativt vettig och eftertänksam.
Observera att jag sa relativt.
Sa jag att jag sa relativt.
Ryska militären bryr sig inte om vilken utbildning du har. Det enda som spelar roll är om dina föräldrar känner rätt personer i rätt kretsar eller om de är redo att betala bra för att du skall slippa rycka in.Ok, där trillade slanten ner! Det var därför mamma envisades med att jag skulle utbilda mig, för att slippa bli malaj och dö i krig?
Kanske det. Och det gäller Ukraina också.Spännande land Ryssland.
Kanske det. Och det gäller Ukraina också.
"
Finländsk officer kritiserar Ukrainas armé: Den duger inte till anfall och striderna slutar med en smärtsam överraskning – "Ryssland förlorar inte det här kriget"
Finländsk officer kritiserar Ukrainas armé: Den duger inte till anfall och striderna slutar med en smärtsam överraskning – "Ryssland förlorar inte det här kriget" (Från 2023)
Finländska officeren utbildar soldater i Ukraina.svenska.yle.fi
Bakhmut är inte prestige, det är taktik.
Att tunna ut motståndarens styrketillväxt för ett kommande motanfall är inte bara rimligt utan jäkligt nödvändigt
Just så.Att tunna ut motståndarens styrketillväxt för ett kommande motanfall är inte bara rimligt utan jäkligt nödvändigt
Vad skulle de andra teorierna vara?Ja, det förekommer ju många teorier, men en jag har sett senaste dagarna är att Ukraina låtsas att Bakmuth är viktigt för dom för att binda ryzk trupp där, medans Ukraina sätter upp nya styrkor med materialet som börjar komma från väst för att sedan slå på något helt annat ställe.
Du ville inte klippa in fortsättningen, förstår vi då det fortsätterHär har vi lite obestridliga fakta, och exakt det som Putin oroar sig för:
"Ett amerikanskt B-52-bombplan flög över Finska viken under lördagskvällen, rapporterar Yle.
Enligt Flightradar24 ska planet ha avvikit från sin rutt och svängt om en bit utanför ön Hogland. Hogland, som är ryskt territorium har under de senaste åren använts till flertalet ryska militärövningar."
Amerikanskt bombplan flög över finska viken
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladetwww.aftonbladet.se
Vad gör ett amerikanskt bombplan där?
Med ett Ukraina i Nato kommer amerikanska bombplan patrullera Rysslands gränser även där. Undrar hur USA skulle reagera om ryska bombplan skulle närma sig USA:s gräns...? Jag har full förståelse för att Ryssland agerar som man gör. Det handlar om "vinna eller försvinna" när det gäller att hålla Ukraina bort från Nato
På Twitter kommenterar det finska Utrikespolitiska institutets chef Mika Aaltola händelsen.
– Flygningen med USA:s B-52-plan över Finska viken en tydlig markering. Finska viken är ett av Europas strategiskt viktigaste sund där Ryssland ökat på sin aktivitet, skriver Aaltola.
Lite intressant är hur stort utrymme detta får i rysk media.Du ville inte klippa in fortsättningen, förstår vi då det fortsätter
Och att ryssarna gör exakt samma sak mot svenska gränsen, är inte relevant?
Men de kommer med flera bombplan i en direkt anfallsövning som i sista stund avbryts...
Jodå. Men Ryssland ligger ju där, det är klart att de kan ha militär aktivitet i området. Men USA ligger på andra sidan Atlanten, vad gör de i Finska viken?Du ville inte klippa in fortsättningen, förstår vi då det fortsätter
Och att ryssarna gör exakt samma sak mot svenska gränsen, är inte relevant?
Men de kommer med flera bombplan i en direkt anfallsövning som i sista stund avbryts...
Folkmord vet jag inte, men det är ett gott skäl till att ryssarna inte vill ha USA runt sina gränser. Eller, visst ja: det är inte USA, det är Nato - något helt annat. En försvarsorganisation, som bara råkar ha bombplan i sin arsenal.Lite intressant är hur stort utrymme detta får i rysk media.
Där nämns inte ens en händelsen. Inte ens en liten notis i någon av de statskontrollerade medierna. Helt tyst. Finns förvisso lite i den ryskkontrollerade informationssfären med milbloggare, men inte mera än så.
Men vi kommer säkert få lära oss här på SH att denna flygning gör det ryska folkmordet i Ukraina helt legitimt ?
Enligt FNs definition av folkmord så begår Ryssland just det i Ukraina.Folkmord vet jag inte,
Det mesta av folket lever dock fortfarande, så mord är det ju inte. Ingenting tyder heller på att ryssarna vill fördriva ukrainarna från sitt land. Med FN:d definition av "folkmord" kan i stort sett vad som helst räknas dit.Enligt FNs definition av folkmord så begår Ryssland just det i Ukraina.
Vi har gått igenom det här några gånger nu även om du inte vill tro på Förenta Nationernas folkmordskonvention utan litar mera på vad ryska statskontrollerad media säger....
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|