Ska man vara orolig för Ryssland?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ryssarna anflög regelbundet Svenskt luftrum, Finskt luftrum, Baltiskt luftrum, Polskt luftrum, Tyskt luftrum osv med sina bombplan, varje gång med ursäkten att dom bara övade i internationellt luftrum, men dom kränkte även andra länders luftrum regelbundet om dom gavs chansen.

Då var det väldigt mycket internationellt luftrum för ryssen.

Dom får helt enkelt acceptera att även andra kan spela det spelet.
Hur var det nu med "whataboutism", som jag ha anklagats för hela tiden? Hoppsan, hejsan, nu är det tydligen helt plötsligt okej att göra dåliga saker med hänsyn till vad andra har gjort tidigare. Ryssarna har kränkt andra luftrum, så då kan amerikanerna göra det också.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Men det här jobbiga, med att amerikanska bombplan flyger mot rysk gräns. Det vill ingen tala om..?
Nu är det så här enkelt att inga plan från något land får korsa ett annat lands luftrum utan tillstånd, och Ryssland ger inte usa/Nato rätten att flyga in över ryskt luftrum, därför får alla utländska spaningsplanmjaktplan/bombplan vända eller följa luftrummets gräns..

Det gäller inte reguljära flygplans linjer som har slottar på flygplatser.

Så det är inte konstigt alls att B52, n vände vid ryskt luftrum för att inte kränka detta.

Skillnaden somex är ju när 2 mig 29 or låste sina sikten på 2 viggen, nu var dock viggen piloterna så skickliga att åtminstone 1 mig29 finns på botten av Östersjön. Viggen planen dök mot ytan o doppade vingarna för att sedan sticka rakt upp det fixade inte mig 29. Ryska ambassaden klagade då på att svenska försvaret flög för avancerat.

Ge dej nu Tammer du kan inte vinna denna striden du gör bara dej själv till åtlöje tyvärr, tala är silver men tiga är guld.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Skillnaden somex är ju när 2 mig 29 or låste sina sikten på 2 viggen, nu var dock viggen piloterna så skickliga att åtminstone 1 mig29 finns på botten av Östersjön. Viggen planen dök mot ytan o doppade vingarna för att sedan sticka rakt upp det fixade inte mig 29. Ryska ambassaden klagade då på att svenska försvaret flög för avancerat.
Jag vet inte om ovanstående är begripligt för någon(?). En enklare fråga är: varför flyger amerikanska bombplan över finska viken, nära ryskt territorium? Försök snacka bort den provokationen om du kan. Det blir dock lite pinsamt...
"Ett amerikanskt B-52-bombplan flög över Finska viken....svängt om en bit utanför ön Hogland.´- Hogland, som är ryskt territorium"

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag vet inte om ovanstående är begripligt för någon(?). En enklare fråga är: varför flyger amerikanska bombplan över finska viken, nära ryskt territorium? Försök snacka bort den provokationen om du kan. Det blir dock lite pinsamt...
"Ett amerikanskt B-52-bombplan flög över Finska viken....svängt om en bit utanför ön Hogland.´- Hogland, som är ryskt territorium"

För att dom kan och får göra det!

Vet du vad man inte får göra, invadera ett grannland och döda människor och kidnappa barn!

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
För att göra det enklare för dej då luftrum var för svårt för dej.

När du kommer till en gräns mellan två länder så blir du stoppad, du får köra ända fram till gränsen men inte över.

Om du har en bra anledning o alla papper som krävs så får du passera gränsen med ett välkommen till Ryssland.

Men om inte Ryssland vill att du passerar gränsen så har du all rätt i världen att följa gränsen runt hela Ryssland, om dom länder du vill passerar låter dej passera.

Det är därför Sverige kan signal spana med svenskt flyg i polen för Polen låter svenska signalspaningsplan flyga i polskt luftrum.

Av denna anledning vände B52, n före ryskt luftrum för att inte kränka Ryssland.

Om du inte fattar nu så finns bara en anledning till detta o det är att DU INTE VILL FATTA!! För dum är du inte.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Enligts x:s definition av y så betyder y just y.
Skit i vad verkligheten säger och vad som faktiskt händer(lex snippadomen), läs i ordbolen bara.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år