Tammer
Gudomlig sporthojare
Men det här jobbiga, med att amerikanska bombplan flyger mot rysk gräns. Det vill ingen tala om..?
Men det här jobbiga, med att amerikanska bombplan flyger mot rysk gräns. Det vill ingen tala om..?
Men det här jobbiga, med att amerikanska bombplan flyger mot rysk gräns. Det vill ingen tala om..?Nä det kallas slagsmål.
Men det här jobbiga, med att amerikanska bombplan flyger mot rysk gräns. Det vill ingen tala om..?Nämen, nu tar vi en vända om folkmord igen då... Det var ju ändå några dagar sedan nu.
Nu börjar det klarna. Om ryssar dödar ukrainare är det folkmord, annars är det slagsmål.Nä det kallas slagsmål.
Hur var det nu med "whataboutism", som jag ha anklagats för hela tiden? Hoppsan, hejsan, nu är det tydligen helt plötsligt okej att göra dåliga saker med hänsyn till vad andra har gjort tidigare. Ryssarna har kränkt andra luftrum, så då kan amerikanerna göra det också.Ryssarna anflög regelbundet Svenskt luftrum, Finskt luftrum, Baltiskt luftrum, Polskt luftrum, Tyskt luftrum osv med sina bombplan, varje gång med ursäkten att dom bara övade i internationellt luftrum, men dom kränkte även andra länders luftrum regelbundet om dom gavs chansen.
Då var det väldigt mycket internationellt luftrum för ryssen.
Dom får helt enkelt acceptera att även andra kan spela det spelet.
Nu är det så här enkelt att inga plan från något land får korsa ett annat lands luftrum utan tillstånd, och Ryssland ger inte usa/Nato rätten att flyga in över ryskt luftrum, därför får alla utländska spaningsplanmjaktplan/bombplan vända eller följa luftrummets gräns..Men det här jobbiga, med att amerikanska bombplan flyger mot rysk gräns. Det vill ingen tala om..?
När man hänvisar till att USA har gjort samma sak är det "whataboutism". När man hänvisar till vad Ryssland gjort är det bara jobbigt och tjatigt...Och nu ska vi prata om allt elakt USA gjort... Igen.
Jag vet inte om ovanstående är begripligt för någon(?). En enklare fråga är: varför flyger amerikanska bombplan över finska viken, nära ryskt territorium? Försök snacka bort den provokationen om du kan. Det blir dock lite pinsamt...Skillnaden somex är ju när 2 mig 29 or låste sina sikten på 2 viggen, nu var dock viggen piloterna så skickliga att åtminstone 1 mig29 finns på botten av Östersjön. Viggen planen dök mot ytan o doppade vingarna för att sedan sticka rakt upp det fixade inte mig 29. Ryska ambassaden klagade då på att svenska försvaret flög för avancerat.
Är du kränkt?Men det här jobbiga, med att amerikanska bombplan flyger mot rysk gräns. Det vill ingen tala om..?
Jag vet inte om ovanstående är begripligt för någon(?). En enklare fråga är: varför flyger amerikanska bombplan över finska viken, nära ryskt territorium? Försök snacka bort den provokationen om du kan. Det blir dock lite pinsamt...
"Ett amerikanskt B-52-bombplan flög över Finska viken....svängt om en bit utanför ön Hogland.´- Hogland, som är ryskt territorium"
Amerikanskt bombplan flög över finska viken
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladetwww.aftonbladet.se
För att göra det enklare för dej då luftrum var för svårt för dej.Jag vet inte om ovanstående är begripligt för någon(?). En enklare fråga är: varför flyger amerikanska bombplan över finska viken, nära ryskt territorium? Försök snacka bort den provokationen om du kan. Det blir dock lite pinsamt...
"Ett amerikanskt B-52-bombplan flög över Finska viken....svängt om en bit utanför ön Hogland.´- Hogland, som är ryskt territorium"
Amerikanskt bombplan flög över finska viken
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladetwww.aftonbladet.se
Jo flera personer, tex jag.Men det här jobbiga, med att amerikanska bombplan flyger mot rysk gräns. Det vill ingen tala om..?
Snart ny vecka... ?
View attachment 481817
Alla har Bingo.Och det provocerar självklart ryssen.
Inte för min skull, redan inprickad på min bricka.Nämen, nu tar vi en vända om folkmord igen då... Det var ju ändå några dagar sedan nu.
Jag tror det är andra och tredje rundan som folk kör nu.Alla har Bingo.
Tycker bättre om 'Ring så spelar vi' på P4.Jag tror det är andra och tredje rundan som folk kör nu.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|