Ska man vara orolig för Ryssland?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Nej, jag tänkte mera på att han påstås ha skitit ner sig när han ramlade i en trappa.

Om det inte var så att han sket på sig innan och halkade i det...

Eftersom dom förnekar det är det förmodligen helt sant:

Bildbevis tack. Eller förresten, Photoshop o d kan väl vränga till det mesta. Skulle Putin lida av detta finns ju vuxenblöjor att ta till. Däremot verkar Joe Biden som ett vandrande lik, mer robotaktig för varje framträdande. Stel, onaturligt och regisserad. Ska denna mannen leda världens mäktigaste nation..?
Men det kanske är att föredra om alternativet är Donald Trump, då kan allt hända.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ska vi börja tippa på om Putin kommer att ställas till svars i Haag?

Jag är just nu 50/50 på att han faktiskt kommer att stå i den åtalades bås där inom 5-10 år. Den andra 50% är att han ramlar i trappen ut genom ett fönster samtidigt som han råkar svälja något giftigt i fallet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag är just nu 50/50 på att han faktiskt kommer att stå i den åtalades bås där inom 5-10 år. Den andra 50% är att han ramlar i trappen ut genom ett fönster samtidigt som han råkar svälja något giftigt i fallet.

Det måste ju finnas 1promille kvar på att han gör en Slobodan Praljak också...

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Att ni orkar hålla på att mata trollet hela tiden
Det beror nog på att bilden börjar skifta om vem som egentligen är trollet. Är det gänget som med en dåres envishet hävdar att USA alltid har rätt och Ryssland alltid har fel? Eller är det "trollet" som kanske inser att världen är mer komplicerad än så? Kan det vara så att även Ryssland har rätt att skydda sitt närområde, eller gäller detta bara USA? Vad gör amerikanska bombplan i Finska viken? Amerikanske drönare vid Krim?
Det kanske dags för "USA go home", en paroll som förkommit flera gånger i världshistorien. USA varken ska eller behöver styra upp världen efter sina egna villkor.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Jag har väldigt svårt att se det.
Han verkar ha ett rätt starkt grepp om sin nation ändå.

Jag tror nog att både genuint naturlig död (gubben är ju ändå 70), och fönstret är troligare än att han någonsin hamnar att stå till svars i internationell rätt. Kort så tror jag att han ett dera dör eller blir dödad vid makten.

Möjligen om han verkligen är en marionett som jag spekulerat i tidsvis, men även då så tror jag att de som håller i trådarna hellre gör en martyr av honom än att de hänger honom till gamarna.

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125

Högst troligt att han kommer i kontakt med något radioaktivt i nedslagsögonblicket....
Enligt Moscow Times.....
https://www.themoscowtimes.com/2023/03/18/the-battle-of-bakhmut-exposes-russias-fault-lines-a80515
Har Putte utvidgat lagen som kan ge upp till 15 års fängelse för kritik och enligt diktatorns bedömning som "fake news" att även omfatta uttalanden om Wagnergruppen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har Putte utvidgat lagen som kan ge upp till 15 års fängelse för kritik och enligt diktatorns bedömning som "fake news" att även omfatta uttalanden om Wagnergruppen.

Ja, bara i dagarna så har han skärpt lagarna om vad man får säga, det blir 7-15 år för att som rysk soldat klaga på tilldelad material och ammunitionsbrist också.
Han är less på videosarna och telefonsamtalen hem som alltid kommer ut.

Straffen ska avtjänas EFTER kriget, så om man heroiskt lyckas överleva halvt ihjälfrusen i sin grop utan ammunition och ta sig tillbaka till moderlandet så ska man slängas i fängelse

Jag tror att vi kommer att få se en massa avhopp snart, med folk som varken kan eller vill kriga vidare och riskera fängelse sedan, men vi får väl se.

Dom har ju redan börjat skjuta sig själva i groparna för att det är så hopplöst

Han fick väl 7-15 år han som lyssnade på Bunkerdvärgens tal med nudlar på öronen?
(det är ett ryskt talesätt närr man lyssnar på skitsnack, att ha nudlar på öronen)

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att ni orkar hålla på att mata trollet hela tiden
Det är faktiskt jättejättekonstigt.
Ett troligt scenario är att det är GuW är WG som skapat ett trollkonto baserat på den mest efterblivna profilen på Flashback, här gemensam inloggning, matar sig själva. Allt som en del ett skattefinansierat konstprojekt som kommer komma ut i bokform 2024.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Turkiet har gjort en hel del tydliga ställningstaganden de senaste två veckorna. Kan skönja att väggarna runt den ryske despoten kommer allt närmre. Ingen vill hamna på fel sida skranket i historien .
Tänk Italien under andra världskriget (oktober ’43)..

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ett troligt scenario är att det är GuW är WG som skapat ett trollkonto baserat på den mest efterblivna profilen på Flashback, här gemensam inloggning, matar sig själva. Allt som en del ett skattefinansierat konstprojekt som kommer komma ut i bokform 2024.

Kan vara något av det roligaste som någonsin skrivits på SH!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Det var det jävligaste, anklagar du mig för att lyfta kulturbidrag...

I övrigt tror jag att Tammer kan vara en "installation" av någon på Konstfack.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Inte en chans. Antingen dör han en naturlig död, eller så så dör han en "naturlig" död. Eller så blir han bara skjuten. Ingen vill ha honom levande.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
nu sägs det att HR Putin har varit ute o flyga helikopter i dom okuperade områden.
varför sköt dom inte ner fanskapet, det kan väl inte vara så jävla svårt.
Jag tror att de hade helikoptern på kornet. Det är ju inte så jävla svårt att veta att Putin åker helikopter och att lokalisera denne. Precis i sista stund ångrade sig soldaten med fingret på avtryckaren eftersom han inte ville vara elak.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år