Ska man vara orolig för Ryssland?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag gissar att Trump kommer närma sig Putler framöver.
Och att vi kommer se en ökad "positivism" för Ryssland och Putler från håll som innan Ukraina varit pro Ryssland men som tonat ner retoriken i några år.
Att Grönland kommit upp på agendan är inte att närma sg putte, eller puh. Tänk en stund på varför Trump (väst..) vill ha god kontroll på den landmassan

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Att Grönland kommit upp på agendan är inte att närma sg putte, eller puh. Tänk en stund på varför Trump (väst..) vill ha god kontroll på den landmassan
"Greenland contains some of the largest deposits of rare earth elements (REE) on Earth, such as yttrium, scandium, neodymium and dysprosium."

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
"Greenland contains some of the largest deposits of rare earth elements (REE) on Earth, such as yttrium, scandium, neodymium and dysprosium."
Bingo.
Sen tar man och tittar på vad som finns under skorpan i östra Ukraina. Därefter kan man enskilt kontemplera kring ”handlar det om en rysk minoritet ellerrrr…”

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Det är liksom ett ”Grattis Danmark, ni sitter på ett kassavalv med viktiga delar för framtiden. Försäkringen gick därmed upp”. För nog ingen i väst , oavsett hur det käbblas, kommer vilja överlämna det till ryssarna

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ryssland övar anfall medels motorcyklar och fiddys

Ser ju ut som träning, det är ju inte säkert att man använder samma material när det är skarpt.

Fiddys har väl sina poänger då dom är små och lätta att lasta på bil och väldigt billiga, så dom blir ju disposable. Men jag skulle iofs vilja ha nåt tillförlitligare när kulorna viner över huvudet.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är liksom ett ”Grattis Danmark, ni sitter på ett kassavalv med viktiga delar för framtiden. Försäkringen gick därmed upp”. För nog ingen i väst , oavsett hur det käbblas, kommer vilja överlämna det till ryssarna

Ja, men om Trump börjar skramla med vapen allt för mycket skulle jag börja överväga att som sista utväg skänka Grönland till Kina ifall jag vore Dansk.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum