Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är väl minst en månad sedan det var en nyhet på twitter att just smöret låstes in.

Det var dessutom inte det enda som låstes in om man skulle tro kommentarerna, det som var nyheten var att det nu hade drabbat smöret....
Jaha, kanske rakblad, tobak och kondomer också? Vilket u-land!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Joråsåatte....

Någon undrade om vi har bekymmer i Norden... :glömdet

Det var jag som menade att vi inte har bekymmer i paritet med Trumps kryptovalutor eller Musks inflytande.

Vad gäller ankare så låter det som nonsens, vad Washington Post vet går heller inte att värdera. Jag gissar det har varit en förhandling om hur de ska kunna slippa båten.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Joråsåatte....

Någon undrade om vi har bekymmer i Norden... :glömdet

Det där handlar ju bara om att dom inte kan bevisa bortom all rimlig tvivel att det var sabotage.

TEORETISKT sett skulle ju låsningarna och ankarwinchen (flera separata mekaniska konsttuktioner) kunna gå sönder EXAKT samtidigt och TEORETISKT sett skulle ju en drängfull kapten kunna missa det osv....

Det är lite som när man frikänner andra brottslingar i Sverige trots att alla vet att dom är skyldiga

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det var jag som menade att vi inte har bekymmer i paritet med Trumps kryptovalutor eller Musks inflytande.

Vad gäller ankare så låter det som nonsens, vad Washington Post vet går heller inte att värdera. Jag gissar det har varit en förhandling om hur de ska kunna slippa båten.
I vilket fall så kan vi väl enas om att detta är bs?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Rent spontant tänker jag att lägga fram bevis och anklaga Ryssland för detta är att likställa med en krigsförklaring. Som man inte vill göra.

Skall man dra fram foliehatten så kan man, framför allt iom timingen, spekulera i huruvida Trump kan ha signalerat att han inte är med på det tåget.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Rent spontant tänker jag att lägga fram bevis och anklaga Ryssland för detta är att likställa med en krigsförklaring. Som man inte vill göra.

Skall man dra fram foliehatten så kan man, framför allt iom timingen, spekulera i huruvida Trump kan ha signalerat att han inte är med på det tåget.
Låter troligt respektive mycket möjligt, ja

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Washington Post har ju inte ens lyckats tolka sin källa rätt som jag förstått det. Dvs detta är trolleri eller ren desinformation. Vilket alla förmodligen ändå förstod.

Mvh

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ja, ankaret släpar man ju alltid bakom båten det finns inget som helst konstigt med det.

I nästan 100 Nm. Utan att märka det. Visst serru.

Och - lite bakgrund till Washington Posts märkliga artikel:

Om man efter att ha läst igenom detta fortfarande tror att Washington Posts artikel är det minsta vederhäftig rekommenderar jag öppenvården.

Mvh

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Washington Post har ju inte ens lyckats tolka sin källa rätt som jag förstått det. Dvs detta är trolleri eller ren desinformation. Vilket alla förmodligen ändå förstod.

Mvh
Känns ju som dikterad rappakalja helt enkelt.
HBL har ändå historiskt varit (Relativt) hyfsade på att inte publicera ren (åtminstone övertydligt) ren gojja, men det har tydligen också åkt.

MAO, Nordisk media är också kräkare av narrativ...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Washington Post hänvisar återigen till anonyma underrättelsekällor som kommer med ganska motsägelsefulla påståenden som går emot fakta på marken.
Men vem vet det kanske bara är båttentrålande kinesiska båtar som åker över alla haven med ankaret nere utan att märka det...men...

DN hade en intervju med Tony Ingelsson, lektor i underrättelseanalys som hade några vettiga poänger i ämnet.

"Uppgifterna står i kontrast mot det som vi faktiskt kan observera. Vi ser att Finland har inlett en förundersökning. Vi kan också konstatera att de har vidtagit ganska långtgående åtgärder inom ramarna för den här förundersökningen. De har stoppat ett fartyg och bordat det. Det kan man inte göra på lösa boliner.

Han pekar också på att Nato har inlett en regelrätt operation i Östersjön för att få stopp på kabelbrotten och för att övervaka den ryska skuggflottan.
– Det förefaller osannolikt att det skulle sätta igång en sådan operation om Nato inte tror att det är medvetna sabotage. Det är inte gratis att hålla igång en sådan insats,"

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO