Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så svenskt något kan bli, vi ska inte ha några diplomater i Ryssland, ta hem dem och spräng huset.

"Fastighetsägaren, Lidingö stad, Kronofogden och Högsta domstolen på ena sidan. UD på den andra. I striden om ”ryska huset” anklagas Utrikesdepartementet för att skydda ryska intressen.

– Det här är ju en annektering av Lidingö av en kriminell stat som bryter mot internationella överenskommelser, säger Daniel Källenfors (M), kommunalråd i Lidingö stad.

Tidigare i år planerade Lidingö stad att stänga av vattnet till sjuvåningshuset på Lidingö eftersom de ryska hyresgästerna under alla år vägrat betala hyra. Men då kontaktades staden av UD som sa stopp med hänvisning till att det bor barn där.

– Jag tror att de hade blivit kontaktade av Ryska federationen och valde att agera och se till att kommunen inte stängde av vattnet. Det tyder på en räddhågsenhet, en försiktighet. Den här försiktigheten skadar Sverige, säger Daniel Källenfors (M).

Faktum är att Utrikesdepartementet under lång tid har anklagats för att ställa sig på Rysslands sida i tvisten om ”ryska huset”."

Bifogat

• 1000025860.jpg
    1000025860.jpg
    687.9 KB · Visningar: 13

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man får inte stänga av vattnet, men man kan strypa det till tre liter i minuten för hela huset.

Alla som har bott i en husvagn/hubil med en klen peristalpump vet hur frustrerande det är...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man får inte stänga av vattnet, men man kan strypa det till tre liter i minuten för hela huset.

Alla som har bott i en husvagn/hubil med en klen peristalpump vet hur frustrerande det är...
Man får inte invadera Ukraina heller, så vad man får är fullständigt irrelevant

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man får inte invadera Ukraina heller, så vad man får är fullständigt irrelevant

Två fel gör inte ett rätt osv...

Men visst hade vi kunnat agera, om vi verkligen ville, men det har ju sina fördelar med att ha dom samlade där också...

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
undrar hur det ser ut inne skallen på den russen.
försöker han ge sej på polen, har han skitit i det blå skåpet
o i den grad så det rinner ur nyckelhålet
nu måste någon- något stoppa stolpskottet

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den var väldigt bra, win win bistånd, finns i standardsortiment på systemet, rekommenderar! Kostar ca 5kr mer än den smakade kanske men då kan man alltid ta en till för "the cause". ?

Å fan, finns den i det reguljära sortimentet nu, när jag frågade var det beställningsvara.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bra så försök bara... :lol :hihi
(han säger detta bara för intern propaganda i Ryssland, han vet det är omöjligt)
Ryssland kan omöjligen inta Polen, du har helt rätt.

Min bild av Polen är att de skulle bli glada av ett invasionsförsök. Som ett Finland 1939 på steroider.

"Det rör sig om investeringar för hundratals miljarder kronor när armén utökas och nya vapensystem köps in."

Polen bygger jättearmé: ”Ryssarna utan chans”

Polen är sannolikt en av våra sista utposter, gör vad ni kan för att stödja dem. ??

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad ska man tro, är både brännare och demonstranter agenter för främmande makt eller är det bara så här rubbat? Tack alternativ media för allt ni gjort/gör för oss i alla fall. ♥️♥️♥️

Bifogat

• 1000025886.jpg
    1000025886.jpg
    605.7 KB · Visningar: 35

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Å fan, finns den i det reguljära sortimentet nu, när jag frågade var det beställningsvara.

Den stod på hyllan på mitt hemmasystem men det skiljer sig ju lite mellan dem också.

Finns i lokala lanthandeln
:tummenupp
Inte testat dock. Enda Ukrainaren jag känner sade; "The best Ukrainian beer is Nemiroff de luxe"...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ryssland kan omöjligen inta Polen, du har helt rätt.

Min bild av Polen är att de skulle bli glada av ett invasionsförsök. Som ett Finland 1939 på steroider.

"Det rör sig om investeringar för hundratals miljarder kronor när armén utökas och nya vapensystem köps in."

Polen bygger jättearmé: ”Ryssarna utan chans”

Polen är sannolikt en av våra sista utposter, gör vad ni kan för att stödja dem. ??

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år