Ska man vara orolig för Ryssland?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi pratade befolkningspyramid i en annan tråd tidigare.
Jag har för mig att redan innan kriget var den ganska fuckad i rysland.

Sedan flydde en massa unga/intellektuella och en massa skickades att bli solrosgödsel i Ukraina.
Dom som kommer tillbaka är skadat gods både fysiskt och psykiskt.

Befolkningspyramiden för män kommer att se ut som en golfpeg.

Men putler höjde just åldern för vilka som måste delta i kriget, så snart kanske toppen minskar också.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi pratade befolkningspyramid i en annan tråd tidigare.
Jag har för mig att redan innan kriget var den ganska fuckad i rysland.

Sedan flydde en massa unga/intellektuella och en massa skickades att bli solrosgödsel i Ukraina.
Dom som kommer tillbaka är skadat gods både fysiskt och psykiskt.

Befolkningspyramiden för män kommer att se ut som en golfpeg.

Men putler höjde just åldern för vilka som måste delta i kriget, så snart kanske toppen minskar också.
Jaoh, Ryssland har haft en väldigt tveksam befolknings"pyramid" sedan andra världskriget när de fick en stor mängd män dödade i sin geniala taktik med köttmurar. Sedan hjälpte väl inte kommunismen befolkningen heller, så det återhämtade sig aldrig.
Sedan har de väl haft en påtaglig kompetensflykt sedan muren föll.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Däremot verkar det som att ryssar som lyckats ta sig ur sitt moderland nu ställer till det för utflugna svenskar i Thailand. Om det stämmer bekräftar det på något vis den omdiskuterade bilden av förmögna ryssar som ett jobbigt inslag på semesterorten..
Ryssar på semester har tyvärr i alla år utmärkt sig negativt. Men hört samma sak från släktingar som rest/bott på semesterorter senaste halvåret

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Putler fortsätter att bomba spannmål.
Kanske kan han ha ihjäl ännu fler runt i världen på det sättet än i själva "special operationen". ?
Om resten av världen är beroende av Putins välvilja för att överleva så, ja jag vet inte. Vilka är de, vilka regimer lever de under, hur mycket bistånd betalar världens största stormakt till dessa regimer?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Besökte en svensk "vikingaby" idag, alltså ?.

Ännu ett historiskt tema vänstern tagit från oss.

Vilken jävla dynga, ska bli skönt att åka till Spanien på fredag oavsett vad Teresa Küchler tycker om deras dumma väljare.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om resten av världen är beroende av Putins välvilja för att överleva så, ja jag vet inte. Vilka är de, vilka regimer lever de under, hur mycket bistånd betalar världens största stormakt till dessa regimer?

Rätt många fattiga länder i Afrika är beroende av billigt spannmål från Ukraina.
puttler har ju lovat att förse dom med det mot lite politisk välvilja.

Kan bara västvärlden förklara att putler är orsaken till spannmålsbristen, inte lösningen på den så förlorar han nog supporten i många afrikanska länder

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Rätt många fattiga länder i Afrika är beroende av billigt spannmål från Ukraina.
puttler har ju lovat att förse dom med det mot lite politisk välvilja.

Kan bara västvärlden förklara att putler är orsaken till spannmålsbristen, inte lösningen på den så förlorar han nog supporten i många afrikanska länder
Västvärlden har ett ganska kraftigt negativt värde på väviljan i afrikanska länder, inte helt oförtjänt så det är visst arbete som behövs för att ta sig över det hindret.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om du med Putlers "välvilja" menar att han inte ska starta krig och bomba andra länders spannmålsproduktion så ja.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Några dagar gammalt och nu har han ju fegat ur men...

Hur hade han tänkt sig kriga i SA? Det är inte som om den ryska militären har några metoder att transportera sig till en annan världsdel. De kan ju knappt lösa stödlinjer till ett grannland.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om du med Putlers "välvilja" menar att han inte ska starta krig och bomba andra länders spannmålsproduktion så ja.
Vilka är länderna som är så illa skötta att deras befolkning svälter pga Putins hypotetiska illvilja? Inte ens Sverige är så eftersatt

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Vilka myglon, jag fick ingen betalvägg.
Men ?? sa att om ?? arresterade Putin när han kom till BRICS-mötet så var det inbjudan till krig.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Du skrev inte att man inte får men du skrev att det var lägre prioritet, trots att det är du som står för spekulationen, eller läste jag det fel?
Du tyckte ju det var så himla roligt att jag spekulerade så du fick posta en emoji som skrattar så han gråter och citera min spekulation.
Med den reaktionen trodde jag du tolkat det som att jag förbjudit spekulationer på något sätt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år