Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Diskussion är alltid intressant så länge det leder någon vart eller åtminstone är givande rent mänskligt. I detta fall är jag säker på att även du vet hur det förhåller sig men väljer att dum-ifrågasätta bara för att vara pinne-i-röven.
Nej, så här är det:

What did he find?
Mr Mueller's 448-page report said it had not established that the Trump campaign criminally conspired with Russia to influence the election.

Punkt jävla slut.

Du kan sprida vilka påståenden du vill, du har gjort det i många år, men belägg dem gärna.

Israel, hur var det med lönerna? Räknade jag fel eller missförstod jag bara lektionen?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om en påverkansagent inte är helt kass på sitt jobb så ska det aldrig gå att spåra.

Att en rapport inte har funnit några bevis betyder inte att det inte finns några bevis.

Vi släpper dagligen folk som är skyldiga till brott för att vi inte lyckas samanställa tillräckliga bevis för att dom är skyldiga.
Det betyder inte att dom är oskyldiga.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det senaste jag såg var detta. Från januari i år.

"There is widespread concern that foreign actors are using social media to interfere in elections worldwide. Yet data have been unavailable to investigate links between exposure to foreign influence campaigns and political behavior."

"Finally, we find no evidence of a meaningful relationship between exposure to the Russian foreign influence campaign and changes in attitudes, polarization, or voting behavior."

Alla försöker påverka alla. Allt du hör hör du av en anledning.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Låst, samma nyhet frpn omni:
"Durhamrapporten om den så kallade Rysslandsutredningen mot USA:s ex-president Donald Trump lyckades inte bevisa att han utsatts för ”århundradets brott”. Inte heller väcktes några åtal av den särskilde utredaren John Durham. Men oavsett innebär den svidande kritiken mot FBI potentiellt en politisk vinst för Trump, konstaterar CNN:s Stephen Collinson i en analys."

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Nej, så här är det:

What did he find?
Mr Mueller's 448-page report said it had not established that the Trump campaign criminally conspired with Russia to influence the election.

Punkt jävla slut.

Du kan sprida vilka påståenden du vill, du har gjort det i många år, men belägg dem gärna.

Israel, hur var det med lönerna? Räknade jag fel eller missförstod jag bara lektionen?
Nu flyttar du målstolpar. Att man inte hittar spår av att Trumps folk konspirerat med ryssar är ganska långt ifrån samma sak som att ryssar inte har påverkat valet.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nej, så här är det:

What did he find?

Punkt jävla slut.

Israelers löneläge ligger ungefär där jag sade. Din länk sade något annat och den uppgiften gäller då något annat, du kanske har beräkningen?

Jag stödjer min uppfattning på samtal med svenska ambassadören i Israel samt med ett antal israeler som vi umgicks med i två veckor där. Samt givetvis på egna iakttagelser och övrig statistik, tex

Hur det är relevant för inkomst/köpkraft kan du fundera på. Så du missade nog en del av lektionen. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Israelers löneläge ligger ungefär där jag sade. Din länk sade något annat och den uppgiften gäller då något annat, du kanske har beräkningen?

Jag stödjer min uppfattning på samtal med svenska ambassadören i Israel samt med ett antal israeler som vi umgicks med i två veckor där. Samt givetvis på egna iakttagelser och övrig statistik, tex

Hur det är relevant för inkomst/köpkraft kan du fundera på. Så du missade nog en del av lektionen. :)
Vänta nu, hade du rätt eller hade du inte rätt?
Du påstod att deras löner var mycket lägre än våra, är de det eller är de inte det?

Klassisk Brooklyn, även när man har helt fel har man egentligen helt rätt. ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Låst, samma nyhet frpn omni:
"Durhamrapporten om den så kallade Rysslandsutredningen mot USA:s ex-president Donald Trump lyckades inte bevisa att han utsatts för ”århundradets brott”. Inte heller väcktes några åtal av den särskilde utredaren John Durham. Men oavsett innebär den svidande kritiken mot FBI potentiellt en politisk vinst för Trump, konstaterar CNN:s Stephen Collinson i en analys."
Typisk nyhet som Brooklyn och Mäkinen kan bortse ifrån. ??‍♂️

Fan vad skönt det måste vara att ha helt egen verklighet att röra sig i.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad jag minns på rak arm bestod merparten av rysk påverkan av valet i USA i att köpa reklam på asociala medier, samt botkonton som postade propaganda på desamma.
Och de spelade på båda planhalvorna med, enligt den gamla devisen söndra och härska.

Och det är ju inget nytt att stormakter gör sånt. USA har ju lagt sig i val på liknande sätt många gånger, exempelvis.

Vad gäller mer direkta inblandningar så bad väl Trump Ryssland offentligt om hjälp med att hacka Clintons mailservrar, och Clinton tog emot misinformation från ryska agenter.

När jag googlar om det finns det högvis med artiklar om ämnet med valfri politisk färgning.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad jag minns på rak arm bestod merparten av rysk påverkan av valet i USA i att köpa reklam på asociala medier, samt botkonton som postade propaganda på desamma.
Och de spelade på båda planhalvorna med, enligt den gamla devisen söndra och härska.

Och det är ju inget nytt att stormakter gör sånt. USA har ju lagt sig i val på liknande sätt många gånger, exempelvis.

Vad gäller mer direkta inblandningar så bad väl Trump Ryssland offentligt om hjälp med att hacka Clintons mailservrar, och Clinton tog emot misinformation från ryska agenter.

När jag googlar om det finns det högvis med artiklar om ämnet med valfri politisk färgning.
Det är som här hemma, när vänstern inte får som den vill så blir det en massa fantasier.
Inget nytt, kommer hända igen, tex nästa år i presidentvalet.
Det är exakt vad som händer i Sverige, US, Brasilien, Ungern, Filippinerna, Polen, Italien osv. Så sitter det lite gamla gubbar i Sverige och gissar hur det är utan att fatta hur lurade de är. ?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det är som här hemma, när vänstern inte får som den vill så blir det en massa fantasier.
Inget nytt, kommer hända igen, tex nästa år i presidentvalet.
Det är exakt vad som händer i Sverige, US, Brasilien, Ungern, Filippinerna, Polen, Italien osv. Så sitter det lite gamla gubbar i Sverige och gissar hur det är utan att fatta hur lurade de är. ?
Jaoh, yttre försök till påverkan i val är ju något man helt sonika får vänta sig, det här pågått så länge det funnits publika val i någon större utsträckning.
Det är bara ett av skälen till att ha en välutbildad och kritisk befolkning om man vill ha en fungerande demokrati.

Vad gäller att begränsa vilka som får rösta så öppnar det för att någon jävel blir den som får ställa kraven för rösträtten, och det behöver man ju inte någon större mängd fantasi för att inse att det kommer missbrukas för att forma valresultat förr eller senare.

Den enda vägen till fungerande demokrati är en kunnig och kritisk befolkning, kunnig och kritisk media som hänger politikerna i skamstocken oavsett politisk färg, och öppet samhälle med fri information och fullständig yttrande, samlings- och åsiktsfrihet.

I Sveriges fall brister befolkningen i kritiskt tänkande, media horar ut sig till politiker och alla andra, och bör yttrande-, samlings och åsiktsfrihet är ordentligt naggad.
Första steget är väl att åtgärda inskränkningarna i friheterna, sedan ta skolan i örat och städa ut all jävla politik, religion och lydnadskultur där. Media borde bli bättre om befolkningen i stort blir det, och sedan kommer politikerna till nöds följa efter eller se sig utrustade.

En positiv utveckling som skett, om jag but inte ska vara bara gnällkuk, de senaste årtiondena är ju ändå att folk i allt mindre grad ärver partiet de röstar på från föräldrarna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jaoh, yttre försök till påverkan i val är ju något man helt sonika får vänta sig, det här pågått så länge det funnits publika val i någon större utsträckning.
Det är bara ett av skälen till att ha en välutbildad och kritisk befolkning om man vill ha en fungerande demokrati.

Vad gäller att begränsa vilka som får rösta så öppnar det för att någon jävel blir den som får ställa kraven för rösträtten, och det behöver man ju inte någon större mängd fantasi för att inse att det kommer missbrukas för att forma valresultat förr eller senare.

Den enda vägen till fungerande demokrati är en kunnig och kritisk befolkning, kunnig och kritisk media som hänger politikerna i skamstocken oavsett politisk färg, och öppet samhälle med fri information och fullständig yttrande, samlings- och åsiktsfrihet.

I Sveriges fall brister befolkningen i kritiskt tänkande, media horar ut sig till politiker och alla andra, och bör yttrande-, samlings och åsiktsfrihet är ordentligt naggad.
Första steget är väl att åtgärda inskränkningarna i friheterna, sedan ta skolan i örat och städa ut all jävla politik, religion och lydnadskultur där. Media borde bli bättre om befolkningen i stort blir det, och sedan kommer politikerna till nöds följa efter eller se sig utrustade.

En positiv utveckling som skett, om jag but inte ska vara bara gnällkuk, de senaste årtiondena är ju ändå att folk i allt mindre grad ärver partiet de röstar på från föräldrarna.

Köper inte en sekund bortförklaringarna från svenskar som vill skylla än det ena och än det andra på Putin, alltid de som röstat på partier som försatt oss i denna soppa. Snacka om att försöka undslippa ansvaret, fejsa vad ni ställt till med istället för att skylla ifrån er liksom.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Någon har ju iofs redan ställt krav/begränsat vilka som får rösta. För att få rösta i riksdagen gäller:
"Du har rösträtt till riksdagen om du är:

18 år senast på valdagen,
svensk medborgare och
är eller har varit folkbokförd i Sverige."

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Någon har ju iofs redan ställt krav/begränsat vilka som får rösta. För att få rösta i riksdagen gäller:
"Du har rösträtt till riksdagen om du är:

18 år senast på valdagen,
svensk medborgare och
är eller har varit folkbokförd i Sverige."

Ja jag var väl otydlig med vad jag menade, men några krav på kunskap, tillhörighet eller liknande utöver medborgare och myndig.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Intressant teori, har du någon källa till den också?
Teori? Det är fakta att det är två olika saker som du och BrooklynS skriver.
Han skrev att ryssarna har påverkat och du skrev att det inte är bevisat att Trump jobbat med ryssarna.
Jag har inte påstått någondera.
Att det finns stora grupper av ryssar och kineser som arbetar med att föra ut desinformation för att destabilisera västländer kan knappast anses ostyrkt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå Afrika och en potentiell båt med vete.
Ryssland är Afrikas minsta problem.

Bifogat

• 1000026693.jpg
    1000026693.jpg
    483.6 KB · Visningar: 23

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Teori? Det är fakta att det är två olika saker som du och BrooklynS skriver.
Han skrev att ryssarna har påverkat och du skrev att det inte är bevisat att Trump jobbat med ryssarna.
Jag har inte påstått någondera.
Att det finns stora grupper av ryssar och kineser som arbetar med att föra ut desinformation för att destabilisera västländer kan knappast anses ostyrkt.
Du påstår att ryssar påverkat valet, i vilken riktning och omfattning undrar jag då, samt om du har någon källa.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år