Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Snarare att det är vissa saker som jag minns. Saker som fastnat i minnet.
Hade det stått Terrorist opening fire hade jag antagligen inte kommit ihåg.
Men att kalla skyttarna
Sportsmen (betyder antagligen jägare ...)
men blev för mig typ Idrottsmän opening fire on kaffirs.
Vem vinner, träffar flest ? Skjut för f-n innan dom sticker ...
Jag fick två, hur många fick du ?
Tyckte det var rätt så sjukt.
Låter rätt konstigt ja, minst sagt white trash, vi kanske borde relativisera det på något sätt, eller inte. Whataboutism-eliten är ju här, vad tycker de?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Biden gick just ut och fördömde kraftigt terrorist-attackerna mot Israel.
Inget snack om att USA stödjer israel fullt ut i detta.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En kartong med 12 flaskor Absolut ! vore väl en passande födelsedagspresent från Sverige ?
Han kan få Nobels fredspris. Vid prisutdelningen grips han och ställs inför domstol för brott mot mänskligheten.
Alternativt kan han råka "ramla" i trappan med en hjälpande hand av nobelkommittén i direktsändning. Alla som såg det på tv kommer glatt intyga att han stod där helt ensam och halkade helt plötsligt?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Han kan få Nobels fredspris. Vid prisutdelningen grips han och ställs inför domstol för brott mot mänskligheten.
Alternativt kan han råka "ramla" i trappan med en hjälpande hand av nobelkommittén i direktsändning. Alla som såg det på tv kommer glatt intyga att han stod där helt ensam och halkade helt plötsligt?
Iden är intressant men fall från 12 våningen känns pålitligare för mig !
En fråga, vem ska efterträda Putin, har du någon bättre ?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Den rätten minskas i någon mån av att man ockuperar ett annat lands mark.
Du som vet, hur definierar man vilken folkgrupp som har rätten till en bit mark?
Pragmatiskaste frågan ever. Innan svaret så är blir det mest godtyckligt känslostyrt att välja sida.

Hur många naturliga nationer fanns inom det som politiskt klubbades som Israel 1948?
Wiki:
"En äldre och idag mindre bruklig betydelse (den kultur- eller etnonationella uppfattningen) är folk[3] – det vill säga ett kollektiv av människor som förenas genom gemensamt språk, kulturhistoria, religion, nationalistisk identitet och/eller hemland.[4]"

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag har en sån där gammal skolplanch på masonit med en upphängningskrok som fröken tog fram när man skulle prata om ett ämne.

Planchen heter "Negrer-Brittiska Östafrika" och gjordes 1944, hur länge dom användes i skolan vet jag inte, men vi hade sådana plancher när jag gick i skolan, dock inte just den...
(Brittiska Östafrika upphörde 1920)

Jag har valt att hänga den så textraden inte syns (den är ändå så blekt att den är knappt läsbar) och då är det bara en fin målning av afrika förr i tiden.
Som sagt, på 70-talet hade vi en kartbok i skolan, med bl a en bild av olika språkgrupper i världen. T ex germanska språk, anglosaxiska och liknande.. I Afrika talade man tydligen "negerspråk".
Och var inte Pippi Långstrumps pappa negerkung i Söderhavet..?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Som sagt, på 70-talet hade vi en kartbok i skolan, med bl a en bild av olika språkgrupper i världen. T ex germanska språk, anglosaxiska och liknande.. I Afrika talade man tydligen "negerspråk".
Vad är poängen, att tiderna förändras?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om du tänker på Ryssland så har de redan noterat detta. Inget annat land har straffats så hårt för att ha angripit ett annat land. Israel däremot ...
Vet inte riktigt vad du menar men Israel har väl aldrig angripit ett annat land? Och inte Ryssland heller, eller viken fredlig demokrati är det som Ryssland angripit menar du? ?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Man trodde på häxor, åderlåtning och att jorden var platt. Inget intygade mental spänst. Vad vill du komma fram till med dina anekdoter? Att folk har rätt att vara klena i huvudet?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Man trodde på häxor, åderlåtning och att jorden var platt. Inget intygade mental spänst. Vad vill du komma fram till med dina anekdoter? Att folk har rätt att vara klena i huvudet?
Jag vill komma fram till att någon tydligen har bestämt att vissa ord ska vara "fula" och inte får användas. Vem har tagit sig rätten att besluta att "neger" är ett fult ord?
Det har absolut ingenting att göra med "häxor eller åderlåtning", sånt är ren vidskepelse.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Vad är poängen, att tiderna förändras?
Tiderna förändras inte av sig själva, det är någon som förändrar dem. Vi som växte upp på 70-talet ser med förvåning att det språk som vi använde inte längre är tillåtet, de böcker som vi läste är förbjudna, filmer vi såg inte längre får visas. Vem har bestämt att det ska var så?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Vet inte riktigt vad du menar men Israel har väl aldrig angripit ett annat land? Och inte Ryssland heller, eller viken fredlig demokrati är det som Ryssland angripit menar du? ?
Israel har i alla fall ockuperat mark i Jordanien, Syrien och Egypten. Det är väl en form av angrepp? De länderna har nog inte gett bort marken frivilligt.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Dom har förlorat den marken i krig, som dom själva har startat.
Sexdagarskriget startade väl Israel med ett överraskningsanfall, även om det var helt uppenbart att de snart skulle bli angripna själva, vilket också har bekräftats i efterhand av arabsidan, varför de valde att angripa innan de angreps.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Israel har i alla fall ockuperat mark i Jordanien, Syrien och Egypten. Det är väl en form av angrepp? De länderna har nog inte gett bort marken frivilligt.
Fast nu svarar du på något jag inte uttalat mig om, har Israel eller Ryssland angripit andra länder och i så fall vilka och när? Du snackade något om att Ryssland fått lida för att de gjort något, vad är det för fel de gjort enligt dig?

Håll dig till ämnena som redan påbörjats tack, sedan tar vi "ockupationen".

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Fast nu svarar du på något jag inte uttalat mig om, har Israel eller Ryssland angripit andra länder och i så fall vilka och när? Du snackade något om att Ryssland fått lida för att de gjort något, vad är det för fel de gjort enligt dig?

Håll dig till ämnena som redan påbörjats tack, sedan tar vi "ockupationen".
Du påstod tidigare att Israel inte angripit något annat land. Israel har angripit mål i nästan varje land i regionen. Syrien, Libanon, Egypten, Iran.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du påstod tidigare att Israel inte angripit något annat land. Israel har angripit mål i nästan varje land i regionen. Syrien, Libanon, Egypten, Iran.
Nej det har de inte.

Men vilket land har Ryssland angripit? Alltså alla vet men det vore intressant att se om/att du ändrat dig och vad det i så fall beror på.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin