Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Greta är ju själv en terrorist per definition.
Hhmmm... ?
Det här kan bli intressant.
"Två av dem var det ryska fartyget Sevmorput och det kinesiska fraktfartyget Newnew Polarbear. Båda passerade kabeln i nära tidsanslutning till haveriet. Med hjälp av öppna satellit-data kan SVT Nyheter visa hur ett av fartygen passerade precis på den platsen där svenska marinen nu undersöker den trasiga kabeln, det kinesiska fartyget."
Svenska marinen på plats vid förstörda undervattenskabeln
Tre ledningar på Östersjöns botten förstördes inom loppet av några timmar. Nu undersöker svenska Försvarsmakten det möjliga sabotaget på plats. – Det kan ju finnas kopplingar till andra händelser så vi är där för att inhämta underrättelse, säger Jimmie Adamsson, kommunikationschef vid marinen.www.svt.se
Sevmorput är en bra bit öster om Svalbard nu. Kan hon ha hunnit dit på så kort tid? Helt vanligt kontainerfartyg som är på väg mot Vostochnyy som ligger öster om Vladivostok dit hon ska anlända 4:e November. Hon ska runda hela jävla skiten helt enkelt. Skulle säga att det är hyfsat otroligt faktiskt att hon medvetet skulle sabba kablar/rör. Hon är för övrigt ett av fyra fraktfartyg som drivs av en kärnreaktor som byggts någonsin. 35 år gammal idag. Jag har sett henne. I Murmansk. Hennes hemmahamn. Dom få gånger som hon varit i Östersjön har det handlat om reparationer som behövts göra på henne. Hon fraktar mest fisk nu för tiden.Hhmmm... ?
Det här kan bli intressant.
"Två av dem var det ryska fartyget Sevmorput och det kinesiska fraktfartyget Newnew Polarbear. Båda passerade kabeln i nära tidsanslutning till haveriet. Med hjälp av öppna satellit-data kan SVT Nyheter visa hur ett av fartygen passerade precis på den platsen där svenska marinen nu undersöker den trasiga kabeln, det kinesiska fartyget."
Svenska marinen på plats vid förstörda undervattenskabeln
Tre ledningar på Östersjöns botten förstördes inom loppet av några timmar. Nu undersöker svenska Försvarsmakten det möjliga sabotaget på plats. – Det kan ju finnas kopplingar till andra händelser så vi är där för att inhämta underrättelse, säger Jimmie Adamsson, kommunikationschef vid marinen.www.svt.se
Estonia hette Viking Sally innan och byggdes väl i Papenburg i Tyskland ifall jag inte missminner mig. Så vad det har med Estonia att göra vet jag inte.Samma varv som byggde Estonia.....
Estonia hette Viking Sally innan och byggdes väl i Papenburg i Tyskland ifall jag inte missminner mig. Så vad det har med Estonia att göra vet jag inte.
Så du tror att Sverige, Finland eller Estland har saboterat sin egen kabel?Man kan ju undra över varför dom andra båtarna som man också misstänker inte nämnts vid namn. Troligtvis för att dom inte är från Ryssland eller Kina. För allt är ju alltid Kinas eller Rysslands fel….. Om jag får gissa är dom andra båtarna finska, estniska eller svenska. Och det kan man ju inte säga högt…,
Det är ju så att man börjar undra när de kommer ha slut på pansar. Men cheferna har ju bestämt att Avdijivka ska tas som de gjorde med Bachmut. Men nu har Ukraina en massa nya leksaker, som artilleri som kan pricka kvadratdecimeter och långdistansverkan med missiler.Det är inga dåliga förluster Ryssland drar på sig vid Advika just nu ?
På ett litet fält så har man förlorat ett 30-tal fordon, stidsvagnar och stridsfordon. Hälften ser ut att vara senaste generationen och helt nya BTR-82A.
View attachment 491043
View attachment 491042
ännu har inte T-34orna synts till. Men det kommer säkert.Det är ju så att man börjar undra när de kommer ha slut på pansar.
Så du tror att Sverige, Finland eller Estland har saboterat sin egen kabel?
Återstår iofs att se om det är sabotage eller om något råkat "släpa ankaret på havsbotten". Som när Svalbardkabeln fick brott efter att en rysk båt hade sicksackat över den.
Det är ju inte helt ovanligt att de glömmer ankaret och draggar kabel. Brukar väl bli några gånger per decennium minst för viktigare kablar, men nu när det är krig blir det genast massa misstankar.Nej. Jag tror möjligtvis att nåt fartyg ankrat utan att veta om att det finns en kabel där. Det händer mest hela tiden.
Det är ju inte helt ovanligt att de glömmer ankaret och draggar kabel. Brukar väl bli några gånger per decennium minst för viktigare kablar, men nu när det är krig blir det genast massa misstankar.
Bättre att vänta tills det undersökts innan man börjar anklaga både skepp och länder.
Men det kan ju alltid vara roligt att spekulera lite.
Haha, ja, där sa jag att det lika gärna kunde vara Polen eller Sverige.Spekulera gärna lite om NorthStream också.
Haha, ja, där sa jag att det lika gärna kunde vara Polen eller Sverige.
Hersh som även hävdade att Syrien inte använt kemiska vapen fast det finns handfasta bevis på motsatsen.Personligen tror jag på Hersh. En av dom skarpaste journalisterna någonsin.
ännu har inte T-34orna synts till. Men det kommer säkert.
Hersh som även hävdade att Syrien inte använt kemiska vapen fast det finns handfasta bevis på motsatsen.
Sen är ju Hersh konspirationer om Nordstream punkterade ganska hårt redan.
Men det är klart du trodde väl på judiska nazister och underjordiska vapenfabriker i Ukraina med?
"Throughout his career, Seymour Hersh has been a crusading investigative reporter, exposing such stories as the My Lai Massacre in the Vietnam War and the abuses at Abu Ghraib. With his memoir Reporter being released today, he finds himself once again in the news as journalists sing his praises. However, as they appraise his life’s work, they must take into account how, over the past decade, Hersh has grown increasingly conspiratorial and untrustworthy in his reporting, adopting bizarre theories that threaten to seriously compromise his legacy."
The Sad Downfall of Seymour Hersh
Once a crusading investigative journalist, Hersh has devolved into a conspiracy theorist who relies on untrustworthy sources.jeremyfassler.medium.com
Det är helt och klart bevisat att ISIS gasade kurderna, amerikanska soldater och andra med stulen gas 50 + gånger. Sen är klart bevisat att Syrien kan ha bombat ISIS gaslager vid nåt tillfälle eller två av misstag. Alla gasningar har skett på ISIS-kontrollerade områden.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|