Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Trump och Vance överreagerar oerhört, men det är inte heller kutym att börja läxa upp som Zelensky gjorde, även om han i sak hade rätt och Trump förstod ju tyvärr inte ens vilket år eller händelse de pratade om.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ett sätt att få USA till förhandlingsbordet väldigt snabbt med bra mycket mindre krav vore ifall Ukraina bjöd in en kinesisk delegation att diskutera gruvrättigheter för Sällsynta jordmetaller..... Just saying...

Fast det är nåt lurt med det där för det sägs ju att det inte finns nåt att utvinna.

Jag undrar om Trump har någon annan baktanke med kontraktet, kanske nåt som gynnar Putin?

Han verkade ju väldigt upprörd också trots att det inte är han som har nåt att förlora?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fast det är nåt lurt med det där för det sägs ju att det inte finns nåt att utvinna.

Jag undrar om Trump har någon annan baktanke med kontraktet, kanske nåt som gynnar Putin?

Han verkade ju väldigt upprörd också trots att det inte är han som har nåt att förlora?
Fast är det bara jordartsmetaller? Det är väl olja och gas också?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Trump och Vance överreagerar oerhört, men det är inte heller kutym att börja läxa upp som Zelensky gjorde, även om han i sak hade rätt och Trump förstod ju tyvärr inte ens vilket år eller händelse de pratade om.
Läxa upp?
Det börjar för fan med att han försöker - i enkla termer - förklara problematiken med en "deal" med Putin - därför att de bevisligen inte känner till den - och de hoppar innan han ens slutfört meningen in med "DU SKA INTE DIKTERA VAD SOM SKALL HÄNDA OSS" -Vilket han ju inte på något sätt gör?

Jag har förhandlat med den typen av människor - GÖR INTE DET. Det är definitionen av förhandla inte med en idiot, INGENTING gott kan komma från det, och att tydligen bägge tuppar i USA just nu är på den nivån är ett sjujävla stort problem för omvärlden.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Läxa upp?
Det börjar för fan med att han försöker - i enkla termer - förklara problematiken med en "deal" med Putin - därför att de bevisligen inte känner till den - och de hoppar innan han ens slutfört meningen in med "DU SKA INTE DIKTERA VAD SOM SKALL HÄNDA OSS" -Vilket han ju inte på något sätt gör?

Jag har förhandlat med den typen av människor - GÖR INTE DET. Det är definitionen av förhandla inte med en idiot, INGENTING gott kan komma från det, och att tydligen bägge tuppar i USA just nu är på den nivån är ett sjujävla stort problem för omvärlden.
Är det rätt forum för debatt och mothugg eller är det en fasad för enighet inför omvärlden?

Zelensky hade rätt i sak men jag tror att han bröt mot etikett här. Sedan tror jag också att Trump och Vance ville ha just denna reaktion.

Vad tycker du om Lindsey Grahams kommentarer?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Är det rätt forum för debatt och mothugg eller är det en fasad för enighet inför omvärlden?

Zelensky hade rätt i sak men jag tror att han bröt mot etikett här. Sedan tror jag också att Trump och Vance ville ha just denna reaktion.

Vad tycker du om Lindsey Grahams kommentarer?
Höh?

Vad jag sett så är det Trump och Vance som halvt i unison står för första mothugg?
-Att det är fel ställe att tjafsa håller jag med om.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Ja, dom blir kränkta av att någon förklarar hur verkligheten ser ut.
Precis, och då kan man ju fundera på varför, och nu blir det jätteskoj här, för jag ser tre möjliga världar;
1) Det ABSOLUT BÄSTA fallet är att de är lite blåsta och inte läst på ordentligt, och helt enkelt inte är med på alla nivåer.
2) De gör det med flit för att få en saftiaögare Deal för sig själva - Trumps eget storhetsvansinne.
3) De gör det med flit - för att det krockar med Putins/KGB agenda. (Ja, den låter sjuk, men mer än det så hittar inte jag någonting konkret som pekar på att det inte kan vara så illa)

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...