Ska man vara orolig för Ryssland?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Såvitt jag ser av alla källor jag hittar tycker alla, utom MAGA-sykofanter, att Vance och Trump initierade bråket.
Att Rubio, Lindsey och övriga som inte sett något annat än röven på Trump i flera år tycker det var "aggresivt av Zelenski" förvånar ingen insatt.

Att det sedan är Zelensky och Ukraina som förlorar mest på det är ju bedrövligt. :(

Jag tror USA kan förlora mer ekonomiskt just nu men det krävs någon månad innan det börjar visa sig på kvartalsrapporterna. Det kan bli ett väldigt bryskt uppvaknande för många.

Vi får bara hoppas att Ukraina med bara Europas hjälp orkar kämpa sig igenom galenskaperna.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tror USA kan förlora mer ekonomiskt just nu men det krävs någon månad innan det börjar visa sig på kvartalsrapporterna. Det kan bli ett väldigt bryskt uppvaknande för många.

Vi får bara hoppas att Ukraina med bara Europas hjälp orkar kämpa sig igenom galenskaperna.
Ja, så är det.
USA har redan börjat förlora på det och det kommer inte bli bättre.

Men Ukraina kan förlora sitt land, USA "bara" anseende.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Såvitt jag ser av alla källor jag hittar tycker alla, utom MAGA-sykofanter, att Vance och Trump initierade bråket.
Att Rubio, Lindsey och övriga som inte sett något annat än röven på Trump i flera år tycker det var "aggresivt av Zelenski" förvånar ingen insatt.

Att det sedan är Zelensky och Ukraina som förlorar mest på det är ju bedrövligt. :(
Man _kan_ tycka att Zelensky uttrycker sig klumpigt - men det är å andra sidan jävligt tydligt att han knagglar sig fram på, för honom ett tredje språk. Så om man överhuvudtaget är intresserad av att kommunicera med varandra, så får man ju ha lite granna överseende med klumpiga ordval och uttryck.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag är på resa och har bara följt med vad som hänt i stora drag.
Vet vi vad som hade sagts innan det offentliga bråket?
Jag tycker det känns som att Trump kommit med fler orimliga krav som Zelenskyj inte kunde acceptera. Trumps kommentar om att Zelenskyj var välkommen tillbaka när han vill ha fred tyder iaf på det och om Zelenskyj hade en bra deal på gång hade han nog kunnat hålla tyst. Nu hade han ändå ingen deal och tänkte inte låta sig trampas på.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är på resa och har bara följt med vad som hänt i stora drag.
Vet vi vad som hade sagts innan det offentliga bråket?
Jag tycker det känns som att Trump kommit med fler orimliga krav som Zelenskyj inte kunde acceptera. Trumps kommentar om att Zelenskyj var välkommen tillbaka när han vill ha fred tyder iaf på det och om Zelenskyj hade en bra deal på gång hade han nog kunnat hålla tyst. Nu hade han ändå ingen deal och tänkte inte låta sig trampas på.
Det pratades på i allmänthet i 30 minuter, och Zelensky var lite petig hela tiden och avbröt andra när de pratade och sådär, sedan blåste han en säkrring när det påpekades att det inte kommer kunna bli fred om Putin inte behandlas med någon sorts respekt, vilket Bidens administration visade och så var bråket igång.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Det pratades på i allmänthet i 30 minuter, och Zelensky var lite petig hela tiden och avbröt andra när de pratade och sådär, sedan blåste han en säkrring när det påpekades att det inte kommer kunna bli fred om Putin inte behandlas med någon sorts respekt, vilket Bidens administration visade och så var bråket igång.
Jag tyckte det var Vance som blåste en säkring när Zelensky frågade vilken diplomati det gick att använda med Putin.
Sen fick inte Zelenski en syl i vädret när Vance och Trump turades om att skrika.
Det verkar den övriga världen utom ryssland, Orban och MAGA-sykonfanter också tycka.

Konstigt va vår bias påverkar oss...:)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jag tyckte det var Vance som blåste en säkring när Zelensky frågade vilken diplomati det gick att använda med Putin.
Sen fick inte Zelenski en syl i vädret när Vance och Trump turades om att skrika.
Det verkar den övriga världen utom ryssland, Orban och MAGA-sykonfanter också tycka.

Konstigt va vår bias påverkar oss...:)
Överlag är det väl bäst om alla bildar sin egen uppfattning, och jag är överlag lite motvalss och när nu alla medier bestämt sig för att hela fadäsen är Trump och Vances fel så tittar jag åt andra håll. När alla är rörande överens är det ofta något som är konstigt.

Men här är hela mediaeventet:

Och personligen tycker jag alla involverade betedde sig ovärdigt för deras positioner.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Jag tror att vi nog såg helt olika filmer faktiskt…

Den jag såg visade två genuina slödder och gaphalsar som med ett mycket märkligt försök till maktspråk misslyckades med att få en av samtidens största ledare att vika ned sig och sälja ut sitt land till en aggressiv diktator.

Det är faktiskt mycket svårt att hitta alternativa förklaringar till att Putin har rekryterat Trump.

Mvh

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Överlag är det väl bäst om alla bildar sin egen uppfattning, och jag är överlag lite motvalss och när nu alla medier bestämt sig för att hela fadäsen är Trump och Vances fel så tittar jag åt andra håll. När alla är rörande överens är det ofta något som är konstigt.

Och personligen tycker jag alla involverade betedde sig ovärdigt för deras positioner.

När alla är rörande överens så kan det ju helt enkelt vara så att det inte finns utrymme för andra förklaringar?

Jorden är rund, liksom. De som påstår annat har dels bevisbördan, dels en mycket lång uppförsbacke till att tvätta bort clownsminket, precis samma gäller de som påstår att Trump är något annat än en ryssköpt narcissist med frontallobsdemens.

Mvh

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj

Jag såg intervjun live så det var där jag bildade min uppfattning. 👍

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
När alla är rörande överens så kan det ju helt enkelt vara så att det inte finns utrymme för andra förklaringar?

Jorden är rund, liksom. De som påstår annat har dels bevisbördan, dels en mycket lång uppförsbacke till att tvätta bort clownsminket, precis samma gäller de som påstår att Trump är något annat än en ryssköpt narcissist med frontallobsdemens.

Mvh
Ja, och gud finns på riktigt, eter är vad som gör att saker brinner...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj

Mvh
Om Medvedev, Zhakarova och Orban står på andra sidan kanske man också ska fundera ett varv till...

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...