Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nä, du har fel.
HBTQi/Könsdysfori diskuteras på ett annat sätt än för ett år sen. Klimatfrågan verkar de flesta förstås ha ungefär samma synpunkter om vad som är på väg att hända, men vägen framåt finns det olika tankar kring. Alla är inte överens om kärnkraften även om det är mer positivt än för bara något år sen då det var "fel" att tycka den behövs.

Nä det är du som har fel. ?

Transvestitfrågan, det är väl att det kanske anses problematiskt att utföra könsbyte på barn nu för tiden som tillkommit lite vid kanten av mainstream -åsikten i korridoren att det är bra med könsbyte, självklart helt naturligt, underliggande psykiska sjukdomar viftas bort och att män gärna ska in i flickornas omklädningsrum samt självklart avtjäna brott mot kvinnor och barn på kvinnofängelse? Men ja, det är några fler som höjer på ögonbrynen numera, sant.

Klimatfrågan är inte alls faktabaserat ännu, avvikande röster strängt förbjudet, det vet Lena Andersson och Elsa Widding mer om.

Kärnkraft, ja sant, men fortfarande en legitim åsikt att dels mena att jorden när som helst går under (se även ovädret Pia som lamslog Stockholm igår kväll med ett lätt duggregn) samtidigt som man kan motarbeta kärnkraft och bibehålla etablissemangets förtroende.

Så det är alltså du som har fel. (Jättebra argumentation!)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Klimatfrågan är inte alls faktabaserat ännu, avvikande röster strängt förbjudet, det vet Lena Andersson och Elsa Widding mer om.

Kärnkraft, ja sant, men fortfarande en legitim åsikt att dels mena att jorden när som helst går under (se även ovädret Pia som lamslog Stockholm igår kväll med ett lätt duggregn) samtidigt som man kan motarbeta kärnkraft och bibehålla etablissemangets förtroende.

Jag har hittills inte sett något från Elsa Widding som är baserat i fakta. Hon får uppenbarligen sprida sitt budskap, men hon kan ju inte kräva att vad som helst står oemotsagt. Ingen har tystat henne.

Vad ovädret Pia har med klimatet att göra vet jag inte. Jag har inte hört mer än att det kommer blåsa och ramla ner vatten i olika former.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror att du har dragit det där ett tiotal gånger utan att påvisa vad jag ska ha sagt som var fel.
Det var väl mest det hårresande i att förmätet år efter år sitta och domdera vad är är rätt eller fel utan att ens ha grundläggande kunskaper om relevant fakta. Blir omöjligt att någon på allvar efter ett sådant totalt magplask men kul att folk försöker och bidrar förstås.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Nä det är du som har fel. ?

Transvestitfrågan, det är väl att det kanske anses problematiskt att utföra könsbyte på barn nu för tiden som tillkommit lite vid kanten av mainstream -åsikten i korridoren att det är bra med könsbyte, självklart helt naturligt, underliggande psykiska sjukdomar viftas bort och att män gärna ska in i flickornas omklädningsrum samt självklart avtjäna brott mot kvinnor och barn på kvinnofängelse? Men ja, det är några fler som höjer på ögonbrynen numera, sant.

Den s k "åsiktskorridoren". Globala uppvärmningen är ett faktum som inte får diskuteras, generös flyktingpolitik är bra för Sverige, könsbyte är bra och naturligt, motortrafik är farligt och ska förbjudas.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Håller med. Diskussionerna finns där.

OM det bara får finnas en åsikt va fan är det då det tjafsas om i varenda fråga? ?

Ofta tycker jag tjafset är av typen hur mycket/hur lite/mer sådär/mindre sådär/345 st eller 555 st. Alla är politiska diskussioner om politiska lösningar.

Svaret borde oftare vara. Nej/inget alls/lägg er inte i osv. Typ: Hur stor ska plastpåseskatten vara? 45 kr som parti x tycker eller 87 kr som parti y tycker. Svaret är att den inte ska vara alls. Meningslös diskussion.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Det var väl mest det hårresande i att förmätet år efter år sitta och domdera vad är är rätt eller fel utan att ens ha grundläggande kunskaper om relevant fakta. Blir omöjligt att någon på allvar efter ett sådant totalt magplask men kul att folk försöker och bidrar förstås.
Sådär, då var det en gång till utan att precisera var felet fanns.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag har hittills inte sett något från Elsa Widding som är baserat i fakta.
Hur gör man den bedömningen, alltså hur avgör man vad som är fakta eller ej?
Är du tex forskare själv och på så sätt kan anses vara kvalificerad att uttala dig om fakta?

Själv har jag mest sett EW mlm rapa det IPCC säger och i övrigt komma med mlm grundläggande saker som att vår påverkan på klimatet (om AGW stämmer) ändå är minimal, det kommer i princip inte gå att mäta om vi leker med enstaka procent av de en till två promille vi släpper ut av totalen globalt sett. På andra sidan ser jag mest känsloargument och att vi är i en klimatkris och att vi måste ställa om.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sådär, då var det en gång till utan att precisera var felet fanns.
Att du inte kände till SOM institutets årliga undersökning och dess utfall rörande svenskars syn på migration, som jag förklarat så många gånger.

Man kan liksom inte läst många artiklar om den gått en över huvudet så då kanske man skall sitta lite längre bak i klassrummet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
ryzzland förlorade tydligen tre SU 34 idag, det är bra, det är det är dom jävlarna som terrorbombar Gammalsvenskby bland annat.

Uppgifterna får isär huruvida besättningarna överlevde, men planen och bomblasten är dock ett bra byte

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
3 st ryska Su-34 har flugit för sista gången. Sabotage, nytt oväntat LV eller nya ukrainska A2A-robotar? Lösa rykten om förbandssatta F16 men det får anses vara mycket obekräftat.

Helt klart är att det kommer att påverka ryssens möjligheter att verka frontnära.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
3 st ryska Su-34 har flugit för sista gången. Sabotage, nytt oväntat LV eller nya ukrainska A2A-robotar? Lösa rykten om förbandssatta F16 men det får anses vara mycket obekräftat.

Helt klart är att det kommer att påverka ryssens möjligheter att verka frontnära.

Rykten säger ombaserade/nya Patriot, men det är obekräftat.
Helt klart gör det att ryzzarnas flyg och glidbomber får kortare aktionsradie i Ukraina, vilket i sin tur kan öppna för Ukrainsk flyg och frambasering av missiler som i sin tur kan slå mot nya ryzzka mål

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Saxat från SVT:

"Ryssland kommer aldrig låta ett land som konfiskerar ryska tillgångar var ifred. Det uttalandet gjorde Kremls talesperson Dmitij Peskov på fredagen, rapporterar Reuters.
Bakgrunden är diskussionerna i väst, där somliga politiker föreslagit att de tillgångar i utlandet som blivit frysta i samband med sanktionsbeslut mot Ryssland ska skänkas till Ukraina. Det handlar om mer än 3.000 miljarder kronor i ett slags kompensation för skadorna som det ryska invasionsförsöket åsamkat Ukraina.
.........
Han tillade att Ryssland kommer att försvara sina intressen med såväl juridiska som andra metoder"

Samtidigt i Ryssland:
"President Vladimir Putin has signed decrees to take temporary control of assets belonging to some Western companies in Russia"
/Saxat från Reuters

Samt att senast idag 22/12 så tog Kreml kontrollen över Rysslands största bilhandlare som säljer utländska bilar.

Så ingen får ta ryska pengar, men Ryssland får ta andras. ?
Vore inte konfiskeringen av ryska miljarderna utomlands ett bra sätt att skrämma Kina från att hålla sig på mattan med Taiwan?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Att du inte kände till SOM institutets årliga undersökning och dess utfall rörande svenskars syn på migration, som jag förklarat så många gånger.

Man kan liksom inte läst många artiklar om den gått en över huvudet så då kanske man skall sitta lite längre bak i klassrummet.
Det där stämmer inte. Jag kände till den och resultatet, men höll inte med om din tolkning av vad som sas, men läsförståelse var uppenbart inte prioriterat på din skola.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin