Ska man vara orolig för Ryssland?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vissa länder har tydligen avvecklat kärnkraften som en del i den EU-finansierade "Gröna omställningen", och istället förlitat sig på billig rysk gas. Ett mindre väl genomtänkt beslut, med facit i hand.
Det var uppebart helt efterblivet redan innan de började göra det. Men, mutar man EU-folk så får man sälja gas.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vissa länder har tydligen avvecklat kärnkraften som en del i den EU-finansierade "Gröna omställningen", och istället förlitat sig på billig rysk gas. Ett mindre väl genomtänkt beslut, med facit i hand.
Ett tydligt exempel på vad rysk påverkan har på den godtrogne.. oooppssss..(ja man köpte Schröder med toppjobbet, Die Grüne med Pro Wind Vegan Gas och resten är historia…)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det måste ju var 100 mil från Ukraina till Finska viken.
1. Hur långt går en drönare? Eller missil?
2. Den måste ju ha flugit över flera andra länders luftrum, som t ex Polen och de baltiska staterna. Varför har deras luftförsvar inte skjutit ned denna?
Verkar som Ukraina har gott om drönare med några km räckvidd. Den typen de slår ut pansarfordon med. Gissar dom drönarna duger för ställa till det i en Gasanläggning också.
Enklast med start från en båt i Finska viken. Jag har börjat luta åt att det var ett Ukrainskt initiativ att spränga Gasledningarna vid Bornholm. Trodde förut mest på USA.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Det var uppebart helt efterblivet redan innan de började göra det. Men, mutar man EU-folk så får man sälja gas.
Ja vilka faller inte för mutor. Se på Fredrik Reinfeldt som utan och blinka skrev på en bankgaranti att Sverige skulle garantera lån till Grekland när Merkel kom på besök. Usch !

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
1706004698042.png
Jag tror rubriken är fel. Ryssland förbereder inte ett storkrig mot NATO, Ryssland förbereder ett krig mot Västeuropa fram till Frankrike.
Att USA är borta från Västeuropa efter presidentvalet i USA 2024 ingår i planeringen.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Klokken 11.20 den formiddag, invasionen begyndte, begav Zelenskyj og hans livvagter sig ned i præsidentkompleksets stueetage, hvor hans rådgivere havde samlet en gruppe journalister i et presselokale uden vinduer. Præsidenten var stadig klædt i jakkesæt og skjorte med flip, men hans budskab havde ændret sig i løbet af disse første få timer af invasionen. Da han stillede sig op på talerstolen, så ukrainerne ikke længere det anspændte og let nedladende smil hos en leder, der bad dem forholde sig roligt, blive hjemme og afvente yderligere instruktioner. Zelenskyj bad nu sit folk yde modstand og være med til kæmpe på enhver mulig måde. Alle, der tidligere havde været soldat, skulle straks melde sig til rekrutteringskontorerne og lade sig indrullere i hæren. Alle, der var sunde og raske nok til at give blod, skulle gøre det på deres lokale hospital. Enhver, der ønskede en maskinpistol, sagde Zelenskyj, skulle gå hen og få en udleveret fra de uddelingsposter, der var ved at blive etableret rundtomkring i byen. »Vi udleverer allerede nu våben, og det vil vi blive ved med at gøre til enhver, der ønsker at forsvare vores land«.
från

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har ju alltid sagt att Turkar och speciellt Erdogan har varit riktiga hedersknyfflar, såna man gärna har på sitt lag.....

/EDIT/

Fan, jag var lite för snabb där, matthandlarturken måste skriva under papperet också...
Nåja, det är ett litet steg framåt i alla fall.

Nu ska bara Gulash-baronen fjanta sig färdigt också

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag har ju alltid sagt att Turkar och speciellt Erdogan har varit riktiga hedersknyfflar, såna man gärna har på sitt lag.....

/EDIT/

Fan, jag var lite för snabb där, matthandlarturken måste skriva under papperet också...
Nåja, det är ett litet steg framåt i alla fall.

Nu ska bara Gulash-baronen fjanta sig färdigt också
Rätt tydlig majoritet iaf

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Wanna-be diktator tönt!
Jag "bjuder in" så får ni komma krypande för att bota mitt sårade ego.
Hoppas veto-turken skriver på snart så gör han gulasch-baronen till officiell lögnare också.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Wanna-be diktator tönt!
Jag "bjuder in" så får ni komma krypande för att bota mitt sårade ego.
Hoppas veto-turken skriver på snart så gör han gulasch-baronen till officiell lögnare också.

Det är ju det matthandlarturken har sysslat med också.

Var köper man en sån där Erdogan docka, frågar åt en vän...
(Kan ta en docka av gulashbaronen också)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Skall bli intressant om Erdogan skriver under innan USA gått vidare med F16 försäljningen via kongressen eller om han väntar till det är klart.

Vad det gäller Orban så är väl leasingavtalet om Gripen under förhandling just nu och han vill väl ha planen lite billigare eller kanske en bättre version av dem.
Dessutom så skriver DN följande som också kan spela in lite:
"Sverige är dessutom en av de stora ägarna i Strategic Airlift Capability, ett internationellt flygsamarbete som har sina transportplan stationerade på Pápabasen i Ungern.
Förre utrikesministern och statsministern Carl Bildt (M) har tidigare föreslagit att Sverige ska ta initiativ till att flytta transportplanen från Pápa till ett mer Natolojalt land, om inte Ungern slutar att motarbeta Sverige."

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
St. Petersburg stationerar ut lite luftförsvar.
Kanske blir ett litet uppvaknande för folket i storstäderna att de har anfallit och är i krig med en annan nation långt bort. Ryska medelklassen i städerna har ju distanserat sig från faktumet att det pågår ett krig mot Ukraina.
Hoppas bara de där missilerna inte dimper ned på civila sen när de skjuter mot sina egna plan.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka