Ska man vara orolig för Ryssland?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Tydligen har ryska oppositionsledaren Alexei Navalny dött i fängelset. Man kan ju undra om han "fick hjälp" eller om det var en naturlig död. Han utgjorde inget direkt hot mot Putin inför presidentvalet, men ändå...
Måste ju vara CIA som har dödat honom för att svärta ner Ryssland. Putin skulle aldrig göra så, han är snäll och slåss bara i självförsvar. Det har jag faktiskt läst i den här tråden.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Stackars Stalin blev alltså tvingad av tyskarna att angripa och annektera Polen, Baltikum och delar av Finland helt mot sin vilja?

Men de lämnade han väl tillbaka efter kriget i sådana fall? Just den sidan var utriven ur min historiebok i högstadiet, men så måste väl ha skett?
Stalin var tvungen att gå in i Polen om han ville besegra Hitler, eftersom Polen var ockuperat av Tyskland.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Måste ju vara CIA som har dödat honom för att svärta ner Ryssland. Putin skulle aldrig göra så, han är snäll och slåss bara i självförsvar. Det har jag faktiskt läst i den här tråden.
Det är inte alltid ryssarna som ligger bakom allt ont i världen. Det är tydligen inte alls säkert att det var de som sprängde Nortstream.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Det svåra är att få resten av världen att förstå att 140 miljoner ryssar inte är fångade i sitt egen land, utan faktiskt bor där av fri vilja. USA/Nato och EU kämpar tappert vidare med sin övertygelse om att ryssarna väntar på att bli befriade av väst. För att inte tala om alla människor i den muslimska världen, som också väntar på att få bli goda kristna, befriade av USA.
För det vet vi ju alla: det enda sättet att leva är hamburgare, rock´n´roll och Jesus - litet beroende på i vilken delstat man bor i.

Navalny hade knappt något stöd i Ryssland. Ganska impopulär och hans hyfsat högerextrema rasistiska bakgrund som han troligtvis fortfarande höll fast vid går inte direkt hem bland massorna i Ryssland. Det är i princip västmedia som skapat vår bild av Navalny. En ganska falsk bild av honom också.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Ja varför har de så oerhört hög inflyttning till Ryssland nuförtiden…. :hihi

Inflyttningen till Ryssland är rejält mycket större än du tror. Känner flera svenskar som flyttat dit. Jag jobbade med Danmarks bidrag till Eurovision för några år sedan. Sångaren hade flyttat från Danmark till Ryssland. Han bor där fortfarande. Träffat tyskar, engelsmän, amerikaner, fransmän etc i Ryssland. Det finns rejält många idrottare som flyttat dit och tävlar på proffsnivå etc…. Trots sanktioner och nära utpressning är det idag sex svenskar som fortfarande spelar i KHL….. Dom verkar stortrivas.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Inflyttningen till Ryssland är rejält mycket större än du tror. Känner flera svenskar som flyttat dit. Jag jobbade med Danmarks bidrag till Eurovision för några år sedan. Sångaren hade flyttat från Danmark till Ryssland. Han bor där fortfarande. Träffat tyskar, engelsmän, amerikaner, fransmän etc i Ryssland. Det finns rejält många idrottare som flyttat dit och tävlar på proffsnivå etc…. Trots sanktioner och nära utpressning är det idag sex svenskar som fortfarande spelar i KHL….. Dom verkar stortrivas.
Dags för en SH-crowdfunding för att skicka dit fler...?
Känner några som troligtvis vill dit.

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M
Navalny hade knappt något stöd i Ryssland. Ganska impopulär och hans hyfsat högerextrema rasistiska bakgrund som han troligtvis fortfarande höll fast vid går inte direkt hem bland massorna i Ryssland. Det är i princip västmedia som skapat vår bild av Navalny. En ganska falsk bild av honom också.
Ja då så, då var det ju lika bra att de tog kol på honom…

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare

Navalnyj var inte den man tror. Han ville ge sken av att var en man av folket, en vanlig människa som kämpade för frihet för vanliga ryssar. Han var snarare en oligark som vill bli rik på ryska folkets tillgångar. Navalnyj började sin karriär som affärsman på 2000-talet. I enlighet med en vanlig praxis i Boris Jeltsins Ryssland på 1990- och 2000-talen köpte han företag för att privatisera deras vinster. Inte konstigt att han hamnade på kollisionskurs med Putin, som försökt stoppa den typen av affärer.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Gamla sovjetiska ishockeyspelare som spelade för NHL flyttade tillbaka till Ryssland efter avslutad karriär. Tydligen är inte livet i Ryssland så förskräckligt som vi har fått lära oss här i Sverige.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Navalnyj var inte den man tror. Han ville ge sken av att var en man av folket, en vanlig människa som kämpade för frihet för vanliga ryssar. Han var snarare en oligark som vill bli rik på ryska folkets tillgångar. Navalnyj började sin karriär som affärsman på 2000-talet. I enlighet med en vanlig praxis i Boris Jeltsins Ryssland på 1990- och 2000-talen köpte han företag för att privatisera deras vinster. Inte konstigt att han hamnade på kollisionskurs med Putin, som försökt stoppa den typen av affärer.
Du är så uppenbar med ditt trolleri, en amatör men med viss talang. Hade du inte lagt till den sista satsen i sista meningen hade du fått napp, nu tycker nog många att du bara är oxy.

Jag har oxy förresten, är de värdefulla?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Även om Navalnyj var en skitstövel så känner inte jag att det är rimligt att ha ihjäl honom. Bör Kristersson se till att Göran Greider råkar dö? Tål att tänkas på...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Ja, han kan ju inte fått många röster. Hur många röstade på Putin? 110%?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
hade varit …. skulle det väl stått?
Han var en imperialist och nationalist, så lite av en skitstövel kan man nog tillstå att han var. Han var inte emot invasionen av andra länder så mycket som han var emot den nuvarande ledningen i landet.
Det är lite problemet med att ersätta Putin, de tillgängliga alternativen är inte bättre, bara annorlunda.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Även om Navalnyj var en skitstövel så känner inte jag att det är rimligt att ha ihjäl honom. Bör Kristersson se till att Göran Greider råkar dö? Tål att tänkas på...
Jo. Alla som är ganska impopulära och har en hyfsat högerextrem rasistiska bakgrund kan vi ha ihjäl. Tydligen.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj

Dan Josefsson skrev det här redan 1999. Väldigt viktig läsning.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år