Jag har ALDRIG påstått att alla ukrainare är nazzar. Nu får du ge dig. Dom man skickade till Donbass 2014 och framåt däremot där var många högerextrema/nazzar. Och inte bara från Ukraina utan från många länder i Europa, Sverige inkluderat...... Frivilliga högerextremister.
Kolla klippen. Man tvångsrekryerar till armén. Många länder i EU tänker börja utvisa ukrainska män nu och vad tror du kommer hända med dom när dom kommer tillbaka till Ukraina?
Du måste nog försöka kolla lite vad du skriver då.
Du skrev själv ovan följande.
"Samma i Ukraina nu efter att man fått svårare att rekrytera frivilliga nazzar."
Du får nog svårt att hitta något som helst stöd för att det skulle vara en majoritet av Ukrainska soldater som var Högerextrema. Mestadels för att det inte är sant.
Visst. Det finns säkerligen högerextrema i Ukraina liksom det gör i de flesta länder.
Och vad gäller tvångsrekrytering så är jag ganska övertygad om att man är på väg åt det hållet i Ukraina.
Om landet blir angripet av en angripare som säger sig vilja radera ut nationen så är det en plikt att hjälpa till att försvara landet.
De flesta länder (liksom Ukraina) försöker lösa det så långt det går med frivilliga vilket gått relativt bra hittills.
Men när de frivilliga inte längre räcker till så är det oundvikligt att man i någon mån går mot att beordra människor. Och jag misstänker att det är på väg åt det hållet i Ukraina. Ryssland har helt enkelt mycket fler soldater (liksom fler invånare att göra soldater av) än Ukraina.
Vi har detsamma i Sverige. Skulle vi bli angripna så är en hyfsad andel av befolkningen fortfarande krigsplacerade någonstans och då är man mer eller mindre tvingad att göra det som ålägs en för att försvara landet. Och på den tiden när vi hade allmän värnplikt så var det belagt med fängelsestraff att vägra genomföra värnplikten även om man så klart hade rätt att begära vapenfri tjänst.
Våran lagstiftning är till och med i vissa avseenden hårdare än Ukrainas. Ukraina tillåter kvinnor att lämna landet.
Svensk lag förbjuder alla myndiga personer oavsett kön att lämna landet i händelse av krig. Vi förväntas ta ansvar för att hjälpa till att försvara landet.