Ska man vara orolig för Ryssland?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Och vad är det som inte stämmer i artiklarna?
Jag har påvisat två rena lögner av dig bara i de senaste inläggen. Felaktigheter som "av en slump" precis råkar sammanfalla med Kremls lögner. Inklusive det där med att dra in USA hela tiden.

Kan du förstå att du ses som en Putinapologet utifrån att du i princip följer rysstrollmanus från A till Ö?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Jag har påvisat två rena lögner av dig bara i de senaste inläggen. Felaktigheter som "av en slump" precis råkar sammanfalla med Kremls lögner. Inklusive det där med att dra in USA hela tiden.

Kan du förstå att du ses som en Putinapologet utifrån att du i princip följer rysstrollmanus från A till Ö?

Kan du förstå att du framstår som en NATO/USA ”apologet” från A till Ö?

Du har inte påvisat några ”lögner”. Olika åsikter eventuellt…… Åter igen, vad är fel i artiklarna jag hänvisat till?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Kan du förstå att du framstår som en NATO/USA ”apologet” från A till Ö?

Du har inte påvisat några ”lögner”. Olika åsikter eventuellt…… Åter igen, vad är fel i artiklarna jag hänvisat till?
Allt som Kreml kommer med är lögner; exempelvis ukrainska "tvångsmobiliseringar", att Nato skulle ha med Rysslands anfall på Ukraina att göra eller att Ryssland INTE invaderade östra Ukraina och Krim 2014 med "små gröna män". Och så vidare. Dvs nästan allt som du lydigt rapat upp här i tråden sedan februari 2022.

Och argument som "mendurå" och annan whataboutism är inte giltiga. Det får dig också att framstå som en blind tillbedjare av diktatorn Putin och hans korrupta gangsteranhang.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Allt som Kreml kommer med är lögner; exempelvis ukrainska "tvångsmobiliseringar", att Nato skulle ha med Rysslands anfall på Ukraina att göra eller att Ryssland INTE invaderade östra Ukraina och Krim 2014 med "små gröna män". Och så vidare. Dvs nästan allt som du lydigt rapat upp här i tråden sedan februari 2022.

Och argument som "mendurå" och annan whataboutism är inte giltiga. Det får dig också att framstå som en blind tillbedjare av diktatorn Putin och hans korrupta gangsteranhang.
Så France24, BBC, DW ljuger om tvångsmobiliseringar i Ukraina? Ni har samtidigt konstaterat att Sverige har hårdare lagar än både Ryssland och Ukraina när det kommer till detta..... Nu får ni nog bestämma er...... ;)

Stoltenberg har själv erkänt att NATO varit i Ukraina aktivt sedan 2014.

Ryssarna var redan på Krim då det är enda stället (då) där Ryssland haft baser utanför landets gränser. Idag är Krim en del av Ryssland så nu har man inte en enda stationär bas utanför landets gränser. USA´s baser utanför landets gränser? 800 klotet runt? Dom som stred mot nazzarna i Dombass då 2014 och framåt var framförallt frivilliga och Donbass hade en militär redan då på samma sätt som att t.ex Ternopil och L´Viv hade det.

France24 2015. Är det att rapa upp "Putin-propaganda"?

Politico 2015? Putin-propaganda?

Reuters 2018?

Det finns HUR MYCKET SOM HELST gällande detta förutom Ottawa Citizen, Jerusalem Post, Expressen etc som jag använt som källor tidigare.

Washington Post.....? Sprider Putin-propaganda?

Hur känns det att tillhöra NATO´s/USA´s trollfabrik? Du försvarar givetvis samtliga av USA´s destabiliseringar av andra länder och dom krig som USA skapat misstänker jag. När var du i Ryssland senast? När var du i Ukraina senast?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Om man rider till försvar för en skurkregim som oprovocerat anfallit ett demokratiskt grannland så får man nog finna sig i att få sina påståenden ifrågasatta, särskilt som de sammanfaller med regimens egna (och vederlagda) lögner.

Putin är en av samtidens värsta mördare och Ryssland har under lång tid bedrivit assymetrisk krigföring, spionage och krigsförberedelser mot demokratiska länder, inbegripet Sverige.
Ryssland har begått otaliga krigsbrott, massakrer på civila, på sjukhus och kidnappat tusentals barn från Ukraina.

Försvarar man en sådan regim är man helt enkelt dum i huvudet, oavsett vilka länder man råkat köra motorcykel i.

USA hit och USA dit. Skapa en tråd om USA vetja.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj

Jag kan berätta en sak för dig..... När jag på allvar började intressera mig av USA´s/NATO´s beteende klotet runt...... Jag vart nere som fältartist i Bosnien under Balkan-kriget. Trodde att jag visste vad som pågick då. 2011, 13 år senare...... Flängde runt på Balkan på hojen. Bodde över hos en polares polare i Serbien och hans familj i Nic. Dom bjöd in mig. Hade varit i Kosovo två år tidigare med hojen. Visste inte vad som var situationen med Kosovo helt då så frågade vad tusan som hände där...... Polarens polare blev så fruktansvärt upprörd att han knappt kunde andas...... Började berätta om USA´s/NATO´s terrorbombningar av landet och hur man slet ur Kosovo från Serbien...... Jag bad om ursäkt och dubbelkollade allt han sagt. Visade sig att det stämde. USA/NATO skyllde allt gällande Balkan-kriget på Serbien och Milosevic. Drog Milosevic inför rätta i Haag där han dog i fängelset. Blev frikänd i rättegången. Hela rättegången gjordes om 2016 då man ville kolla om man dömt fel men han blev frikänd även då.

USA/NATO gjorde samma i Irak.

Har USA/NATO någonsin blivit straffade för sina gärningar? Nix. Aldrig någonsin. När Krigstribunalen började titta på USA´s krigsbrott i Afghanistan så satte man utredare och domare i tribunalen under sanktioner och hotade dom vilket gjorde att tribunalen la ner utredningarna.

Galenskap! Lagar och regler ska gälla alla och dömer man aldrig USA så kan man heller aldrig döma någon annan heller.

Gällande Balkan-kriget så hade Peter Handke rätt i allt. Och blev svartmålad pga det han uttryckte. Men han hade RÄTT. Och gällande Ukraina så har Jeffrey Sachs och många andra rätt. Sachs var ironiskt nog i princip upphovsmannen till den "chockterapi-reform" som USA tvingade på länder i ´Syd/Central Amerika på 70-/80-talet och som man också utnyttjade i Ryssland under 90-talet. Idag har han helt vänt om och är en av USA´s största kritiker gällande hur landet agerar och agerat klotet runt. Här kan du läsa om hur USA agerande i Ryssland under Jeltsin-åren......

Dan Josefsson. En av våra tyngsta och mest dekorerade journalister skrev detta redan 1999. Bra gjort av amerikanarna va.....? Ryssland kommer aldrig någonsin göra om samma misstag igen. Glöm det.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Om man rider till försvar för en skurkregim som oprovocerat anfallit ett demokratiskt grannland så får man nog finna sig i att få sina påståenden ifrågasatta, särskilt som de sammanfaller med regimens egna (och vederlagda) lögner.

Putin är en av samtidens värsta mördare och Ryssland har under lång tid bedrivit assymetrisk krigföring, spionage och krigsförberedelser mot demokratiska länder, inbegripet Sverige.
Ryssland har begått otaliga krigsbrott, massakrer på civila, på sjukhus och kidnappat tusentals barn från Ukraina.

Försvarar man en sådan regim är man helt enkelt dum i huvudet, oavsett vilka länder man råkat köra motorcykel i.

Hur många har Putin haft ihjäl? Jämför det Ryssland gjort med det USA gjort klotet runt och Ryssland är ett helgon i jämförelse. Du borde nog ge dig ut och köra lite hoj. Helst utanför Sveriges gränser. Det är lärorikt. Du kan lära dig något.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj

Mattias Göransson. En annan av våra mest dekorerade journalister. Skrev artikeln "Den svenska trollfabriken" i Filter får några år sedan där han punkt eftet punkt går igenom vad vi anklagar ryssarna för och hur vi själva agerar...... Läs den. Du kan lära dig något.

Uppdrag Granskning gjorde ett reportage om "ubåtskränkningarna" och vad som var sanningen bakom det. Vi ljög oss blå...... Vi gör det. Mest hela tiden. Vad är dina tankar gällande det? Uppdrag Granskning är väl också "Putin-propaganda", gissar jag......

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vad har allt detta med Rysslands angreppskrig på Ukraina att göra?

Whataboutism är inget argument.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Vad har allt detta med Rysslands angreppskrig på Ukraina att göra?

Whataboutism är inget argument.

Kopplingen är att inget är svart/vitt. Inte heller det gällande Ukraina. Whataboutism är väl mer vad du håller på med? Smutskastning och personangrepp för att få din motpart att framstå som mindre trovärdig. Rejält dålig diskussionstaktik som inte borde få förekomma här. ALLA källor nästan jag hänvisat till kommer från väst/trovärdig media. Ingenting är RT…. Ändå envisas du med att sätta Putin-stämpeln på mig. Jo, jag har varit mycket i Ryssland. Även varit i nästan 40 stater i USA också. Många källor jag uppgett har varit amerikanska. Trots det stämplar du mig som ”Putinist”. Det är du mer än jag som ägnar sig åt bedrägliga argument.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Kopplingen är att inget är svart/vitt. Inte heller det gällande Ukraina. Whataboutism är väl mer vad du håller på med? Smutskastning och personangrepp för att få din motpart att framstå som mindre trovärdig. Rejält dålig diskussionstaktik som inte borde få förekomma här. ALLA källor nästan jag hänvisat till kommer från väst/trovärdig media. Ingenting är RT…. Ändå envisas du med att sätta Putin-stämpeln på mig. Jo, jag har varit mycket i Ryssland. Även varit i nästan 40 stater i USA också. Många källor jag uppgett har varit amerikanska. Trots det stämplar du mig som ”Putinist”. Det är du mer än jag som ägnar sig åt bedrägliga argument.

Det jag har svårt att förstå är att du försvarar Ryssland och Putin enligt rysstrollsmanual 1A. Att konstatera att du för fram lögner och följer manualen är inte personangrepp. Det ÄR inte trovärdigt att hålla på Putin i detta.

Whataboutism är att försöka ursäkta ett visst handlande med att någon annan minsann gjorde något annat. Är inget argument.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Det jag har svårt att förstå är att du försvarar Ryssland och Putin enligt rysstrollsmanual 1A. Att konstatera att du för fram lögner och följer manualen är inte personangrepp. Det ÄR inte trovärdigt att hålla på Putin i detta.

Whataboutism är att försöka ursäkta ett visst handlande med att någon annan minsann gjorde något annat. Är inget argument.
Åter igen, jag har hållit mig till VÄSTKÄLLOR. Etablerade stora tidningar. Det jag har svårt att förstå är att du försvarar USA och NATO enligt USA/NATO-trollsmanual. Jag kliver ur den här diskussionen nu. Det är omöjligt att diskutera med någon som avfärdar även väst-källor och upprepar ordet "Whataboutism" som en gammal papegoja...... Tack och adjö.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nu har det väl snart varit fler ryska pojkar försatta ur strid på en månad, än vad det fanns aktiva nazister i Ukraina 2014….

hela nazze-grejen är en sådan usel linje men den funkar ju i Ryssland där folk läser att ”om inte Ukraina förgörs kommer nazisterna igen tåga mot Moskva”

Sen att folk med västerländska medier och utbildning sväljer det är ju lite tragiskt

I nuet, så håll ögonen på Kharkiv, det verkar som 101a brigaden blivit insatt.

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...